Proponuję wpisać sobie w google nazwę firmy, która tworzy te cuda i poczytać opinie o ich produktach- opinii jest pełno. Też kiedyś takich cudawianek szukałem, choć spodziewałem się, że nic nie znajdę (no bo niby co można wykrzesać ze starego isuzowskiego diesela bez turbiny?) to jednak znalazłem chip tej firmy do mojego autka...
Jeżeli masz Corsę z silnikiem 1.4 to proponuję rozejrzeć się za jakimiś kolektorami firmy mantzel, czy lexmaul- tam masz pewny przyrost mocy, ale trzeba wydać troszkę więcej pieniążków...
Pozdrawiam!
Słyszałem już o tym wiele opinii, głównie neutralnych (jak było tak jest) wątpię żeby coś pomogło a i możne niekiedy narobić sobie szkody tym czipem. Ale póki nie spróbujesz to się nie dowiesz.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Październik 2014, 00:12
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Ludzie którzy produkują ten bubel powinni siedzieć za kratkami !
Cudowne pudełeczko z dwoma kabelkami które dodaje więcej mocy niż fachowo obrobiony program w moim V6
Dla pełnej jasności , nie ma i nikt nigdy nie wyprodukuje chipboxa który byłby w stanie podnieść moc silnika 1,4 mono choćby o magiczne 6 koni .
Ci ludzie dorabiają się na łatwowierności i naiwności ludzi .
Moc silnika można oczywiście podnieść softem :
-poddając obróbce mapę paliwa
-zmieniając kont wyprzedzenia zapłonu
-czy choćby podnosząc podcinkę
Nasuwa się pytanie , czemu nikt nie obrobił softu do 1,4 mono , bo gra nie jest warta świeczki .
Lepiej zakupić techa 2, za cenę tego i pobawić się i na przyszłość się przyda, starych silników, nie opyla się np. chipować, ani tam kupować lepsze doloty, ostrzejsze wałki, poprostu nie są do tego przystosowane i przyrost mocy i tak będzie znikomy, jak się chce "MOCY PRZYBYWAJ" to lepiej kupić np. dwulitrówke z osprzętem i wtedy się bawić.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Październik 2014, 11:13
Moje auto: AG Z14XEP
cały ten "chip" jak dla mnie to jest magia marketingu!
może być prawdą, że faktycznie podnosi moc - ale kosztem czego nikt tu nie niczego nie powie.
Już wyjaśniam cóż to jest i jak działa. Otóż jest to zazwyczaj zwykły rezystor. Zadanie - oszukanie ECU na temat: a) temperatury powietrza zasysanego ( jak jest zimno, to dawka paliwa jest większa; w zimę auto zawsze ma więcej mocy, ale i więcej pali) lub b) ilości zasysanego powietrza.
Najprościej byłoby oszukać czujnik temperatury wstawiając (nie jestem teraz na 100% pewien czy czujnik jest typu NTC czy PTC - zakładam, że NTC) szeregowo odpowiedni rezystor. To by spotęgowało 'efekt zimy': ECU myśli że jest -20, to pakuje więcej paliwa, auto lepiej się zbiera Tylko że to by było jak jazda polonezem cały czas na ssaniu
Patrząc na ilość przewodów w tym "magicznym" chipie, to nie może być nic innego jak bierny układ elektroniczny - mówiąc w uproszczeniu: ZWYKŁY REZYSTOR, który w sklepie elektronicznym możesz kupić za 10gr. Takiej przebitki to nawet w prowidencie nie mają... Dlatego właśnie dla mnie to jest magia marketingu...
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Październik 2014, 11:16
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
ziomas1233 napisał/a:
starych silników, nie opyla się np. chipować
Wiek nie ma znaczenia , 1,4 mono nie jest po prostu podatny na takie zabiegi , zresztą jak większość jednopunktowych wolnossaków .
Co innego uzbroić taki silnik w osprzęt i wałek od C14SE , i jest około 82KM .
Przeróbka na MPI to chyba najlepsze i najtańsze rozwiązanie na przyrost mocy w tym silniku , oczywiście wcale to nie oznacza że będzie tanio .
[ Dodano: 14 Październik 2014, 12:43 ]
Milion napisał/a:
może być prawdą, że faktycznie podnosi moc - ale kosztem czego nikt tu nie niczego nie powie.
W opisie piszą +25 taki przyrost nie jest osiągalny nawet w 211 konnej trzy-litrówce opla , ten przyrost mocy to kpina .
Silniki c14nz i x14sz były na mapsensorze i nie miały nawet czujnika temperatury powietrza zasysanego , więc ów cudo zapewne łączy się do mapsensora .
A najzabawniejsze w tym jest to że mapa paliwa i tak po jakimś czasie ulegnie autoadaptacji i sterownik przy pomocy lambdy wykona korektę biorąc na poprawkę odchylony (Cudownym Chipem) parametr .
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Październik 2014, 18:02
Moje auto: AG Z14XEP
yosh napisał/a:
W opisie piszą +25
+15 dla małych silników, +25 dla dużych. Biorąc pod uwagęnawet +10 to by była bujda na kółkach.
parametry jak w datasheet'cie chińskiej zabawki - lista pokornych życzeń producenta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum