Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Październik 2009, 13:35
Moje auto: Laguna II PHII
Bez sensu - auto zanim osiągnie temperaturę roboczą działa na tzw "małym obiegu" = silnik - nagrzewnica - zbiorniczek wyrównawczy, dopiero po osiągnięciu ok 85*C termostat otwiera przejście na chłodnice
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 14:16
nie to jest niekonieczne - i tak chłodnica ma dopiero obieg po przekroczeniu temp ustalonej na termostacie tj. jakieś 87 st.C. dopiero po przekroczeniu tej temp termostat otwiera się i płyn przepływa przez chłodnice ...
Zeniu, ma racje
soltek225, nie stosuj tego ...
Fotokaczmarek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 16:57
No Dobra to poco przy -15' Ludzie jednak zakrywaja tę chłodnice ? po coś to musi być skoro tak się robi
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 17:14
Fotokaczmarek napisał/a:
po coś to musi być skoro tak się robi
to bądź mądry i napisz dlaczego ....
ktoś sobie tak wymyślił i zostało to rozpowszechnione i każdy tak, nie wiadomo poco to stosuje ...
owszem można tak stosować gdy ma się chłodnice zalaną wodą by przy xx prędkości niezamarzła - ale ludzie kto ma teraz chłodnice zalaną wodą ?
pomyślcie trochę z głową a nie z d...ą
skoro termostat przy niskich temp ma zamknięty obwód przepływu cieczy przez chłodnice ( czyli chłodnica odłączona) to po co ją zasłaniać ?
a jeśli termostat się otworzy to tylko w takim stopniu by utrzymać odpowiednia prace silnika ...
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 17:38
Taki sposób to był dobry w starze, jelczu, żuku i nysce a nie w Corsie.
A czy to normalne że moja corsa po przejechaniu 60km przy prędkości +-90-95km/h nie złapała 90stopni?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 17:56
corsina, - jak to mówią kto szuka tamu Pan Bóg wynagradza. Na forum ten team już poruszaliśmy, wystarczy poszukać by znaleźć odpowiedz.
kruszyn1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 18:04
zakrywa się nie tylko wlot do chłodnicy ale bardziej wlot do komory silnika, bo podczas jazdy powietrze chłodzi komore silnika, niekoniecznie w corsie bo "po drodze" jest chłodnica, ale sporo ludzi tak robi żeby był ogólnie mniejszy "przeciąg" pod maską i silnik sam z siebie też się szybciej nagrzeje...
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Październik 2009, 20:11
więc zdania podzielone - każdy zrobi jak uważa :luka:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum