Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 17:24
Wspomaganie elektryczne w X17D
Autor Wiadomość
 KrzysiuGKW


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Krzysiek
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 1
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 22:38   Wspomaganie elektryczne w X17D
   Moje auto: Corsa B 1.7D Isuzu


Witajcie.

Noszę się z zamiarem montażu wspomagania elektrycznego do Corsy B z silnikiem 1.7D Isuzu. Zanim jednak kupię to co potrzeba, chcę się spytać czy takie wspomaganie podejdzie do tego auta? Przeglądając allegro zauważyłem, że sprzedający albo nie piszą modeli silnika, albo wyszczególniają tylko 1.0 12v. Dlatego zwątpiłem bo nie wiem, czy do mojej wersji silnikowej też były montowane wspomagania elektryczne (i bez różnicy jakie kupie), czy tylko hydrauliczne.

Druga kwestia jest taka, że potrzebuję schemat podłączenia takiego wspomagania. W sterowniku o ile pamiętam są chyba 4 gniazda. Do 2 przychodzą kostki ze wspomagania. A co do reszty? Sygnały z zegarów, zasilanie i masa? Nie mam teraz żadnego zdjęcia ani sterownika pod ręką.

Jeśli ktoś ma to bardzo bym prosił o schemat podłączenia. Montaż to pikuś, dużo rozbierania ale elektryka najgorsza.

Przeglądałem inne tematy i zdaję sobie sprawę, że jest ich duużo dużo, ale w większości bez konkretów, albo na tyle stare, że połowa informacji i zdjęć się nie wyświetla.

Pozdrawiam!
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 08:29   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Może być problem , elektryczne wspomaganie wymaga sygnału obrotomierza a szczerze powiedziawszy jakoś nie kojarzę diesla z obrotomierzem .
Sygnał obrotomierza wzbudza pracę elektrycznego wspomagania , trzeba się upewnić czy taki sygnał występuje i jaka jest jego częstotliwość na pełen obrót wału korbowego , bez tej wiedzy nie podejmowałbym próby montażu takiego wspomagania .

KrzysiuGKW napisał/a:
Montaż to pikuś, dużo rozbierania ale elektryka najgorsza.


Elektryka to zaledwie parę kabli na krzyż , zasilanie , złącze diagnostyczne i sygnał prędkościomierza .
 
 
     
 dzyna2000



Informacje
malopolskie

Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 20:20   
   Moje auto: Corsa A 20SEH


W Corsach B występowały liczniki z obrotkiem i silnikiem diesla,link na potwierdzenie http://allegro.pl/licznik...468683945.html.

Różnią się tym, że są wyskalowane do 6 tyś i sygnał jest brany z alternatora. Niestety nie zna częstotliwości.Wydaje mi sie że to powinno zadziałać.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 23:42   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Rzecz w tym że obrotek diesla współpracuje tylko z tym dieslem i nawet nie wiadomo do końca co tam idzie za sygnał .
W przypadku czterocylindrowej benzyny są to dwa impulsy na pełen obrót wału , natomiast alternator będzie generować wielokrotnie wyższą częstotliwość , należałoby również wziąć pod uwagę wartość międzyszczytową generowanej fali .
 
 
     
 bambosz


Informacje
mazowieckie

Imię: Paweł
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2014, 05:19   
   Moje auto: B,D 1,2


Testowałem licznik z obrotomierzem do silnika diesla (tarcza do 6000 RPM).
Mam zamiar zamontować obrotomierz z diesla do benzynowego silnika.

Z pomiarów wychodzi że
179-190 Hz to 1000RPM Diesel (nie mogę wyliczyć , nie znam przełożenia miedzy wałem a alternatorem, a sam obrotomierz nie jest "liniowy"), (czyli jest to wynik pomiaru).

Benzyna 3 cylindry
50 Hz -1000Rpm
Benzyna 4 cylindry
33,3Hz-1000RPM
Czy wspomaganie potrzebuje sygnału z obrotomierza czy z licznika?
Chyba prędkość pojazdu powinna wpływać na wyłączenie wspomagania.
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sierpień 2014, 06:11   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


bambosz napisał/a:

Chyba prędkość pojazdu powinna wpływać na wyłączenie wspomagania.


Zastanów się chwilę , więc gdy kręcisz kierownicą na postoju to wspomaganie powinno być wyłączone ??
Wspomaganie kierownicy wciąga sporo prądu dlatego też zaczyna funkcjonować po odpaleniu silnika , w tym przypadku praca wspomagania aktywuje się po otrzymaniu sygnału obrotomierza .
Nie wiem czy ktoś wykonywał taki eksperyment i czy sygnał z alternatora nie wprowadzi błędów w działaniu wspomagania lub nie uszkodzi sterownika , nadal też nie wiadomo jaka jest wartość napięcia międzyszczytowego .

Proponuję podjechać do jakiegoś fachowca wyposażonego w oscyloskop w celu zmierzenia wartości międzyszczytowej występującej między masą a kablem po którym idzie sygnał obrotomierza .
 
 
     
 bambosz


Informacje
mazowieckie

Imię: Paweł
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Radom
Wysłany: 3 Sierpień 2014, 17:50   
   Moje auto: B,D 1,2


Miałem sobie założyć wspomaganie , ale zrezygnuje z tego.
Jeżeli wspomaganie nie wyłącza się przy większej prędkości to jazda takich wehikułem mi nie pasuje (jechałem kiedyś Fiatem z takim wspomaganiem ).
Ja pisałem o wyłączeniu , a ty o włączeniu.
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Sierpień 2014, 09:20   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


bambosz napisał/a:
Miałem sobie założyć wspomaganie , ale zrezygnuje z tego.
Jeżeli wspomaganie nie wyłącza się przy większej prędkości to jazda takich wehikułem mi nie pasuje (jechałem kiedyś Fiatem z takim wspomaganiem ).

Mam dwie corsy B z takim wspomaganiem , jedna z nich ma pod maską v-kę generującą nieco ponad 200hp i 240Nm , i nie mam żadnych powodów do narzekań.

bambosz napisał/a:
Ja pisałem o wyłączeniu , a ty o włączeniu.


Wspomaganie działa przy każdej prędkości , nie analizowałem schematów , być może jest również spięte z czujnikiem prędkości . Próbuję ci tylko wytłumaczyć że załącza się w momencie otrzymania sygnału o ruchu obrotowym silnika , czyli po odpaleniu bez tego sygnału wspomaganie nie zadziała .
Wcale też nie twierdzę że sygnał z alternatora będzie niewłaściwy , ten sygnał tylko i wyłącznie załącza wspomaganie , prędkość obrotowa silnika i generowany sygnał nie ma tu żadnego wpływu na zmianę siły wspomagania , jeśli wartość miedzyszczytowa generowanego sygnału będzie wynosić 12v od 0 do +12 to jest szansa że będzie to ze sobą grać , większa częstotliwość być może nie będzie mieć tu żadnego znaczenia , coś takiego może wiedzieć tylko osoba która instalowała takie wspomaganie do diesla .
 
 
     
 autotomcar


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 43
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14 Październik 2014, 19:45   

Nie trzeba obrotomierza żeby wspomaganie działało, sygnał obrotów silnika i tak trafia do licznika skąd można sobie go zapożyczyć do sterownika wspomagania. Całość opisana krok po kroku w poradniku:
http://allegro.pl/poradni...4681089595.html
Oczywiście wszystko działa tak jak należy, łącznie z malejącą siłą wspomagania wraz ze wzrostem prędkośći, przy 50km/h wspomaganie wyłącza sie całkowicie tak jak jest to fabrycznie.
Wszystkie corsy po 95r mają odpowiedni sygnał w liczniku, w starszych wersjach można użyć generatorka za 10zł który oszuka sterownik wspomagania i też będzie je załączał.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Wspomaganie elektryczne w X17D
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.