Wysłany: 8 Luty 2014, 17:41 Spadek mocy po przekroczeniu ok.2800obr. Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti
Mam objaw spadku mocy (lekkim) po przekroczeniu ok.2700-2800 obr/min. Zapala się kontrolka serwisu (auto z kluczykiem) i zaraz gaśnie , a potem jest problem z osiągnięciem tych obrotów. Dzieje się tak na czwartym biegu .Jeżeli na czwartym nie przekroczę granicy 2800obr/min. to jest ok i na piątym ładnie przyspiesza, ale jak na piątym dojdę i przekroczę 2800obr. to znowu zapala się kontrolka i mogę mieć gaz w podłodze ,a auto jedzie 110-120 km/h i nie osiągam później wyższych obrotów.
Mam nadzieję , że w miarę zrozumiale opisałem mój problem.Może ktoś coś poradzi?
Najlepiej jedź na kompa. Może to być nieszczelność w układzie dolotowym, czujnik w układzie dolotowym, zawieszający się zaworek turbo jak masz zmienną geometrię, albo sama geometria, albo gruszka od turbiny. Są to najczęstsze awarie.
W pierwszej kolejności możesz wyczyścić czujnik, jest on w kolektorze pod podszybiem, jedna śrubka torx, na pewno nie zaszkodzi. Sprawdź szczelność przewodów od turbo i wężyków od podciśnienia do turbiny. Ja bardziej bym obstawiał zaworek turbo jest zamocowany prawie przy gruszce turbiny. Ale na sam początek proponuję po psikać porządnie ramię od gruszki do samej turbiny środkiem penetrującym, WD 40 to chwilowy środek bo penetruje ale nie smaruje, są środki które penetrują i faktycznie smarują. Jak WD 40 się sprawdzi nawet na dłuższą chwilę to zawiesza Ci się ramię od turbo i do czyszczenia. Psiknij na noc i w ciepłym pomieszczeniu. Zobaczymy czy pomorze.
Przerabiałem nie dawno ten sam temat. Profilaktycznie możesz przeczyścić boost sensor przy podszybiu jak kolega wyżej proponował.
Dla pewności sprawdź jeszcze przewody z podciśnienia czy nie są zagięte, pęknięte jeśli wszystko jest ok to na bank ten czujnik. Sprawdź jeszcze numery jak zamówisz. Najlepiej kupić taki sam jak masz oryginalnie, miałem na podmianę inny numer i nie działał jak należy.
Ja kupiłem od tego gościa z linka - najtaniej oryginał.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 11 Luty 2014, 20:16
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
peys napisał/a:
Miałeś taki sam błąd I takie same objawy?
Powiedz jeszcze gdzie go szukać, przy egr?
Miałem taki sam błąd a dokładnie op com wskazywał na zawór podciśnienia turbiny - odchylenie ujemne co wskazuje na ten właśnie zawór. Odchylenie dodatnie oznacza że turbina jest niedoładowywana.
Czujnik znajduje się na pasie przednim, mocowany do ramy. Dostęp i wymiana to 5 min roboty. Znajdziesz go po przewodach z podciśnienia.
Jaki masz silnik (kod) i ile przebiegu ?
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 11 Luty 2014, 20:47
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
peys napisał/a:
Silnik z13dtj, 160tyś.Powiedz jeszcze jak wejść do tej opcji żeby sprawdzić komputerem?
Jak sprawdzić?
Jak załapiesz notlaufa czyli przekroczysz te 2,8 tys obrotów, zapali ci się lampka z kluczem to wracasz do domu podpinasz op-com i dajesz na diagnostykę. Wyskakuje ci błąd w silniku p0243 albo p0234 (dokładnie nie pamętam jaki ja miałem), otwierasz go i tam w rozszerzeniu będziesz miał napisane: Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne. Przynajmniej ja miałem coś takiego. Jak masz kogoś z taką corsą to możesz podmienić ten zawór i będziesz wiedział czy to to. Choć ja stawiam że to właśnie to.
Wysłany: 11 Luty 2014, 20:51
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti
Ok, myślałem ,że pokazuje parametr w czasie jazdy. Mam ten błąd ale go nie otwierałem. Czyli jak będzie ujemne odchylenie to mam gada. Jutro sprawdzę i dam znać . Dzięki wielkie.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 11 Luty 2014, 20:53
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
peys napisał/a:
Ok, myślałem ,że pokazuje parametr w czasie jazdy. Mam ten błąd ale go nie otwierałem. Czyli jak będzie ujemne odchylenie to mam gada. Jutro sprawdzę i dam znać . Dzięki wielkie.
Parametrem tego nie sprawdzisz bo op-com pokazuje jakby działał. Jeśli się okaże że to ten czujnik to lepiej szykuj flaszke bo ja połowe auta rozbebeszyłem aby do tego dojść.
Wysłany: 14 Luty 2014, 18:09
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 cdti
ja już rozwiązałem mój problem , wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania i wszystko jest ok.
co do elektrozaworu turbiny to z tego co wyczytałem wersja 75KM nie ma takowego.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 14 Luty 2014, 23:04
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
peys napisał/a:
ja już rozwiązałem mój problem , wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania i wszystko jest ok.
co do elektrozaworu turbiny to z tego co wyczytałem wersja 75KM nie ma takowego.
No to się zdziwisz bo ma, tak jak pisałem sam go wymieniałem a też mam 75KM DTJ:-)
Ale jeśli pomogło ci wyczyszczenie czujnika to git. Grunt, że problem rozwiązany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum