LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2 Wrzesień 2014, 07:37 Słabe hamulce - problem z odpowietrzeniem Moje auto: Corsa B 1,5 TD 5D
Szanowni forumowicze... Jeżdżąc limuzyną Corsą B 1,5 td doszedłem do wniosku, że moje hamulce mają problem! Już tłumaczę...
Urwałem wężyk gumowy od układu hamulcowego w prawym przednim kole. Kupiłem nowy wężyk, założyłem i chciałem odpowietrzyć układ hamulcowy. Okazuję się że gdy jedna osoba pompuje naciskając na pedał hamulca a druga odpowietrza właśnie to koło gdzie był urwany wężyk, dochodzi do takiego zjawiska. Jest ciśnienie pod pedałem, spuszczamy odpowietrznikiem płyn hamulcowy, pedał opada, zakręcamy odpowietrznik i po ponownym pod pompowaniu nie rośnie ciśnienie pod pedałem, jest po prostu flak. Naciskamy pedał hamulca, odkręcamy odpowietrznik i nic...! Dopiero po zakręceniu odpowietrznika i odczekaniu płyn jakoś sam napływa do tego zacisku i wtedy można nacisnąć na pedał hamulca, odkręcić odpowietrznik i wycisnąć płyn. Historia się powtarza i tak w kółko.
Zauważyłem jeszcze, że po wciśnięciu pedału hamulca w zbiorniczku widać jak robi się w zbiorniczku mała fontanna? Tak jak by pompa nie wciskała płynu w układ tylko robi sobie mały gejzer w zbiorniczku.
Samochód jakoś hamuje ale szału nie ma (pedał miękki i bierze nisko)
[ Dodano: 2 Wrzesień 2014, 07:59 ]
Aha zapomniałem dodać, że jest to auto z ABSem który nie działa!
Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć bo zawsze odpowietrzałem układ na spuszczonym ręcznym.
Sytuacja wygląda następująco po wczorajszych wzmaganiach... po odkręceniu przewodu od pompy hamulcowej nie pojawia się płyn bądź są to ilości bardzo niewielkie. Kompresorem zapodałem ciśnienie do zbiornika płynu tak żeby zobaczyć czy przepchnie płyn przez pompę i tu dalej nic? Nie wiem czy taki stan rzeczy wynika z tego, że pompa jest brutalnie zapowietrzona czy że jakiś specjalista rozbierał pompę i ją źle złożył.
Po wciśnięciu pedału hamulca i złapaniu palcem za wyjście z pompy (tam gdzie jest wkręcony przewód z układu prawy przód i lewy tył) oraz po spuszczeniu tego hamulca czuć jak pompa mocno ssie?! Czy jest to prawidłowy objaw?
Jeśli można to prosiłbym również o wytłumaczenie jak powinien pracować regulator tylnego hamulca(ten na belce)? Chodzi mi o to czy jest on cały czas złożony a przy naciśnięciu pedału hamulca podnosi się on a sprężyna go przyciąga ograniczając przepływ płynu?
[ Dodano: 9 Wrzesień 2014, 19:58 ]
Wymieniłem pompę hamulcową i jest trochę lepiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum