Błąd P0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
Autor Wiadomość
 Hacoon



Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Adrian
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 9 Sierpień 2016, 13:09   Błąd P0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
   Moje auto: Corsa B X10XE


Witajcie. Mam nie mały problem z Corsą.

Od pewnego czasu samochód nie chce się wkręcić w obroty, krztusi się, zalewa środkową świecę, Dopiero jak się przejedzie kilka(naście) kilometrów i odstawi samochód na kilka(naście) minut i odpali ponownie to bardzo często zdarza się, że silnik normalnie się wkręca.


Samochód był u elektronika, została przywrócona łączność w gnieździe diagnostycznym (problem z kablami itp). Diagnostyka CDIF/3 wywaliła błąd P0403 opisany jako "Obwód układu recyrkulacji spalin • Brak sygnału". Gdzieś w internecie znalazłem opis tego błędu jako "Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie". Orientuje się ktoś co to oznacza? Zawór EGR do czyszczenia, wymiany, zaślepienia? Czy może raczej problem z połączeniem kabli?
 
     
 Hacoon



Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Adrian
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Sierpień 2016, 12:44   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Odświeżam temat
 
     
 Hacoon



Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Adrian
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Sierpień 2016, 19:02   
   Moje auto: Corsa B X10XE


ref
 
     
 Hacoon



Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Adrian
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Wrzesień 2016, 15:12   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Zagadka - rebus:

Zauważyłem w ogłoszeniach, że gniazdo w zaworze EGR wygląda mniej więcej tak:



U mnie natomiast piny... cóż, w sumie to ich nie ma :D




I teraz czy jest możliwość, że przez to samochód działa tak jak jest to opisane w pierwszym poście? Czy może np. być tak, że przez taki brak pinów pojawia się błąd EGR, ale przyczyna zachowania samochodu z pierwszego postu jest kompletnie inna?
 
     
 Hacoon



Informacje
lubelskie

LPG: Nie
Imię: Adrian
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 20 Wrzesień 2016, 15:46   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Dalszy ciąg problemu i pytanie:

Corsa dalej ma problemy jak w pierwszym poście, ale podłączyliśmy z kolegą Corsę pod kompa i wyszły następujące błędy:

• P0505 - Sterowanie obrotami biegu jałowego
• P1510 - Styk biegu jałowego - napięcie za niskie

Troszkę w necie poszperałem przy podobnych objawach co u mnie i ktoś proponował, aby przy występujących objawach podczas pracy silnika odpiąć na około 1-2s i zaraz wpiąć z powrotem wtyczkę regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego (tak jest to nazwane w tej książce) z zastrzeżeniem, że możliwe, że mocno spadną obroty (wszystko po to aby sprawdzić czy poprawnie reaguje i pracuje). Poszedłem więc odpalić samochód, a że objawy występowały postanowiłem odpiąć wtyczkę i stało się dokładnie odwrotnie niż miało się stać, tzn. obroty zamiast spaść delikatnie się podniosły, silnik zaczął bardziej równo pracować i mniej się trząść i co najważniejsze ładnie się wkręcał w obroty i nie strzelał ani się nie krztusił. Kilka razy powtórzyłem próbę i za każdym razem podpięcie wtyczki powodowało, że silnik zaczynał się trochę trząść, krztusić i strzelać przy próbie wkręcenia w obroty, zaś po odpięciu ładnie pracował i nie miał żadnych "ale" przy zwiększaniu obrotów.

I teraz może śmieszne pytanie, ale jako laik wolę się upewnić:

Wszystko powyższe oznacza, że mam uwalony silniczek krokowy i trzeba go wymienić?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Błąd P0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.