Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:23
wyrzucany płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy....
Autor Wiadomość
 POGO


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Maciek
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Zgierz
Wysłany: 24 Luty 2014, 21:15   wyrzucany płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy....
   Moje auto: CORSA D


Witajcie,
miesiąc temu kupiłem d osoby prywatnej Corsę D z silnikiem z12xep. Przebieg 71kkm i na tyle rzeczywiście wygląda.
Zauważyłem,że ubywa płyn chłodniczy.
Oddałem auto do mechanika i właśnie zadzwonił ,że płyn "wawala" przez przelew w zbiorniku. Podejrzewa na 80%,że to głowica albo uszczelka.
Silnik pracuje normalnie,olej czysty, nie kopci na biało. Ma jeszcze wymienić termostat oraz korek w zbiorniku.W czasie jazdy temperatura ładnie trzyma między 91 a 92 stopnie
Jakoś mi przez myśl nie może przejść,że ten "czarny scenariusz" może się sprawdzić.

Macie jakieś pomysły?
THX
Ostatnio zmieniony przez POGO 27 Luty 2014, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Refugee


Informacje
dolnoslaskie

Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 24 Luty 2014, 23:32   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.2


Podłączam się do dyskusji.
W Corsie mojego taty ( Corsa D 1.4 ) ostatnio ubyło chyba z pół litra płynu chłodniczego.
Zauważyłem że za szybko włącza się wentylator chłodnicy. Oleju nie ubywa, nie kopci,silnik chodzi całkiem dobrze.
Korek zakręcam do samego końca, czy możliwe jest że płyn jakoś uchodzi przez tą rurkę w zbiorniczku ?
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Luty 2014, 18:25   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Proponuję zacząć od wymiany korka na zbiorniku wyrównawczym , w korku znajdują się zaworki które utrzymują odpowiednie ciśnienie w obiegu układu chłodzącego .
Usterka zaworków i brak ciśnienia powoduje że płyn w temperaturze zbliżonej do 100 stopni zaczyna się gotować a tak nie powinno się dziać .
Szczelność układu chłodzącego najprościej sprawdzić to w następujący sposób , na zimnym silniku ścisnąć gruby wąż układu chłodzącego (dla porównania efektów po rozgrzaniu) następnie odpalić auto i najlepiej poczekać aż załączy się wentylator , wąż powinien być twardy , jeśli będzie flakowaty to prawdopodobnie strzelony jest właśnie korek naczynka.
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Luty 2014, 19:10   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


1. Zacznijmy od tego ile tego płynu ubywa ??
2. Proponuję również zacząć wymiany płynu na nowy, oplowski (temp. wrzenia ok 125st. - zwłaszcza w twoim wypadku POGO)

Cytat:
W czasie jazdy temperatura ładnie trzyma między 91 a 92 stopnie

W jaki sposób to zmierzyłeś ??

Cytat:
temperaturze zbliżonej do 100 stopni zaczyna się gotować a tak nie powinno się dziać .

W mojej wersji optymalna temp. płynu chłodzącego to 90-106st - dane bezpośrednio z Opla z Niemiec :) wiem bo pisałem do producenta ponieważ nikt w Polsce nie potrafił mi na to pytanie odpowiedzieć (tzn. jak powinna być temp płynu wersji z silnikiem XER), a po zakupie samochodu miałem problemy z temperaturą płynu
 
 
     
 gregor_bs


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Greg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 185
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Luty 2014, 20:14   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI


[quote="gumimis"]1. Zacznijmy od tego ile tego płynu ubywa ??
2. Proponuję również zacząć wymiany płynu na nowy, oplowski (temp. wrzenia ok 125st. - zwłaszcza w twoim wypadku POGO)

Cytat:
W czasie jazdy temperatura ładnie trzyma między 91 a 92 stopnie

W jaki sposób to zmierzyłeś ??

zapewne poprzez 4 krotne naciśnięcie guzika z kasowania i wejściu w hidden menu.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Luty 2014, 00:19   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


gumimis napisał/a:

Cytat:
temperaturze zbliżonej do 100 stopni zaczyna się gotować a tak nie powinno się dziać .

W mojej wersji optymalna temp. płynu chłodzącego to 90-106st - dane bezpośrednio z Opla z Niemiec :)

Tu bardziej chodziło mi o to że przy sprawnym układzie nawet woda nie zagotuje się w 100 stopniach , podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia podnosi temperaturę wrzenia cieczy .
 
 
     
 POGO


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Maciek
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Zgierz
Wysłany: 27 Luty 2014, 18:28   
   Moje auto: CORSA D


wymieniony został korek i termostat.

przed wymianą tych elementów płyn wyrzucało zanim włączył się wentylator.

po wymianie wycieku brak, mimo 105 stopni czyli do włączenie wentylatora.

jednak przy dodaniu gazu dymek z rury jest, ale w sumie to auto mało jeżdżone, zimno a dworze może tak musi być?
muszę pojeździć i sprawdzić
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Luty 2014, 18:39   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


POGO napisał/a:

jednak przy dodaniu gazu dymek z rury jest,


Przy silnikach benzynowy para wodna to norma , a jak silnik jest zimny to jej ilości potrafią być naprawdę spore .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » wyrzucany płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy....
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.