LPG: Nie
Imię: Maciej
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Lipiec 2014, 21:11 [ Silnik] Silnik nie odpala - "CYK" spod maski Moje auto: Corsa D - 1.3 CTDI
Cześć! To mój pierwszy post i od razu mam pytanie / problem, który jak mam nadzieję, pomożecie mi rozwiązać.
Corsa D - 1.3 CTDI - 2007
Co do samej sprawy to przedstawia się następująco:
Jakiś miesiąc temu, pojawiła się pewna usterka która objawiała się w dziwny sposób, po przejechaniu około 25-30 km zaparkowałem pod marketem, nie było mnie z 20 minut, przychodzę z powrotem przekręcam kluczyć zaświecają się kontrolki, silnik nie odpala, a spod maski słychać "CYK".
Po kilku próbach auto odpaliło, dojechałem pod dom, zaparkowałem wyłączyłem silnik, chciałem sprawdzić czy trybi i znów to samo.
Zaprzyjaźniony mechanik podjechał i stwierdził, że to akumulator, po wymianie akumulatora, problem się nie powtarzał, aż do dzisiaj, kiedy to znowu po przejechaniu zaledwie 15 km, stanąłem, rozładowałem towar, wsiadam i znowu "CYK"... Powiedzcie, że macie jakiś pomysł, co to może być.
LPG: Nie
Imię: Jarek Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 25 Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Lipiec 2014, 09:58
Moje auto: Corsa D Z13DTJ
Przerabiałem to ostatnio u siebie - rozrusznik. Regeneracja - wymiana szczotek i elektromagnesu - koszt 150 PLN. Demontaż i ponowny montaż we własnym zakresie, więc nie wiem ile to by mogło kosztować w warsztacie.
Nie twierdzę, że zarówno szczotki i elektromagnes masz do wymiany, ale z pewnością jedno z dwojga.
O ile wymiana elektromagnesu to nic trudnego i można by spróbować samemu, jeżeli uda się kupić takowy, to szczotki w moim rozruszniku są, z jednej strony przygrzane do obudowy szczotkotrzymacza, z drugiej do drutu wewnątrz szczotkotrzymacza, a sam szczotkotrzymacz jest nie do kupienia, więc należało przygrzać nowe szczotki.
Demontaż rozrusznika trochę upierdliwy - najpierw od góry trzeba wyjąć akumulator i jego podstawę. Odkręcić śrubę ukrytą pod zaślepką w obudowie skrzyni biegów. Uwaga: to jest śruba na imbus "6", a nie, jak piszą na innych forach, torx! Trzeba uważać, żeby jej nie zgubić w czeluściach obudowy skrzyni - najlepiej okleić klucz taśmą tak, żeby wchodził ciasno i śruba nie spadła. Namagnesowywanie klucza wg mnie to słabe rozwiązanie. Na koniec od dołu (potrzeba podnieść auto, lub z kanału) odkręcić drugą śrubę oraz przewody i rozrusznik powinien wyjść.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum