U mnie też raczej byle jak tego nie stroili bo koleś podpiął kompa jechał autem i to ustawiał. No ale z ciekawych rzeczy przejechałem pierwsze 100km spalanie 8l głównie w mieście odliczając to co przejechałem na Pb spalanie na Pb miałem na poziomie 7-8 w mieście w trasie 6-6.5
Prędkość max na gazie 165 taka sama była na Pb
Auto jeździ płynnie obroty nie falują.
Teraz będę jechał na gazie aż się skończy butla wtedy znów podam średnie spalanie.
No u mnie też słychać wtryski jak cykają fakt faktem za ciche one nie są ale może z tym jak diesel to przesadziłem:)
[ Dodano: 1 Kwiecień 2013, 19:07 ]
No to tak pierwszy zbiornik poszedł:) Przejechałem na nim około 400 km spalanie około 8l gazu zbiornik pojemności 33 litry. Hmm przy wypadzie nad morze będę musiał 2 razy zatankować:/ Ale w końcu trzeba zrobić przerwe jak się jedzie 600 km choć to dopiero w wakacje
Ja jeżdżę corsą z 2007r. gaz był zainstalowany rok później, autkiem pomykam już prawie rok i problemów nie ma. Jedyna wada to przy większej trasie olej znika w oczach (ok 100ml na 1000km), problemu nie ma na benzynie i podczas spokojnej jazdy po mieście. Silnik chodzi tak samo (w miarę cicho) na benzynie jak na gazie jednak na tym drugim zauważalna (mniejsza) różnica w mocy. instalacja Prinz zakładana prawdopodobnie w Niemczech bo stamtąd auto.
no ja jutro montuję gaz do mojej corsy tylko ze względu na to że się przeprowadzam 35km za miasto
instalacja po rozmowach z kolegami co maja rózne instalacje i z warsztatami (każdy co innego proponuje) skusiłem się na sekwencję STAG 300 isa2 wtryski HANA i chyba tak to się nazywa reduktor Zavoli S (150km) zbiornik w koło zapasowe 44l max jaki wejdzie czyli ok 36-37l gazu.
Zobaczymy jak to będzie działać
Mam pytanko co ze świecami bo różne opinie piszą że nie wymienia się na sekwencji albo częściej mam dopiero 64tys.km przebiegu przez prawie 6 lat więc nie wiem czy zostawić czy wymienić??
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 25 Listopad 2013, 19:22
Moje auto: ASTRA G
nie żałuj daj nowe świeczki jak zakładasz nową instalację. Pierwsze prawo przy LPG - silnik musi chodzić wzorowo na benzynie. Drugie prawo - elektryka w nienagannym stanie. Świece kopułka, kable, działająca przepływka i sonda lambda - w zależności od silnika są podstawą.
oki to kupię za 1000km regulacja to wymienia od razu
no instalka założona ciekawe zbiornik wpakowali na maxa 48l zatankowali 9l a potem ja jeszcze 27,4l według mnie trochę mało weszło ale może to zależy od stacji?
No już ponad 1400km na gazie
do 1000km spalanie to aż szok 9,2l na 100km fakt nogę mam ciężką i 140km/h na autostradzie kulałem i trochę miasto ale to i tak dużo przy 1000km regulacja i już dwa tankowania za mną i spalanie w końcu normalne 7,4l/100km więc jestem zadowolony
Witam już ponad rok na gazie mogę powiedzieć tyle pali 8 8.5 czasem nawet było i 7.5. Bez większych problemów było i jest do tej pory raz jakiś tam czujnik w gazichu nawalił ale w ramach gwarancji naprawiono przejechałem 18k kilometrów. Generalnie razem z Pb wychodzi ok 100 zł na 400 kilometrów. Następna relacja za rok:)
LPG: Tak
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 8 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Maj 2014, 14:28
Moje auto: corsa
Witam.
Dla porównania
u mnie instalacja Zenit ProOBD, hanna, silink 1,4 100KM
9litrów gazu, cykl mieszany
32tysiace zrobione na gazie przez 1,5 roku
wszystko wporządku nic się nie dzieje silnik A14XER
Pozdrawiam
Adam
Chciałbym dodać od siebie, że miałem mieszane uczucia na początku jazdy na gazie. Posiadam Opla Corsę 1.2 2008 z silnikiem Z12XEP. Auto kupiłem rok temu i miało już zainstalowany gaz: STAG 300, wtryskiwacze Valtek oraz reduktor Zavoli. Na początku jazda na gazie może nie była bardzo problemowa, ale często zapalała się żółta kontrolka check engine oraz auto nie odpalało za pierwszym razem po nocy spędzonej na parkingu. Po zrobieniu 3 tyś. kilometrów uznałem, że pora zrobić serwis instalacji. Pojechałem do serwisu, który miał dobre opinie wśród moich znajomych. Osoba serwisująca stwierdziła, że instalacja była źle ustawiona (stąd kontrolka check engine), oraz, że reduktor powoli już kończy swoją żywotność (problem z uruchamianiem po nocy). Oba problemy zostały usunięte z zaznaczeniem, że reduktor przy następnym serwisie będzie już do wymiany. Następne 10 tyś. km jeździłem bez żadnych problemów. Przy kolejnym serwisie wymieniłem wtryski na czarne Hana oraz nowy reduktor Zavoli. Nowe wtryski Hana pracują bardzo cicho, na pewno nie głośniej niż wtryski benzyny.
Do dnia dzisiejszego przejechałem autem 24 tyś km i mogę stwierdzić, że jazda na gazie może być bezproblemowa pod warunkiem odpowiednio ustawionej i serwisowanej instalacji gazowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum