Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 07:54 [ Silnik] Corsa 1,3CDTI 90KM brak mocy na niższych partiach Moje auto: Corsa D 1.3 CDTI EcoFlex
Mam problem , auto jedzie praktycznie od 3 tyś obr. Silnik 1,3 CDTI 90KM 65tyś przebiegu 2010 rok.W trasie muszę utrzymywać wysokie obroty bo kiedy turlam się na 3 lub 4 biegu w okolicach 2000 obr zanim auto dostanie kopa , muszę czekać długa chwile , strasznie wolno się buja. Znajomy mi powiedział że te śilniki tak mają przez Turbo dziurę ale w np astrze 1,7 teścia turbina ładnie pompuje od 1800 obr, więc czemu niby lepszy konstrukcyjnie i nowszy silnik miał by miec turbo-lag ? Musze takze udać się na sprawdzenie błędów bo okresowo podczas jazdy zapala mi się autko z kluczykiem na pulpicie i gaśnie . Jakies pomysły od was prócz zczytania błędów ?
PS: Wczoraj zabrałem się za czyszczenie EGR i czujnika doładowania ale ich nie znalazłem, mógł by ktoś orazkowo pokazać mi gdzie są te elementy i ewentualnie na co uwarzać podczas ich demontażu >
Przerabiałem ten temat u siebie:
http://forum.opel24.com/t...-niewiadomo-co/
Wszystko zależy jaki błąd Ci wyskoczy. Ale przy takim przebiegu raczej wykluczał bym kierownice w turbinie chyba, że ktoś jeździł na dziadka. Jak wyskoczy za wysokie ciśnienie doładowania, to mogą być przewody podciśnieniowe, zawór turbo albo zapieczone kierownice od turbiny. Ale wydaję mi się, że u ciebie jest problem z zabrudzonym czujnikiem w kolektorze dolotowym.
Również przerabiałem temat: http://forum.opel24.com/t...e-z-kluczykiem/
Corsa nie lubi jazdy na dziadka, musisz czuć że jedziesz.
Jeździłem różnymi 90km dieslami. Corsa sama w sobie jest ciężka. Ale według mnie sobie radzi.
Turbo dziura występuje ale tak do 1500 potem już sobie jakoś idzie i zabawa jest dopiero od 2 tys taka którą czuć. Zapalająca się okresowo ikonka z kluczykiem to tryb serwisowy.
Proponuję wyczyścić czujnik w kolektorze na początek i psiknij jakimś preparatem penetrującym (WD40) ramię od turbiny. Podstawa to błędy na komputerze.
Byłem u mechaniora i na pierwszy ogień poszła gruszka od turbiny - jak się okazało niesprawna Błędów mi nie sprawdził bo ma program do 2009 roku,ale organoleptycznie sprawdzał i stwierdził że na więcej niż 100% gruszka . Więc teraz szukam gruszki , może wiecie kto ma sprawdzone części do Corsy i dodatkowo, jak inaczej będzie sie nazywała gruszka od turbo ? Na allegro nie ma żadnej a nie uśmiecha mi się kupywac nowej turbiny ...
Gruszkę można łatwo sprawdzić w 5 minut. Strzykawka, przewód i do gruszki. I możemy zobaczyć jak pracuje i czy się zawiesza, oraz wraca do pierwotnego położenia. Wymień gruszkę i napisz czy pomogło.Zapytaj się mechanika albo zadzwoń do jakiegoś zakładu czy przypadkiem nie reguluje się później turbiny przy wymianie gruszki.
Mechanik gruszkę sprawdzał zegarem - pokazało się że w układzie panuje podciśnienie ale ramię od gruszki stoi w miejscu , po przestawieniu ramienia ręcznie słychac inną pracę turbiny . PS - Gdzie szukać urzywanej gruszki ? Na allegro nic nie znalazłem .... A może pasuje od innego silnika ? Mechanik mi powiedział że wystarczy jak gruszkę zamontuje i ustawię na śrubie taką samą długość ramienia jak przy obecnej.
Dzwoniłem do warsztatu zajmującego się regeneracją turbosprężarek i po podaniu numeru seryjnego turbiny pracownik zobowiązał się sprawdzić czy mają albo nową albo urzywaną gruszkę . Jutro około południa będę dzwonił czy znalazła się gruszka i przy sprzyjających wiatrach pojade po nią i zdam wam relację czy jest ok, w innym wypadku pozostaje mi szukac gruszki po serwisach turbosprężarek bo na allegro do tej turbiny ich po prostu nie ma ,do silników 1,9tdi grupy VAG jest zatrzęsienie gruch
Niestety,ślepa uliczka , szukam dalej
[ Dodano: 25 Kwiecień 2014, 09:49 ]
Panowie mam pytanie dotyczące gruszki turbiny a dokładniej mówiąc jej ramienia regulującego - w jakim położeniu powinno się znajdować po uruchomieniu silnika ? To zn. czy ma być wysunięte maxylanie ,w połowie drogi czy maxymalnie schowane , oraz jaka powinna być jego reakcja na wzrastanie obrotów silnika ? To pytanie zadaje wyłącznie posiadaczom 1.3 CDTI 90km z gruszką montowaną pomiędzy stroną zimną a gorącą w turbinie,ładnie widać to po otwarciu maski...
Jeżeli chcesz sprawdzić działanie gruszki to (w taki sposób możesz również rozruszać ramię od turbo, wcześniej spryskaj WD40):
- zdejmujesz końcówkę przewodu idącego do gruszki z zaworka regulującego turbo (na pasie przednim),
- zapinasz strzykawkę np.100ml i zaciągasz na maksa, powinna się wychylić ze 4 cm wzrokowo i puszczasz, jeżeli się zatnie, zawiesi, albo nie odbije do końca jest uszkodzona.
Turbina pracuje cały czas, a widoczny ruch będzie wtedy kiedy zwiększysz prędkość obrotową, wtedy ramię powinno się wychylić. Prze gazuj do 3 tys i zobacz jak się zachowuje i ile się wychyla.
Rozmawiałem kiedyś z kumplem, który regeneruje turbiny, większość przypadków to zaworek albo przewody.
Gruszka też może być oczywiście.
No i jestem po finalnej diagnozie - GRUSZKA USZKODZONA . Byłem u gościa który siedzi w Oplach i ma dość bogaty program serwisowy. Po podpięciu do kompa i sprawdzaniu Live Data Wyszło że grucha jest padnięta, doładowanie praktycznie nie zwiększało się po dodaniu gazu oraz ramię nie wychyla się praktycznie więcej niż 1 cm .
Dobra wiadomość to ot,że teraz wiem na czym stoję - zła że Gruszek nie ma w ogóle na portalach aukcyjnych , po telefonie do serwisu turbo dośc miły facet po poszukiwaniach znalazł taką gruszkę za 800 zł ..... To stanowczo za dużo , zwarzywszy na to że gruszki do inych silników można dostać już za 200 zł .
Będę wdzięczny osobom które pomogą mi w znalezieniu urzywanej gruszki...
Niestety jest to turbina od modelu 2009 - 75KM , idzie poznać ją po tym że gruszka jest tak jakby na turbinie zamontowana poziomo , a ja szukam takiej która jest zamontowana pionowo między ślimakami turbosprężarki i ma ona dodatkowe złącze potencjometru na dole. ALe dzięki za zainteresowanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum