Potrzebowałem jednak jakiegoś taniego w utrzymaniu daily z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Omega zimą nie jeździ tylko stoi sobie w ciepłym miejscu Drugi powód jest taki, że robię w tej chwili dużo km więc chciałem żeby daily przejęło znaczną część tego na siebie. Znając jednak siebie wiem, że auto długo seryjne nie pozostanie, jednak u mnie jest pewna kolejność. Po pierwsze auto musi być w świetnym stanie technicznym a dopiero potem modyfikacje (Ci co prześledzą temat omegi będą widzieli jak to się u mnie odbywa).
No więc do rzeczy. 28 lipca 2017 jako młodsza siostra Irmiego pojawiło się takie oto Corsche C
No to trochę opisu:
- Rok produkcji: 2005
- Silnik: 1.2 Twinport 80KM
- przebieg 192880
- 5 drzwi
- piękny niebieski kolor
- climatronic (sprawny)
- elektryczne szyby z przodu
- elektryczne lusterka
- podgrzewane lusterka
- regulowana kolumna kierownicy
- regulowane wysokość fotela
- 15" alu felgi
- obniżenie (nie wiem ile, ale te springi i tak wylecą)
- TID
- radio 2din z navi, bluetooth, dotykowym ekranem, możliwością podłączenia kamery cofania
- reflektory soczewkowe
- halogeny z przodu
Całość sprawdzona miernikiem lakieru. Auto bezwypadkowe. Lakierowana maska, klarem tylna klapa (rysy były) no i wymieniane w całości były tylne lewe drzwi bo oryginalne które dostałem do auta były lekko wgniecione (potem będzie foto)
Do zrobienia:
- łączniki stablizatora
- wydech
- springi
- uszczelka pokrywy zaworów
- rozrząd (standardowo hałasuje napinacz przy odpalaniu)
- założyć lpg
- oleje i filtry
- listwa tylnych lewych drzwi
- połamana osłona prawego lusterka
- boczek lewych tylnych drzwi
Plany:
- doprowadzić do perfekcyjnego stanu technicznego
- trochę doposażyć (mam kilka planów )
- większe hamulce!! :p (po przesiadce z Irmiego to ni chu chu nie hamuje) :p
- pozbyć się wizualnych defektów
i jeździć.....
Tak wyglądały drzwi które wymienił handlarz:
No to stare drzwi rozbroiłem, bo na nich jest ładna tapicerka, a na tych podmienianych uwalona jakimiś czekoladkami
Przy okazji spalonej żarówki założyłem porządne Hella
Przebieg 195165
taki oto serwis
Oczywiście wszystkie filtry i olej:
widać że auto w Niemczech niedawno przechodziło jakiś przegląd bo wszystkie filtry wyglądały na w miarę świeże
ale i tak wszystko poleciało nowe
Znalazłem taką oto zagadkę.... Przewód antenowy owinięty wkoło wewnątrz komory silnika
ale już po chwili wywaliłem ten dziwny system :p
Łączniki stabilizatora klepały.... i co dziwne z prawej strony był jakiś no name, a z lewej meyle HD :o
Muszę przyznać że ten meyle HD wygląda całkiem porządnie... kiedyś trzeba będzie przetestować. Póki co wleciały nowe łączniki Febi:
Kolejną rzeczą jest cały nowy wydech. Stary puszczał na tłumiku środkowy i jak się później okazało przy łączeniu z tłumikiem końcowym też:
Na pokład zawędrował cały nowy wydech firmy BOSAL, bo nie chciałem się bawić w odzyskiwanie łącznika elastycznego itd itp
No i standardowo po kupnie auta trzeba przejrzeć hamulce.... i całe szczęście że to zrobiłem. Przez felgi było widać, że klocków jest dużo, na przeglądzie hamowały równo, ale okazało się że ktoś je kiedyś mocno przegrzał i zaczęły się rozwarstwiać:
No i tutaj poratowałem się klockami które niedawno wymieniałem w innej Corsie. Przy mojej jeździe wystarczą to następnego przeglądu i do tego czasu mam czas wymyślić większe heble, bo w te malutkie nie chcemy już inwestować
styk felgi z piastą też oczyszczony
No i tylne heble przejrzane i oczyszczone. Tam sytuacja jest wzorowa. Widać że komplet sprężynek i szczęki oraz cylinderki niedawno były wymieniane. Tutaj jest spokój
Podsumowując, Corsa dostała:
- nowy filtr kabinowy
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr oleju FILTRON
- nowy filtr paliwa FILTRON
- olej syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W40
- nowe łączniki stabilizatora FEBI
- nową rurę wydechową z tłumikiem środkowym BOSAL
- nowy tłumik końcowy BOSAL
- nową uszczelkę wydechu ERLING
- nową obejmę wydechu BOSAL
- przejrzane hamulce
- pełna diagnostyka komputerowa
Potem Corsche umyte w między czasie:
przy przebiegu 196047 zrobiony alternator
Trochę mi zaczął podpadać, bo przy włączonych odbiornikach były spadki napięcia.
Więc alternator wyjęty:
Co mnie cieszy jeszcze nic przy nim nie było nigdy grzebane.
Wymienione w nim
- łożyska
- regulator napięcia
- uszczelnienie
i wleciał do auta
Przy okazji wyczyszczone klemy i odkryłem że klema plusowa nie jest oryginalna i nie jest ona najlepszej jakości. W przyszłości trzeba ją będzie wymienić, ale to zostaje na później. Jest wiele innych rzeczy do zrobienia
Następnie chwila czasu wykrojona i kolejna rzecz zrobiona
Otóż musiałem przenieść wideorejestrator z Omegi do Corsy. W omedze mam go zamontowane na stałe, bo kabel jest poprowadzony pod podsufitką, pod osłoną słupka i pod deską jest dodatkowe gniazdo zapalniczki do wideorejestratora
Zatem.... kupiłem drugi kabel i tak samo zrobiłem w Corsie Trochę było przy tym rozbierania, ale to Corsa, więc szybko idzie
Przy okazji poprawiłem mocowanie włącznika świateł:
tak było:
a tak jest:
Przy okazji niestety odkryłem małą popelinę jeśli chodzi o podłączenie radia I tak je chciałem wyjąć więc przy okazji to zrobię i podłączę je tak jak należy
No to mamy pierwszą modyfikację już na pokładzie
Zawitał tempomat Bardzo się przyda. Kupiona manetka (niestety tylko w oryginale występuje więc koszt ogromny):
czujnik sprzęgła:
programowanie kompem i jest tempomat
To nie koniec doposażania, ale potrzebne są $$
No i wymienione wycieraczki na oryginały GM (moim zdaniem najlepsze):
Przyszły opony na zimę
No i przebieg 197072 i pojawiło się lpg w Corsche
Kilka rzeczy jeśli chodzi o estetykę poprawię po gwarancji. Najważniejsze że kumpel instalacje założył bardzo porządną i montaż od strony technicznej jest tak jak chciałem.
No to tyle udało mnie się przez pierwszy miesiąc zrobić. Dalej też będzie się działo
Powitać Corsche;) Muszę przyznać że bardzo obszerna prezentacja auta i zapowiada się dobry wątek:)
Bardzo ładny kolor Mam pytanie natury technicznej gdzie podpinałeś zasilanie do wideorejestratora? W senscie chodzi mi o to czy podpiąłeś go pod zapalniczkę czy zrobiłeś jakiś oddzielną linie ze stałym zasilaniem?
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Wrzesień 2017, 13:00
Moje auto: Z12XEP
jacob napisał/a:
Muszę przyznać że bardzo obszerna prezentacja auta i zapowiada się dobry wątek:)
Omegę też tak zawsze opisywałem
jacob napisał/a:
Mam pytanie natury technicznej gdzie podpinałeś zasilanie do wideorejestratora? W senscie chodzi mi o to czy podpiąłeś go pod zapalniczkę czy zrobiłeś jakiś oddzielną linie ze stałym zasilaniem?
Nad nogami kierowcy jest zrobione dodatkowe gniazdo zapalniczki z plusem po zapłonie (tak samo jak standardowe gniazdo). Wideorejestrator jest tam podpięty na stałe i uruchamia się wraz z zapłonem
Podpięte pod ten sam bezpiecznik co standardowe gniazdo zapalniczki
Adam10, Dzięki za odpowiedź, zastanawiałem się nad podpięciem wideorejestratora na stałe, który ma tryb parkingowy i za bardzo nie wiem jak puścić instalacje:) w sensie w którym miejscu się wpiąć i może założyć oddzielny bezpiecznik na to:)
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Wrzesień 2017, 13:13
Moje auto: Z12XEP
Trzeba poszukać schematu do Twojej corsy to bez problemu powiem Ci jak to podpiąć. Ewentualnie w skrzynce bezpieczników poszukać plusa po zapłonie i tam możesz sobie zrobić dodatkowy bezpiecznik i pociągnąć instalację
Podłączenie wideorejestratora jest proste Jak przerabiałem całą instalację z Z22XE na Y32SE to było wyzwanie :p
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Wrzesień 2017, 17:13
Moje auto: Z12XEP
Piecia napisał/a:
z niecierpliwością czekam na kolejne publikacje
najszybciej coś się będzie działo w drugiej połowie września
Piecia napisał/a:
PS. bardzo ładna Omega
Dziękuję
Omega to jest zrobiona przeze mnie kompleksowo Modyfikowane było wszystko.... od silnika, przez wydech, reflektory, hamulce, audio, lakier, aż po spryskiwacze
Dzisiaj miałem krótką chwilę czasu więc przy pomocy mojej kochanej kobiety auto posprzątane w środku, a następnie:
- Nowe dywaniki gumowe
- Montaż etui na okulary bo mnie wkurzało że nie ma gdzie w tym aucie ich położyć
- Montaż spryskiwaczy mgłowych. Mam takie w Omedze (też zeswapowane) i sie przyzwyczaiłem :p
- Montaż zaślepki w prawym słupku której nie było od zakupu
Aktualnie auto ma 205tyś przebiegu. Zbierają się graty na większe heble i na zrobienie porządku z silnikiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum