LPG: Tak
Imię: Marcin
Wiek: 28 Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Luty 2016, 16:39 [ Dane techniczne] Drgania całego samochodu Moje auto: Corsa B 1.4
Witam,
jestem posiadaczem Corsy B 1,4 8V 95r. Problem polega na tym, że przy prędkości od 90-120km/h w całym samochodzie czuć drgania, szczególnie na kierownicy. Po wciśnięciu sprzęgła problem nie znika, a może nawet delikatnie narasta. Zatem drgania na pewno nie pochodzą z silnika. Byłem na kontroli zawieszenia u mechanika - jest ok, luzów brak. Ale kiedy podnieśliśmy sam przód i rozpędziliśmy (z kołami w górze oczywiście) Corsę do tego właśnie zakresu 90-120km/h lewe koło kręciło się normalnie, a prawe miało widoczne bicie. Jednak źle wyważone koło od razu odrzucam, bo do tej pory testowane były trzy komplety (zmiana stronami również) i problem nie ustawał. Dodam rzecz, która według mnie jest kluczowa w tym wszystkim, otóż samochód jest po stłuczce właśnie z prawej strony. Nie wiem jak silne to było uderzenie, bo zdarzyło się to u poprzedniego właściciela i tutaj pojawia się moje pytanie. Co może być przyczyną?? Ja podejrzewam skrzywioną piastę lub półoś... Mam jednak wątpliwości co do tego, bo bicie występowałoby (chyba) w pewnym zakresie obrotów, a nie prędkości jazdy.
Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i sorry, że post taki długi, ale chciałem dobrze opisać problem.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 30 Marzec 2016, 14:49
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Jak powyżej 120 Spokój to zrób eksperyment - Koła przód na Tył. Jeśli nic się nie zmieni - tarcze do sprawdzenia ewentualnie przetoczenia jeśli są dość świeże
LPG: Tak
Imię: Marcin
Wiek: 28 Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Maj 2016, 11:41
Moje auto: Corsa B 1.4
Witajcie,
sorry, że długo się nie odzywałem, ale kompletnie zapomniałem o tym poście.
Po długim czasie wreszcie rozwiązałem problem. W moim przypadku, gdzie bicie występowało tylko i wyłącznie w zakresie 90-120 km/h, problem polegał na skrzywionej prowadnicy zacisku hamulca (właśnie z prawej strony), przez co zacisk nie odbijał i hamulec ciągle hamował, co ku mojemu zdziwieniu ani ja ani żaden mechanik nie zauważył... Tarcza widocznie była lekko skrzywiona i stąd to bicie. Wymieniłem obie prowadnice było o niebo lepiej, ale zdecydowałem się jeszcze przetoczyć tarczę i teraz nie ma żadnych problemów i wreszcie można cieszyć się jazdą w mojej Kasi
Aha, bo kilka osób sugerowało mi że te prowadnice są zapieczone... Nic z tych rzeczy! Chociaż wydaje się, że ciężko skrzywić coś takiego, u mnie tak właśnie było! Także polecam przy podobnym problemie wymienić prowadnice, bo smar nie koniecznie załatwi sprawę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum