Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
[ Silnik] Stukanie
Autor Wiadomość
 ostr_y


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Marzec 2016, 08:12   [ Silnik] Stukanie
   Moje auto: Corsa D 1.3CDTI 75KM


Witam,
posiadam Corsę D z 2007 1.3CDTI na liczniku 130tys. (sprowadzona ale stan licznika raczej pewny bo na my opel wszystko się zgadzało). Od dwóch tygodni po odpaleniu i przez pierwsze 2 minuty silnik pracuje trochę nie równo i widzę że ma podniesione obroty do około 1000. Dodatkowo po dodaniu gazu na 1 i 2 słychać metaliczne stukanie. Przy 3 biegu zanika a po 2 minutach jak silnik chwile popracuję w ogóle stukanie zanika, obroty wracaja na 800-900. Próba odczytania błędów z wyświetlacza nic nie dała bo ich po prostu nie było. Jakieś podpowiedzi?
 
     
 michalck


Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Marzec 2016, 16:31   
   Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI


Przebieg mało realny ale niech będzie. Obroty 1000 przy temperaturze minusowej to normalne, a co do stukania na zimnym sprawdź wtryskiwacze. Założę się, że przy 10 stopniach na plusie nie będzie stukania.
 
 
     
 ostr_y


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Marzec 2016, 14:21   
   Moje auto: Corsa D 1.3CDTI 75KM


Auto stoi w garażu więc ujemnych temperatur nie doświadcza. Sprawdziłem wtryski wypinając i rzeczywiście 4 wtryskiwacz się podwiesza i to on powoduję te nie równe obroty. Pozostaje jeszcze to stukanie to nie pochodzi od wtrysków ani od rozrządu bo to coś bardziej w rodzaju drgania blachy ciężko opisać. Jeśli niemcury (nie mylić z turasami) zaczynają fałszować ksiązki serwisowe i wpisy w elektronicznym systemie myopel to świat się kończy i auta już tylko z ameryki trzeba będzie ściągać.
 
     
 michalck


Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Marzec 2016, 15:09   
   Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI


Zależy kiedy był ostatni serwis u mnie w oplu jest 190tys i na liczniku ale wiem, że realny przebieg to 240tys. Wtryskiwacz na zimnym może stukać jak młotek o blachę ale słyszał byś, że dochodzi z silnika.
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 5 Marzec 2016, 21:00   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


ostr_y napisał/a:
Auto stoi w garażu więc ujemnych temperatur nie doświadcza. Sprawdziłem wtryski wypinając i rzeczywiście 4 wtryskiwacz się podwiesza i to on powoduję te nie równe obroty. Pozostaje jeszcze to stukanie to nie pochodzi od wtrysków ani od rozrządu bo to coś bardziej w rodzaju drgania blachy ciężko opisać. Jeśli niemcury (nie mylić z turasami) zaczynają fałszować ksiązki serwisowe i wpisy w elektronicznym systemie myopel to świat się kończy i auta już tylko z ameryki trzeba będzie ściągać.


Zatankuj dobrego paliwa, dolej coś do wtrysków I przegoń auto po autostradzie pod max.
Zobaczysz że zacznie chodzić inaczej. Oczywiście pozmieniaj też olej I filtry po po zakupie takie rzeczy to podstawa.
 
 
     
 michalck


Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Marzec 2016, 09:51   
   Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI


Osobiście radził bym Ci jeszcze zapobiegawczo wymienić rozrząd.
 
 
     
 iparts



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: iparts
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Marzec 2016, 14:36   
   Moje auto: Opel


I przy okazji rozrządu nie zapomnij o pompie wody, ludzie często rozważają czy nie lepiej jest wymienić sam rozrząd. Może i wychodzi taniej ale czy jest sens po kilku tysiącach kilometrów rozbierać silnik od nowa żeby wymienić pompę?
 
 
     
 ostr_y


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 11:46   
   Moje auto: Corsa D 1.3CDTI 75KM


Witam,
stukaniem pukaniem okazał się wtryskiwacz (nr 4). Naiwnie myślałem że dolanie uszlachetniacza coś pomoże ale nie;( Demontaż regeneracja i teraz śmiga. Rozrząd i napinacze chodzą cicho opiłków w oleju brak więc liczę że do 200-250k dociągnie. Pozdrawiam.
 
     
 michalck


Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 12:12   
   Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI


Ile regeneracja? I jakie elementy regenerowali, a raczej wymieniali?
 
 
     
 ostr_y


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Łukasz
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 14:55   
   Moje auto: Corsa D 1.3CDTI 75KM


Z tego co mi wiadomo wszystkie elementy poza cewką (cewka pada podobno w stosunku 1:2000000 sztuk). Cena 450 PLN (sama regeneracja) co na Wrocław i okolice jest standardem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Stukanie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.