Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 10:23
Woda z chłodnicy wyrzucona ze zbiorniczka wyrównawczego
Autor Wiadomość
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 8 Październik 2015, 00:06   Woda z chłodnicy wyrzucona ze zbiorniczka wyrównawczego

Witam.
Dzisiaj przydarzyła się pewna sytuacja, z reguły po około kilkuset metrach od odpalenia silnika i ruszeniu zaczynało lecieć cieplejsze powietrze.
Jednakże dziś przy temperaturze 8C i odkręconemu ogrzewania na maxa, z kratek nawiewu leciało arktyczne powietrze dużo dłużej niż z reguły,
Po przejechaniu 2,5-3km wyskoczyła na desce rozdzielczej żółta kontrolka samochodziku z kluczem. Zgasiłem samochód i usłyszałem odgłos bulgotania, spojrzałem pod maskę a tam wszystko zalane płynem chłodniczym, w zbiorniczku nie było ani jednej kropli płynu, odczekałem kilka minut i dojechałem na stację, kupiłem płyn, uzupełniłem braki i ruszyłem spokojnie w dalszą drogę.
Sytuacja wystąpiła ponownie po 2km, cały płyn wyleciał ze zbiornika i zostawiłem auto na noc na innej stacji.
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i zechce się podzielić własnymi doświadczeniami?
Z poważaniem, Adrian
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Październik 2015, 06:17   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Cześć

Najprawdopodobniej zacięty termostat w pozycji zamkniętej.Sprawdź jeszcze czy na pracującym silniku przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego nie bulgocze w nim płyn chłodniczy (sugeruję UPG walniętą ale nie sądzę).
 
 
     
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
Wysłany: 8 Październik 2015, 16:01   

Termostat okazał się strzałem w dziesiątkę, mechanik powiedział mi, że problem też leży po stronie pompy wodnej.
O dziwo podobno seryjnie wychodziły ze zbyt małą wydajnością i należałoby ją wymienić.
Pompa wcześniej działała bez najmniejszych zastrzeżeń, jak podkręcałem temperaturę robiło się w środku auta gorąco w chwilę.
Zapytałem mechanika czy pompa wydaje jakieś odgłosy bądź jest nieszczelna to zaprzeczył.
Uważacie, że mechanik trochę za daleko popłynął z wyobraźnią?

Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu Opla z tym pytaniem na temat zbyt małej wydajności pompy to mi odpowiedzieli, że nigdy nie słyszeli o takiej historii ani żadna akcja serwisowa nie była przeprowadzania w tym temacie.
Jaka jest wasza opinia na ten temat?
Pozdrawiam
:...:
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Październik 2015, 21:00   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Widzę,że ten mechanik jest naprawdę dobry (kasjer?,bajerant ?).A powiedz mi na jakiej podstawie stwierdził słabą jest wydajność albo inny problem z nią ?.Wzrokowo?.Właśnie tak sądzę,że popłynął z "nadgorliwą wyobraźnią".
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » Woda z chłodnicy wyrzucona ze zbiorniczka wyrównawczego
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.