LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 1 Sierpień 2012, 14:23 Konwersja koła dwumasowego na koło sztywne w 1.3CDTI Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
Czasami u mnie trochę stuka koło dwumasowe i jak bym miał tam zaglądać to wolał bym od razu naprawić. Czy ktoś z was bawił się w konwersję dwumasy na koło sztywne, znalazłem na allegro coś takiego: http://allegro.pl/kolo-sp...2470298360.html
Przyznam że zdecydowanie wolał bym coś takiego, wygląda to bezawaryjnie.
LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 18:37
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM
Dołączam się do tematu...stanąłem przed wizją wymiany dwumasy . Czy ktoś montował już do Z13DTH sztywne koło zamachowe, jeśli tak to z jakim skutkiem?
[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 19:51 ]
...jeszcze jedno pytanie, a mianowicie przy wymianie zestawu na jedno lub dwumasę należało by wymienić ten nieszczęsny wysprzęglik?
[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 20:29 ]
A oto klu sprawy - zestaw Valeo 835076 dedykowany właśnie do tego silnika...
[ Dodano: 17 Kwiecień 2014, 12:03 ]
Przekopałem wszystkie fora i nie znalazłem opinii jak to się sprawuje w Z13DTH. Dzisiaj jednak dokonałem zakupu tejże jednomasy tj. zestawu Valeo 835076...w przyszłym tygodniu nastąpi jej montaż. Jeśli ktoś będzie miał podobny dylemat jak się autko zachowuje po takiej operacji to proszę pisać, podzielę się wrażeniami.
LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 19:47
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM
Dokonało się...w 100% zadowolony nie jestem :-(. Drgań na biegu jałowym czy też szarpania przy jeździe według mnie brak. Słychać, ale to trzeba się dobrze wsłuchać, lekki szum sprężyn podczas pracy tarczy. Sprzęgło lżej pracuje. Jeśli tak by to miało wyglądać to rewelacja. To co zdecydowanie oceniam na minus - w przedziale 1500-1700 rpm na 1, 2 oraz 3 biegu najbardziej, nie wiem jak to nazwać "terkotanie" skrzyni jak dla mnie nie do zaakceptowania. Odgłos jakby coś wpadało w duuuży rezonans. Czytałem o podobnej niedogodności u użytkownika Astry H z tym samym motorem tj. Z13DTH - http://astraklubpolska.pl...f=157&t=822699. Widzę, że on ma podobny problem i nie wiem czy i jak go rozwiązał - czekam od niego na info. Jutro jadę do sprawdzonego mechanika z serwisu żeby na to looknął. Przy demontaży skrzyni biegów były ściągane sanki, wydech być może coś zostało źle złożone. Jeśli nie - pozostaje mi wymiana na DMF i reklamacja zestawu Valeo gdyż w pojęciu czterogwiazdkowego komfortu raczej te wrażenia akustyczne się nie mieszczą...Dam jeszcze znać.
[ Dodano: 11 Maj 2014, 19:40 ]
Macie jakieś pomysły a propos tego chrobotania? Czy to raczej tego typu urok tej tarczy Valeo. Pytam o sugestie bo w bagażniku leży już nowa dwumasa LUK'a, mająca być wymieniana w tym tygodniu - jeszcze można ją oddać :-P...
LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 14 Maj 2014, 07:45
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti 90 KM
Poszło na warsztat dzisiaj rano...rozbióka skrzyni krok po kroku pod kątęm sprawdzenia ewentualnych błędów podczas montażu...finalnie gdy wszystko będzie O.K. to na miejsce kit 4p wskakuje nowy dwumas luka...mam nadzieję, że wróci wszystko do stanu postulowanego :-/.
[ Dodano: 14 Maj 2014, 20:22 ]
Wróciło od mechaniora z założoną nową dwumasą Luk'a, która nota bene miała takie luzy, że byliśmy zobaczyć drugą, również nową w sklepie gdyż mechanik stwierdził, że ta nowa jest uszkodzona. Po porównaniu obu nowych okazało się, że tak ma być . Problemy z terkotaniem, grzechotaniem, które występowały przy jednomasie jak ręką odjął.
Myślę, że temat jednomasa czy dwumasa w Corsie D dla "potomnych" wyczerpany...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum