Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 09:13 wtryskiwacz i silnik krokowy corsa b 1.2
hej, jestem nowy na forum, pozdrawiam wszystkich!
mam problem z silnikiem: pojawiła mi się ikonka "check engine", obroty silnika falują, silnik wydaje inny dźwięk niż zazwyczaj, spaliny maja inny zapach,
doczytałem sobie na tym forum ze to może być zabrudzony silniczek krokowy i/lub wtryskiwacze, no i teraz mam pytanie:
czy to jest silniczek krokowy??
i gdzie są wtryskiwacze? czy ja je w ogóle mam w tym modelu?
mam corsę b 1.2 z 1995roku, benz
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez 8 Czerwiec 2010, 22:20, w całości zmieniany 6 razy
marek3m [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 10:45
Jest to silnik jedno punktowy i wtrysk paliwa znajduje się pod kopułką dolotu powietrza. Czyli ta czarna kopułka nad silniczkiem krokowym , bo silniczek krokowy to dokładnie to co masz zaznaczone strzałką.
Generalnie jest mnóstwo tematów na ten temat "check engine" i z moich doświadczeń z corsa b 1.2i to SONDA LAMBDA.
Temat fajnie jak by został i mienił tytuł na wtryskiwacze i silnik krokowy corsa b.
Fajnie jak by ktoś objaśnił jak wyczyścić silnik krokowy , oraz jakie są budowy silniczków krokowych w innych silnikach ( np. c20ne , xe ) jak wyglądają wtryski w innych silnikach cb.
dzięki za odpowiedz, zmieniłem temat na taki jak napisałeś,
pod kopułką dolotu powietrza jest czysto, jeszcze nie patrzyłem czy nie jest zabrudzony czujnik który jest w tej kopułce,
czy ta kopułka to jest przepustnica? to steruje dodawanie gazu?
dzisiaj odkręcę silniczek krokowy i zobaczę w jakim jest stanie (kupiłem wczoraj torx-y ), a sondę lambda tez wymienię,
dzięki za rade, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez 8 Czerwiec 2010, 22:08, w całości zmieniany 3 razy
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 11:09
marek3m napisał/a:
bo silniczek krokowy to dokładnie to co masz zaznaczone strzałką.
:krzesłem:
Ale herezje ktoś prawi!
A to co masz zaznaczone u siebie strzałką to jest EGR!
Silniczek krokowy jest po lewej stronie EGRu. Jest dużo mniejszy.
EGR też możesz od razu wyczyścić.
Generalnie jest mnóstwo tematów na ten temat "check engine" i z moich doświadczeń z corsa b 1.2i to SONDA LAMBDA.
I w każdym z tych tematów pisze najpierw, żeby za czym cokolwiek się zacznie wymieniać, to sczytać błędy, bo wymienianie czegoś w ciemno, na zasadzie: "może się uda" mija się z celem.
A kolegę esgaroth upominam o stosownie polskich znaków w postach! :czerwkart:
Rzeczywiście Finos, bez sensu to robię, wpierw muszę szczytać błędy, dzięki.
Dzisiaj będę czyścił erg i silniczek krokowy, i spróbuje szczytać błędy metoda błyskową,
Czy ten interfejs będzie pasował do mojego silnika (1.2i z 1995 roku)? Chyba będzie?
Moje drugie pytanie: do których pinów gniazda serwisowego muszę podłączyć te trzy kabelki?
(tam jest masa, +12V i sygnałowy, a na moim zdjęciu ponumerowałem piny)
dzięki i pozdrawiam
marek3m [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 11:32
Wczoraj chłopaki z mazdy sczytywali błędy za pomocą diody. Moment i wszystko było jasne Jak ogarniesz temat z przyjemnością też bym sprawdził ile mi błędów wywali.
kurde, chyba ten interfejs nie będzie pasował do mojej corsy bo mam 10 piniowe złącze serwisowe bo moja corsa jest z 1995, a interfejs tech2 pasuje do corsy od 1996 w górę, pozdrawiam
EDIT: no dobra, sprzedający ten tester odpisał mi ze do tego modelu nie pasuje tech2 i tylko można szczytać błędy metoda "spinacza"
EDIT: przy okazji wymieniłem cały wydech (od kolektora do końca) bo dziury w tłumikach powodowały duży hałas o czym nie pisałem na forum bo myślałem że nie ma to związku, po przejechani ~15km silnik przełączył się z trybu awaryjnego na normalny tryb pracy, wszystko jest ok.
Ostatnio zmieniony przez 9 Czerwiec 2010, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum