Kalibracja kierwonicy
Autor Wiadomość
 diabelek32 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Łomianki
Wysłany: 7 Sierpień 2017, 12:45   Kalibracja kierwonicy
   Moje auto: Corsa d 2012


Dzień dobry wszystkim,
Mam pewien problem z moją Corsą D. W momencie gdy ją kupiłem myślałem, że kierunkowskazy odbijają bardzo słabo i taki urok elektronicznych zabawek. Jednak znajomy kupił sobie identyczną Corsę D i tam kierunki chodzą jak marzenie. Wyczytałem na forach, że należy przeprowadzić kalibrację kierownicy w prosty sposób:
- odłączyć akumulator i poczekać ok. 5 min,
- bez wspomagania, przekręcić kierownicę na maxa w prawo potem w lewo.
I po tym już wszystko powinno być dobrze.
Niestety czujnik pamięta kalibrację tylko do momentu wyłączenia silnika.

Ze znajomym podczepiliśmy się pod komputer i stwierdziliśmy, że sprawdzimy co się dzieje. Błędy jakie otrzymaliśmy:
C0460 - Steering Angle Sensor Plausibility Error
(00) - Present
C0460 - Steering Angle Sensor not Calibrated
(42) - Present
Kalibracja przez komputer powoduje, że po ruszaniu kierownicą nie ma zmiany kąta w programie. Nie wiem czy coś z kierownicą było robione :(
Drodzy użytkownicy cors pomóżcie bo już nie wiem co zrobić. Czy mam uszkodzony czujnik kąta skrętu? Czy da radę to jakoś naprawić ? Miał już ktoś taki problem ?
 
     
 renatan 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: renata
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 29 Kwi 2017
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Sierpień 2017, 17:24   
   Moje auto: Corsa D 1.2 enjoy


dziwne bo ja znalazłam porade że . odłączamy klemę,podłaczamy,włączamy silnik i wtedy kręcimy w prawo i lewo do oporu :/
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Sierpień 2017, 09:25   
   Moje auto: Corsa D


Najlepiej pod techa podłączyć bądź OPCOMA I sprawdzić jaki promień skrętu jest rozpoznawany. Nie wiem jak w D bo jeszcze tam nie zaglądałem ale w C czujnik skrętu można było korygować przesunięciem po zluzowaniu śrubki I jeżeli jest tam możliwość korekcji mechanicznej to korygować po podłączeniu do kompa odczytując wartości na żywo bo na chybił trafił będziesz dzien się z tym męczył
Pozdrawiam
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Sierpień 2017, 09:35   
   Moje auto: Corsa D


Teraz widzę że czujnik w D jest mocno zintegrowany z kolumną i raczej korekcji mechanicznej tu nie ma...
http://motodiag.pl/pr6356...orsa-d-589.html

Aha, próbowałeś przez kompa korekcję, jeżeli nie ma zmiany kąta to może to być uszkodzenie mechaniczne czujnika lub uszkodzenie elektryczne sterownika EPS, po cenie samego czujnika widzę że lepiej szukać sprawnej używki na portalach aukcyjnych np.
http://www.allegro.pl/Sho...item=6898983515


Czy kasowaliscie błędy z EPS? Czy po skasowaniu I korekcji wywaliło je na nowo?
 
     
 diabelek32 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Łomianki
Wysłany: 9 Sierpień 2017, 23:30   
   Moje auto: Corsa d 2012


Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

Kasowaliśmy błędy i wywala je na nowo. Przy kalibracji kierownicy "na sucho" op-com pokazuje idealnie wartości skrętu kierownicy. Jadąc kierunki odbijają jak należy oraz gaśnie ikonka ABS (bo jak sądzę auto przy braku informacji jaki jest kąt kierownicy głupieje).

Problem jest gdy np. włączę kalibracje kierownicy w op-com. Ustawiam ją w pozycji 0 i po kalibracji zapala się ikonka kierownicy z wykrzyknikiem i na op-comie nie widzę zmian wartości skrętu kierownicą. Identycznie się robi gdy wyłączę silnik.

Podejrzewam, że może nie mam jakiegoś styku na tym czujniku i jak traci zasilanie to traci ustawienia. Bo jak ruszę w prawo i w lewo zaczyna łapać ustawienie. Może być takie coś ?
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 11 Sierpień 2017, 09:13   
   Moje auto: Corsa D


Opcom z funkcjami programowania nie działa w corsie D jeżeli to chińczyk, corse D robi tylko oryginał lub tech
To co możesz sprawdzić to po zdjęciu panela z wyłącznikiem świateł to idą dwie wtyczki do kolumny, zobacz czy ta w której idą cienkie kable nie wypięła się, ale nie sądzę chyba ze tam ktoś coś grzebał.
Jedyne co zostaje to podpiąć się oryginalnym interface'm jeżeli korzystałeś z chińczyka I zrobienie kalibracji lub jeżeli to nie pomaga to wymiana/naprawa ESP
 
     
 diabelek32 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Adam
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Łomianki
Wysłany: 23 Grudzień 2017, 00:00   
   Moje auto: Corsa d 2012


Przepraszam, że z takim opóźnieniem ale woziłem się z samochodem po kilku mechanikach. Ostatnio wreszcie dostałem diagnozę, że wsadzony jest CIM z tempomatem i komputer źle z nim współpracuje. Czekam aż mechanik ściągnie nowy moduł i powinno być bez problemu. Wszystko wyjaśni się już w 2018. Jak się uda to podzielę się z Wami tą świetną informacją. Bardzo dziękuję wszystkim i życzę Wesołych Świąt :)
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Grudzień 2017, 14:53   
   Moje auto: Corsa D


Nie chce Cie martwić, ale corsa D nie posiada CIMa... To zwykły przełącznik zespolony bez jakiekolwiek elektroniki, sterowany rezystancyjnie (ograniczona liczba przewodów, komp rozpoznaje co włączyliśmy przez drabinki rezystorów). A czujnik skrętu znajduje się na 100% w kolumnie wspomagania. "Odbijanie" kierunków jest zrealizowane elektronicznie na podstawie danych z czujnika kąta skrętu. Wymiana przełącznika zespolonego nie wiele tu da, tym bardziej że sypie błędami z ESP.

Takie pytanie, czy Twoja corsa ma aktywny tempomat? Bo trochę dziwi mnie diagnoza mechanika, ALE nawet jak tempomat w BCM nie jest aktywowany I ktoś wsadził przełącznik zespolony z wersji z tempomatem to nie powinno mieć to żadnego wpływu na działanie czujnika skrętu (chyba ze ktoś próbował dołożyć tam tempomat i podłączył go nie do tego pinu BCM co trzeba i to BCM generuje ten błąd, ale to łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć osłonę kolumny i wypiąć przewód z manetki-przerwiesz tym obwód tempomatu I tym samym nie pójdzie żaden sygnał do BCM- ten przewodów jest niezależny od pozostałych w przełączniku zespolonym).
Jak to nie przyniesie rezultatów to próba kalibracji oryginalnym opcomem (adako) lub techem, ostatecznie można się wtedy dobierać do czujnika skrętu.

Sprawdź też wersję wyposażenia na opelvindecoder to przekonasz się czy tempomat wyjechał z fabryki, jak tak to wtedy masz 100% pewności że diagnozę mechanika można wsadzić między bajki i omijać go z daleka bo wsadzisz tylko niepotrzebnie kasę w to... (chociaż I bez spr wyposażenia jestem pewny co to błędnej diagnozy mechanika)

Również wesołych ;-)
 
     
.::Pani Reklama::.

pisz smiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.