Przesunięty przez: Kaszubski
9 Lipiec 2016, 10:27
Konwersja koła dwumasowego na koło sztywne w 1.3CDTI
Autor Wiadomość
 Paweu


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 43
Skąd: Koszalin
Wysłany: 1 Sierpień 2012, 14:23   Konwersja koła dwumasowego na koło sztywne w 1.3CDTI
   Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B


Czasami u mnie trochę stuka koło dwumasowe i jak bym miał tam zaglądać to wolał bym od razu naprawić. Czy ktoś z was bawił się w konwersję dwumasy na koło sztywne, znalazłem na allegro coś takiego: http://allegro.pl/kolo-sp...2470298360.html
Przyznam że zdecydowanie wolał bym coś takiego, wygląda to bezawaryjnie.
 
 
     
 taff1983


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Mężczyzna
  Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:37   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM


Dołączam się do tematu...stanąłem przed wizją wymiany dwumasy . Czy ktoś montował już do Z13DTH sztywne koło zamachowe, jeśli tak to z jakim skutkiem?

[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 19:51 ]
...jeszcze jedno pytanie, a mianowicie przy wymianie zestawu na jedno lub dwumasę należało by wymienić ten nieszczęsny wysprzęglik?

[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 20:29 ]
A oto klu sprawy - zestaw Valeo 835076 dedykowany właśnie do tego silnika...

http://www.sklepmoto.eu/p...el-Corsa-D.html

[ Dodano: 17 Kwiecień 2014, 12:03 ]
Przekopałem wszystkie fora i nie znalazłem opinii jak to się sprawuje w Z13DTH. Dzisiaj jednak dokonałem zakupu tejże jednomasy tj. zestawu Valeo 835076...w przyszłym tygodniu nastąpi jej montaż. Jeśli ktoś będzie miał podobny dylemat jak się autko zachowuje po takiej operacji to proszę pisać, podzielę się wrażeniami.
 
     
 aros


Informacje
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 12:33   

Napisz sam od siebie jak wymienisz to sprzęgło wiele zainteresowanych to znajdzie zresztą sam jestem ciekawy jak to się sprawuje.
 
 
     
 taff1983


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 19:47   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM


Dokonało się...w 100% zadowolony nie jestem :-(. Drgań na biegu jałowym czy też szarpania przy jeździe według mnie brak. Słychać, ale to trzeba się dobrze wsłuchać, lekki szum sprężyn podczas pracy tarczy. Sprzęgło lżej pracuje. Jeśli tak by to miało wyglądać to rewelacja. To co zdecydowanie oceniam na minus - w przedziale 1500-1700 rpm na 1, 2 oraz 3 biegu najbardziej, nie wiem jak to nazwać "terkotanie" skrzyni jak dla mnie nie do zaakceptowania. Odgłos jakby coś wpadało w duuuży rezonans. Czytałem o podobnej niedogodności u użytkownika Astry H z tym samym motorem tj. Z13DTH - http://astraklubpolska.pl...f=157&t=822699. Widzę, że on ma podobny problem i nie wiem czy i jak go rozwiązał - czekam od niego na info. Jutro jadę do sprawdzonego mechanika z serwisu żeby na to looknął. Przy demontaży skrzyni biegów były ściągane sanki, wydech być może coś zostało źle złożone. Jeśli nie - pozostaje mi wymiana na DMF i reklamacja zestawu Valeo gdyż w pojęciu czterogwiazdkowego komfortu raczej te wrażenia akustyczne się nie mieszczą...Dam jeszcze znać.

[ Dodano: 11 Maj 2014, 19:40 ]
Macie jakieś pomysły a propos tego chrobotania? Czy to raczej tego typu urok tej tarczy Valeo. Pytam o sugestie bo w bagażniku leży już nowa dwumasa LUK'a, mająca być wymieniana w tym tygodniu - jeszcze można ją oddać :-P...
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 13 Maj 2014, 18:04   
   Moje auto: AG Z14XEP


upewnij się czy to nie jest źle założony tłumik i wpada w rezonans tłucząc o podłogę.
 
 
     
 taff1983


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 14 Maj 2014, 07:45   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM


Poszło na warsztat dzisiaj rano...rozbióka skrzyni krok po kroku pod kątęm sprawdzenia ewentualnych błędów podczas montażu...finalnie gdy wszystko będzie O.K. to na miejsce kit 4p wskakuje nowy dwumas luka...mam nadzieję, że wróci wszystko do stanu postulowanego :-/.

[ Dodano: 14 Maj 2014, 20:22 ]
Wróciło od mechaniora z założoną nową dwumasą Luk'a, która nota bene miała takie luzy, że byliśmy zobaczyć drugą, również nową w sklepie gdyż mechanik stwierdził, że ta nowa jest uszkodzona. Po porównaniu obu nowych okazało się, że tak ma być :-) . Problemy z terkotaniem, grzechotaniem, które występowały przy jednomasie jak ręką odjął.

Myślę, że temat jednomasa czy dwumasa w Corsie D dla "potomnych" wyczerpany...

Pzdr.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Konwersja koła dwumasowego na koło sztywne w 1.3CDTI
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.