Rozrząd Corsa D 1.0
Autor Wiadomość
 Bobsley


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Robert
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17 Styczeń 2018, 15:25   Rozrząd Corsa D 1.0
   Moje auto: Corsa D 1.0


Witam szanowne grono, szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania . Corsa D 1.0 przebieg 36 tyś , rok po gwarancji. Podczas wymiany oleju mechanik zwrócił mi uwagę że mam rozrząd do wymiany i też był zdziwiony jak się dowiedział jaki mam przebieg. Wcześniej podczas nie każdego odpalania dochodził taki dziwny dźwięk jak by bendix chrobotał.
Po rozmowie ze znajomym mechanikiem dowiedziałem się że w tych silnikach to norma. Czy ktoś to przerabiał a jeżeli tak to jakiej firmy rozrząd zakładał . W serwisie kazali przyjechać i będą podłączać pod komputer, do serwisów autoryzowanych mam duże zastrzeżenia ( złe doświadczenia). A zresztą czy na komputerze wyjdzie że mam rozciągnięty łańcuch.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Styczeń 2018, 18:33   Re: Rozrząd Corsa D 1.0
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


A po czym poznał mechanik że łańcuch rozrządu do wymiany?
Jak się rozciągnie to stuka,jak nic nie słyszysz to jest w porządku.W silnikach z łańcuchem rozrządu trzeba pilnować stanu oleju bo to zapewnia odpowiedni jego naciąg i się nie zużywa.
Bendix u mnie na gwarancji też się nie cofał w porę po odpaleniu to przesmarowali i było parę miesięcy ok.Potem się wróciło a ja to olałem aż samo się wyrobiło i było ok.tak miałem w Corsie D.
 
     
 bartong1


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 17 Styczeń 2018, 20:33   
   Moje auto: Corsa D


Rozrząd się odzywa nie podczas rozruchu ale podczas pracy silnika, szczególnie po jego rozgrzaniu. Jak serwis chce ci podłączac samochód do kompa aby sprawdzić rozrząd to omijaj ten "serwis" z daleka bo większej głupoty nie słyszałem....
Może to być bendix lub szklanki bo one lubią się czasem krótko po rozruchu odezwać szczególnie przy kiepskim oleju.
W każdym razie stuków silnika czy innych jego nie naturalnych dźwięków NIE diagnozuje się komputerem, tylko doświadczeniem, odsłuchem skąd dochodzą, w jakiej fazie pracy silnika się pojawiają itp.
Dla mnie ktoś tu próbuje cię naciągnąć
 
     
 Bobsley


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Robert
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18 Styczeń 2018, 08:44   
   Moje auto: Corsa D 1.0


Też mi się tak wydawało, że w serwisie chcą mnie naciągnąć, skąd ja to znam .
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Styczeń 2018, 15:14   
   Moje auto: Z12XEP


Bobsley napisał/a:
Wcześniej podczas nie każdego odpalania dochodził taki dziwny dźwięk jak by bendix chrobotał.


typowy objaw padającego napinacza rozrządu.... Przerabiałem już kilka takich ;) Były nawet na to akcje serwisowe, dopytaj ;)

Polecam wymieniać olej znacznie częściej niż zaleca producent.

Jeśli chodzi o rozrząd to polecam komplet SWAG. Natomiast przy tak znikomym przebiegu zostawiłbym łańcuch i slizgi i wymienił tylko napinacz. Oczywiście przy okazji warto sprawdzić luz na łańcuchu. Niestety do wymiany napinacza trzeba pół silnika rozebrać i koszt robocizny jest spory

Bobsley napisał/a:
A zresztą czy na komputerze wyjdzie że mam rozciągnięty łańcuch.


nie wyjdzie, chyba że jest baaaaardzo wyciągnięty to po odczytach z czujnika wałka rozrządu ktoś ogarnięty do tego dojdzie, ale na pewno nie ci w ASO. Zresztą u Ciebie winny jest napinacz

bartong1 napisał/a:
Rozrząd się odzywa nie podczas rozruchu ale podczas pracy silnika, szczególnie po jego rozgrzaniu.


nie tylko. Wyciągnięty łańcuch i wadliwy napinacz właśnie najlepiej słychać przy rozruchu
 
     
 Bobsley


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Robert
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 08:59   
   Moje auto: Corsa D 1.0


Adamie Tobie i kolegom dziękuję za odpowiedż w przyszłym miesiącu pojadę do jakiegoś ogarniętego warsztatu. Prawdo podobnie wymienię cały rozrząd na SWAG żeby za chwilę (20 tyś) nie wymieniać reszty, no chyba że źle myślę, a z drugiej strony co za badziewie teraz produkują. Miał być do miasta, a to ani do miasta(podobno krótkie odcinki i częste odpalanie jest nie korzystne) ani na trasy(brak mocy) . Jeszcze do tego podczas badania technicznego wyszło że łożyska z przodu do wymiany.To nawet 100 tyś nie wytrzymuje, wolę nie wiedzieć co się dzieje z nowymi modelami i co są warte.
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 09:48   
   Moje auto: Z12XEP


zdecydowanie za szybko na łożyska... na rozrząd zresztą też.

Jak jeździsz po mieście to polecam olej wymieniać co 10tyś km i lać tylko syntetyk 5W30 lub 5W40. Polecam do Twojego silnika Motula 8100X-cess i najlepiej od przedstawiciela a nie z allegro (to bardzo często podrabiany olej).

U Ciebie nie jest problem łańcuch rozrządu tylko sam napinacz. Dowiedz się czy nie było akcji serwisowych na to, bo koszt będzie dość spory.

Żeby wymienić napinacz to trzeba zdjąć pokrywę zaworów, miskę olejową, cały osprzęt silnia typu alternator, pompa wody, napinacz paska klinowego oraz trzeba zdjąć pokrywę rozrządu.... więc aby wymienić napinacz rozrządu to potrzebujesz jeszcze uszczelkę pod pokrywę zaworów, uszczelkę pokrywy rozrządu, uszczelkę miski olejowej, uszczelkę pompy wody, uszczelniacz wału korbowego.

Ja bym na Twoim miejscu powalczył, bo wg producenta rozrząd ma wytrzymać znacznie dłużej niż 30tyś km i mimo że gwarancja się skończyło to wada jest fabryczna w tym przypadku. W corsie C na te same silniki były akcje serwisowe
 
     
 Bobsley


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Robert
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 10:20   
   Moje auto: Corsa D 1.0


Dobrze tak zrobię jak piszesz zobaczę co serwis odpowie, znając życie to będą grali Greka . Odpiszę co powiedzieli.
 
     
 mietrusz


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 515
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 11:51   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Kolega wyżej dobrze ci radzi oprócz odejścia od oleju GM..Jest coś takiego jak rękojmia,poczytaj o tym.Jak będziesz miał problemy z serwisem zadzwoń do redaktora "Kamera Turbo" z TVN.Poradzą co zrobić a jak będziesz na prawie to przyjadą pomóc.
Czynności które wymienił kolega wyżej to w serwisie nie zejdą niżej 2tys.
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 12:18   
   Moje auto: Z12XEP


poza serwisem koszt wymiany rozrządu z robocizną opiera się o 2tyś więc w ASO to nawet wolę nie wiedzieć :p

a co do oleju GM to powtórzę... to nie jest olej syntetyczny. To jest olej na bazie syntetycznej. Nie wierzysz. Sprawdź kartę charakterystyki produktu
 
     
 steraf


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Styczeń 2018, 21:05   
   Moje auto: CORSA D Z12XEP


"Chrobotanie", domyślam się że to samo co u mnie. Po zgaszeniu auta, olej spływa kanalikami do miski. Po odpaleniu będzie chrobotał tak długo, dopóki pompa oleju nie przepchnie oleju na górę silnika, aż do napinacza. Słyszałem walnięty napinacz w innym aucie (jakaś fabia, jakiś WW). Chrobotały również na obrotach jałowych, uciszały się dopiero po dodaniu gazu kiedy wzrastało ciśnienie oleju. Dopóki chrobocze tylko dosłownie sekundę po odpaleniu to bym nie ruszał.
Poprawcie mnie jeśli herezje prawię.
 
     
 Adam10


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 13:50   
   Moje auto: Z12XEP


steraf napisał/a:
Poprawcie mnie jeśli herezje prawię.


Poprawiam, tak nie powinno być.

Jak chcesz to Ci nagram jak odpala auto ze sprawnym rozrządem. To chrobotanie kilka sekund po rozruchu oznacza właśnie że napinacz nie działa już tak jak powinien oraz może oznaczać już wyciągnięcie łańcucha. Ponownie podkreślam że te napinacze są wrażliwe na słabej jakości olej, dlatego do tych silników trzeba lać przynajmniej 5W30 a najlepiej 5W40 i najlepiej prawdziwy syntetyk. Przy jeździe miejskiej olej do wymiany co 10tyśkm, jeśli auto jeździ w trasach lub cyklu mieszanym to max co 15tyś km
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Rozrząd Corsa D 1.0
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.