Wysłany: 7 Luty 2016, 18:12 Bierze olej, migota kontrolka oleju Moje auto: Corsa B 1.0
Jak już wspominałem w innym dziale, mamy z autkiem trochę problemów.
Największy dotyczy silnika... Zacznę od tego że jest to 1.0 12V, kilka tysięcy po wymianie UPG (zakładam że poprzedni właściciel mocno przegrzał).
Silnik bierze sporo oleju, nawet 0,5l na 300km... Jeździ na 10W40. Wiem że te silniki spalają olej od nowości, ale to chyba jednak już gruba przesada. Z silnika nic nie kapie, jest suchy. Lekki dymek z wydechu. Dodatkowo po rozgrzaniu na biegu jałowym migota lampka oleju, pomimo właściwego poziomu oleju. Dodanie gazu, powoduje zgaszenie lampki.
Obstawiam słabe ciśnienie oleju i tu moje pytanie. Czy zmiana oliwy na 10w60 zwiększyłoby ciśnienie na tyle, że kontrolka by zgasła? Bo z tego co się orientuje, słabe ciśnienie ma kosztowne skutki...
Są też problemy z przepływomierzem, ale ten póki co odpiąłem.
Auto jest używane na małych dystansach (8km w jedną stronę), w zimę nie zdąży osiągnąć temperatury pracy.
Wysłany: 6 Marzec 2016, 11:45
Moje auto: Corsa B 1.0
Odpowiem sobie sam Migotanie kontroli oleju, było spowodowane starym filtrem oleju. Tak więc, pozostaje przy 10W40. Teraz tylko zrobić mały remont silnika, uszczelniacze zaworowe, szklanki itd. Do tego dojdzie nowy rozrząd i auto powinno jeszcze polatać
Z ciekawostki, cewka jest poklejona taśmą izolacyjną. Kwalifikuje się również do wymiany, ponieważ wypada zapłon. Przy okazji wymienię też świece.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Marzec 2016, 20:08
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Wybacz Kolego że nie było tak długo Odpowiedzi .. Forum Miało pewne Problemy z Użytkowaniem
Co do Migotania Oleju sprawdź także Sprawność pompy oleju Litrówki miały tendencje do Awarii tego elementu.. Szarpnij się i pojedz na sprawdzenie Ciśnienia na pompie Oleju ( dłużej pojeździ zapewne)
No Jak Już Głowica idzie w Górę to warto wszystko spokojnie po sprawdzać i uszczelnić..
wielkibobik, Przyznam że 20W50 To już trochę darcie agoni bo Tym można by Łożyska smarować bo daleko do ŁT43 mu nie brakuje . Ale faktycznie Uszczelniacz Prawie jak motodoktor.
Nie zaszkodzi ale Módl się o Ciepło bo w Mroźne dni to Nie wiem czy da rade.
Wysłany: 11 Marzec 2016, 21:59
Moje auto: Corsa B 1.0
Dzięki wielkie za odpowiedź. Myślałem nad sprawdzeniem ciśnienia, ale zasugerowałem się luźnym łańcuchem na którym jest pompa. Ogólnie przeraża mnie w jakim stanie jest ten silnik, aktualnie auto jest unieruchomione, gdyż leje z uszczelki przy filtrze oleju.
Przyznam że kusi mnie wymiana tej jednostki, na sprawny silnik. Według wiedzy z forum i internetu, nie powinno być większego cudowania z swapem na 1.2 lub 1.4. Skrzynia, półosie powinny teoretycznie pasować. No i może auto zaczęłoby dawać przyjemność z jazdy...
Wysłany: 14 Marzec 2016, 17:29
Moje auto: Corsa B 1.0
No i auto wróciło od mechanika, ponieważ w piątek pod autem była jednak wielka plama oleju. Jak się okazało, puściła uszczelka dolnej obudowy filtru oleju. Mechanik dziś zalecał przejście na 15w40 jak zniknie ten olej :P
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 14 Marzec 2016, 23:42
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Wszystko Jak ogarniesz to będzie raczej jeździć.. Podstawy filtra Oleju albo Pękały albo Się rozszczelniały. Co do Zmiany na 15W40 Popychacze zaworowe tego Nie lubią .. Nie wiem czy to Dobry pomysł.
Wysłany: 17 Marzec 2016, 17:22
Moje auto: Corsa B 1.0
Z tym mineralnym jeszcze poczekam, kiedyś miałem seicento 900 i tam mineralny nie zaszkodził. A ograniczył zużycie oleju. Z tego co wiem, dalej na nim jeździ.
Cały czas zastanawiam się co z tym autem zrobić, ale myślę że stopniowo będę remontować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum