LPG: Nie
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Luty 2016, 11:29 Opel Corsa OPC - kontrolka "żółty samochód z kluczem Moje auto: Corsa D OPC 1.6 Trubo
Witam
Na wstępie chciałbym się przywitać ze wszystkimi gdyż jestem nowy na forum. Nazywam się Michał i jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy D OPC.
Mam jednak pewien problem, otóż jadąc dzisiaj do pracy w trakcie podróży zapaliła mi się kontrolka, która to wygląda jak samochód z kluczem na środku, dokładnie tak jak tutaj: http://obrazki.elektroda.net/10_1247522073.jpg
Świeci ona teraz cały czas na pomarańczowo, czasem jednak znika na parę minut i pojawia się znów. W instrukcji jest napisane, że to awaria układu elektrycznego silnika czy coś w ten deseń i że niby chodzi on w trybie awaryjnym, aczkolwiek auto odpala normalnie, obroty nie szaleją są stabilne, utraty mocy też nie odczułem w żaden sposób podczas jazdy do pracy. Wie ktoś z was co to może oznaczać ?
Oznacza to,że powinieneś pojechać na diagnostykę komputerową odczytać błędy i usunąć ewentualną przyczynę wywalania błędu.Era Żuków,Nysek,Polonezów itp. minęła bezpowrotnie
Kontrolka wałkowana milion razy i oznacza zawsze jedno, podpięcie pod komputer. Jeżeli auto kupiłeś nie dawno to jedź na komputer i zobacz co jest bo może sprzedawca coś ukrył przed sprzedażą i trzeba z gościem sobie porozmawiać, skasował błędy ale nie usunął awarii i na parę zapłonów był spokój. Opel nie jest tani w utrzymaniu więc warto ogarnąć temat w miarę szybko.
Myślę, że w każdy samochód pakuje się kase bo to jest skarbonka bez dna i takie życie jak się chce dupe wozić. Ale jak ktoś sprzedaje z ukrytymi wadami to trzeba chama ostro jechać, a nie pakować kase ze swojej skarbonki, a w szczególności, że to silnik opc, a nie 1.2.
No nic dzięki Panowie umówiłem się na komputer i się okaże, ale najlepsza historia jest taka, że jak teraz wracałem z pracy to kontrolka zgasła i już się nie świeci. Nie mniej jednak dla świętego spokoju i spokoju sumienia podskoczę do mechanika i sprawdzę temat. Wolę jednak dmuchać na zimne
Dla świętego spokoju zobacz co to za błąd. Generalnie na przyszłość jeżeli chcesz wiedzieć czy jest jaki kolwiek błąd w komputerze ECU, który się nie wyświetla podczas eksploatacji bo może być np. sporadyczny to przekręcasz na zapłon i jak auto z kluczykim zgaśnie po paru sekundach z resztą jest okej, jeżeli zgaśnie po odpaleniu to coś w komputerze jest, mała ciekawostka ale takich rzeczy człowiek się uczy dopiero jak stanie się posiadaczem opla.
To jest bardzo wyżyłowany silnik.Taka "kosiarka" wysoko obrotowa.Sam fakt 1,6-195 kucy.Jest bardzo wrażliwy na problemy z układem chłodzenia (zapowietrzenia,problemy z wydajnością pompy wody itp.).To nie jest wolnossąca benzyna.Powinieneś zdać sobie z tego sprawę ,że taki silnik nie jest tani w utrzymaniu.Fakt...zbiera się w Corsie niesamowicie ze względu na niska masę Corsy (ok.1250 -1300kg).Nie napiszę,że BMW (Będziesz Miał Wydatki).Tylko zaniedbania ...mszą się niesamowicie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum