LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 2 Skąd: Puck
Wysłany: 5 Maj 2016, 01:03 [ Silnik] Układ Chłodzenia Moje auto: Opel Corsa B 1.2 X12XE
Witam wszystkich Na wstępie chciałbym dodać że jestem nowy i jeśli źle dodałem post to z góry przepraszam. Jestem tutaj ponieważ chciałbym was prosić o radę ponieważ mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Podczas jazdy temperatura wskazuje 92stopnie i wszystko jest okej a gdy samochód stoi niezależnie czy to korek czy na przykład przed domem temperatura zaczyna się podnosić do 98 czasem do 100stopni jeśli ktoś byłby w stanie mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje to byłbym bardzo wdzięczny
LPG: Nie
Imię: Rafał Pomógł: 13 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 131 Skąd: Radzyń Podl.
Wysłany: 6 Maj 2016, 17:18
Moje auto: '99 Corsa B 2.0 16V Turbo 225hp/340Nm
W Corsie to prawie standard.
Pisząc prostym językiem to tak: W czasie jazdy przez chłodnicze przeleci znacznie więcej 'świeżego' powietrza, jego pęd i ilość znacznie efektywniej chłodzi powierzchnie chłodnicy. Jak stoisz to praktycznie żadnego podmuchu nie ma. w okół chłodnicy nie ma w tym czasie żadnego obiegu powietrza i sama zaczyna się powoli nagrzewać od gorącego krążącego płynu i tak temperatura całego układu rośnie, aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy który wymusi ten pęd powietrza
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 12:37
Moje auto: opel corsa b gsi
Siemka mam taki problem znikał mi płyn chłodniczy i w zbiorniku na płyn było czuć benzynę i pojawił się w oleju zjedliśmy glowice i płyn tagrze był w pierwszym tłoku i co lepsze był też w kolektoze samym w pierwszym tłoku co mogło się stać???
Uszczelka pod głowicą nie puściła? albo może jakieś pęknięcie gdzieś w głowicy
Mogłeś sprawdzić przed demontażem głowicy ciśnienie na cylindrach to coś by było wiadomo więcej.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Styczeń 2018, 20:26
Moje auto: Z12XEP
no jak miałeś dmuchniętą uszczelkę to tłok wpieprzał resztki płynu którego nie spalił wszędzie, a miałeś najprawdopodobniej zmasakrowaną uszczelkę tak że był przedmuch do cylindra i do kanału olejowego. Szlifierz Ci potem poda w ilu była płaszczyzna głowicy. Podejrzewam że nieźle krzywa będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum