LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:51 Przegrzewanie się samochodu Moje auto: Corsa D 1.2
Cześć
Jako posiadacz Corsy po lifcie mam taki problem, ubywa mi płynu chłodniczego, temperatura na postoju sięgnęła max 107 stopni wiecej nie sprawdzałem, ale po puszczeniu dmuchaw na max i ciepło i jeździe spadło do 90, nawet gdy wylaczyłem auto, w ukrytym menu diagnostycznym temp wzrosła sama do 95 stopni, a z nawiewów szło niemal gorące powietrze.
LPG: Tak
Imię: silvox Pomógł: 2 razy Wiek: 60 Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 110 Skąd: Małopolska
Wysłany: 20 Maj 2017, 23:28
Moje auto: Corsa E B14XEL
Co znaczy "ubywa płynu" ?
Ogarnij to. Potem można myśleć dalej, może pompa wody padła.
Przy 107 włączył się wiatrak?? Teraz jest taka pogoda, że mała usterka w obwodzie chłodzenia zaraz wychodzi.
LPG: Nie
Imię: Tomasz Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 149 Skąd: Słupsk
Wysłany: 21 Maj 2017, 09:23
Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r
Cześć
Jeżeli dolewasz płynu chłodniczego jak napisałeś co 1/2 roku to jest to całkiem normalny objaw (mam nadzieję,że nie zbyt dużo,może układ zapowietrzony).Ile dolewasz ?.Na zimnym silniku zawsze będziesz miał najwyższy stan płynu.Po odpaleniu i zagrzania się silnika w układzie panuje lekkie ciśnienie.Wszystkie elastyczne rury układu chłodzenia z racji temperatury minimalnie się rozszerzają co powinno być widoczne minimalnie niższym poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Po ostygnięciu silnika poziom powinien wrócić do pierwotnego poziomu.Wiatrak powinien włączyć się w okolicach 106 stopni jak powiedział silvox.Jeżeli po wyłączeniu silnika temperatura minimalnie wzrosła jest to normalny objaw.Przecież pompa wody stoi w miejscu (jak z mieszaniem gorącej herbaty łyżeczką w celu jej ostudzenia)chłodnica nie jest owiewana powietrzem bo samochód stoi.Najważniejsze aby był sprawny czujnik temperatury płynu i wentylator na chłodnicy.Nie mamy tam wychyłowego wskaźnika temperatury,który możemy obserwować.Jest kontrolka,która jak się zaświeci to zero dalszej jazdy i obowiązkowo silnik off.
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Maj 2017, 16:21
Moje auto: Corsa D 1.2
Dolewam nie wiele, wczoraj po południu dolewałem było płynu na dnie zbiorniczka wyrównawczego to weszło może 100-200ml?
Nigdy nie zwróciłem uwagi na temp, a powyżej słynnego 90 stopni to podejrzliwa sprawa.
Dobrze wiedzieć, że mamy wyposażoną kontrolke w razie przegrzania sprzętu
Dzięki za pomoc, bo mam przynajmniej 100-200zł w kapsie za sprawdzanie szczelności układu, nie ingerowane było nic prócz dolewki by układ się miał kiedy zapowietrzyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum