LPG: Nie
Imię: Piotr
Dołączył: 04 Lip 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lipiec 2015, 18:48 CB 1.0 Przegrzewający się silnik + dźwięk diesla / film Moje auto: Corsa B 1.0 12V X10XE
To mój pierwszy post, witam wszystkich!
Trochę o samochodzie:
Corsa B 1998 r. 1.0 X10XE 127kkm przebiegu, jestem czwartym właścicielem.
Samochód kupiony od kobiety. Z tego co mówi, wymieniany był blok silnika (pęknięty tłok), wymieniana chłodnica.
Problem:
Silnik po przejechaniu ok. 2 km nagrzewał się zbyt mocno i wskazówka wędrowała za ostatnią kreskę.
Wentylator nie włączał się.
Poszperałem internet i zdecydowałem wymienić czujniki temperatury. Wymieniłem ale okazało się że był to czujnik na zegar. Bez zmian, no może tylko wskazówka reagowała żwawiej.
Podejrzewałem termo włącznik wentylatora chłodnicy więc wyciągnąłem wtyczkę i włożyłem do niej drucik w celu włączenia wentylatora jak tylko włączy się zapłon. Nic to nie dało więc stwierdziłem że musi to być termostat, skoro nie puszcza płynu na chłodnice to nie włączy się wentylator. Przy ponad 100 stopniach chłodnica nie była gorąca, raczej lekko ciepła. Wymieniłem termostat, termo włącznik, w chłodnicy stary płyn zastąpiłem wodą destylowaną. Wlałem tej wody lekko ponad ten szew w zbiorniku, włączyłem silnik na postoju i nowy termostat co prawda puszcza po jakimś czasie wodę na chłodnice ale wentylator nie włączą się. Po przejechaniu 2 km wskazówka dalej zatrzymuje się na ostatniej kresce i wentylator nie reaguje po czym zazwyczaj wyłączam silnik żeby oszczędzić UPG. Zwarcie drucikiem wentylatora na krótko po wymianie termostatu nic nie daje, wentylator pracuje ale układ nie jest w stanie zatrzymać temperatury niżej jak 102 stopnie (wg wskazań obok prędkościomierza)
Nie mam już pomysłów co może być nie tak.
Dodam że we wlewie oleju nie pływa żadna maź, nie pokazują się też bąbelki w zbiorniku płynu, z rury nie śmierdziało jak miałem płyn, oleju nie przybywa, nie widzę żeby w mierniku poziomu oleju były jakieś oka.
Nie wiem jak inaczej sprawdzić UPG.
Może ma to jakiś związek z tym że silnik, mimo że 3 cylindrowy pracuje jak diesel i troche nim wibruje kiedy jest na jałowym na postoju. Kiedy dodam gazu wibracje znikają. Tak czy owak, nie jestem znawcą - to mój pierwszy samochód ale dźwięk wydaje mi się co najmniej podejrzany. Z reszta nie tylko mi, 2 osoby z wiekszym doświadczenie zauważyły to samo.
Co się może dziać z układem chłodzenia?
I czy ma to związek z tym dziwnym dieslowskim odgłosem?
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 4 Lipiec 2015, 21:07
Moje auto: Corsa B 1.0
Ja miałem problem z temperaturą rok temu, ale wymiana termostatu na szczęście pomogła- temp szła na czerwone pole, wiatrak włączał się, ale mało to dawało. Musisz się przyzwyczaić, że w tym silniku, nawet jak jest w 100% sprawny, to wskazówka w upały wędruje po skali, oczywiście wiatrak powinien zbić tak gdzieś do połowy skali. Praca silnika nie ma nic do rzeczy, silnik nie jest wyważony, zawsze będzie trząsł A odgłos diesla, to znak firmowy tego silniczka, mój ma 212 000 km i klepie równo. Grunt, to regularna wymiana oleju i pilnowanie jego stanu. Ot takie refleksje po prawie 6 latach i 80 000 km;)
Martwi mnie właśnie to, że nawet z podłączonym na krótko wentylatorem temperatura idzie w górę.
A to, że się nie załącza, pewnie jest winą termo włącznika. Tak myślę przynajmniej. Dzięki, o oleju będę pamiętał
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Lipiec 2015, 13:56
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Może wirnik pompy ma częściowo wyłamane łopatki i słabo miesza , warto byłoby tam zajrzeć .
W razie czego przed demontażem zaopatrz się w nową profilowaną uszczelkę pompy wody .
Wybieram się po weekendzie do mechanika.
Zaobserwowałem że w czasie jazdy przy załączonym na krótko wentylatorze temperatura rośnie do ok. 102 stopni i staje lub czasem delikatnie opadnie w dół.
Czy kupiony czujnik (na zegar) może przekłamywać wskazanie?
Stary gdzieś mi się zapodział więc nie mam jak porównać. Gdyby ta, to miał bym przyczynę tego, że czujnik w chłodnicy nie załącza wentylatora - po prostu za zegarze było by niby ponad 100 a w rzeczywistości za mało by zamknąć obwód.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Lipiec 2015, 17:21
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Podłącz pod komputer i porównaj temperaturę cieczy na zegarku z tą odczytaną przez czujnik cieczy ECU .
Można jeszcze porównać temperaturę za pomocą pirometru jeśli się takie cuś posiada , w sumie mając takie narzędzie można wykonać wszystkie czynności związane z pomiarem temperatury.
Pomysł dobry ale nie posiadam interface'u. Najwyżej u mechanika
[ Dodano: 13 Lipiec 2015, 15:49 ]
Problem rozwiązany, winny okazał sie czujnik temperatury na zegar z allegro.
Wystarczyło przygrzać trochę silnik a wentylator jednak sie włączył.
Po wymianie na czujnik firmy EPS (Made in Italy) wszystko jest w porządku.
Dzięki za zainteresowanie!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum