Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
[ Silnik] Kontrolka "Shift" - zmiana na wyższy bie
Autor Wiadomość
 pjasio253


Informacje
malopolskie

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Luty 2014, 20:56   [ Silnik] Kontrolka "Shift" - zmiana na wyższy bie

Witam
Aktualnie użytkuję Corsę D w wersji Cosmo, która m.in. posiada gadżet w postaci kontrolki "Shift", która ma wspomagać kierowcę przy jak najbardziej ekonomicznej jeździe, tzn.zapalając się podpowiada, że fajnie byłoby zmienić bieg na wyższy. Jak do tej pory, jeżdżąc 12 lat Corsą C, byłem przyzwyczajony, że np. zmiana z 3 na 4 następowała przy ok.2500obr/min (prędkość ok.50km/h), a z 4 na 5 przy ok.2500obr/min (prędkość ok.80km/h). To wszystko oczywiście robiłem "na ucho" ;)
Teraz w Corsie D wygląda to tak, że kontrolka "Shift" zapala się przy ok.2000obr/min na biegu 3 (prędkość 40km/h) i tak samo na biegu 4 (prędkość 60km/h). Powiem szczerze, że zmiana na bieg 5 przy prędkości 60km/h i 2000obr/min. wydaje mi się trochę zmianą zbyt wczesną. Oczywiście silnik daje rade i nie odczuwam żadnych negatywnych reakcji ze strony silnika, ale zastanawiam się, czy faktycznie ma to przełożenie na spalanie czy też zwiększone zużycie rozrządu.
Z chęcią poznam Wasze opinie na ten temat.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Luty 2014, 11:28   

Witam, każdy kierowca ma swoją sprawdzoną metodę jazdy, osobiście, preferuje metodę, w miarę szybkiego przyspieszania do zadanej prędkości z którą chcę się poruszać i utrzymanie jej bez gwałtownych przyspieszeń i hamowań. Duszenie silnika na niskich obrotach też nie jest wskazane, utrzymywanie niskich obrotów np. rzędu: 1,5tys. na 4 i 5 biegu raczej nie przekłada się na najmniejsze zużycie paliwa. Taka jest moja opinia. Pozdrawiam.

Ps. Podaj jeszcze jaki masz silnik i moc .
 
 
     
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Luty 2014, 11:46   

Generalnie w serwisie raz mechanik mi powiedział, aby nie jeździć na obrotach mniejszych niż 2000 gdyż wtedy nie osadza się sadza w silniku i układzie wydechowym.

Kontrolka ta była po prostu pomocą w uzyskaniu oceny spalania Euro5, chłit małkentingowy
Pozdrawiam ;)
 
 
     
 gumimis



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Luty 2014, 12:49   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Czy zmieniam biegi gdy pokaże to kontrolka czy gdy uznam to za stosowne (między 2500-3000orr/min) spalanie zawsze było takie samo
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 4 Luty 2014, 16:56   
   Moje auto: Corsa B 1.0


W Punto Evo podpowiada zmianę jakoś między 2-2,5 tyś. Myślę, że wszystkie będą podpowiadać podobnie, w końcu ekologia :nocom: Nie ma co silnika dusić zbyt niskimi obrotami, to wcale nie jest takie zdrowe- mój kumpel zamęczył tak Mondeo- 50 km/h, piąty bieg i dopiero się rozpędzał...
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 4 Luty 2014, 20:02   
   Moje auto: AG Z14XEP


Kiedyś wyczytałem że najoptymalniej jeździć na obrotach zbliżonych do obrotów przy których silnik osiąga maksymalny moment. U mnie przy X10XE to jest 2800 - i generalnie jeżdżę tak by obroty były 2800, a to odpowiada: 3 bieg 60km/h, 4 bieg 70-75km/h, 5 bieg 95-100km/h.
Czy to jest ekonomicznie? - na pewno jest żwawo, a znacznej różnicy w spalaniu w porównaniu do 'emeryt driving style' nie zauważyłem. Zaleta taka, że nie muszę redukować do wyprzedzania i zbierać się pół kilometra by wyprzedzić ;) (no dobra czasami tira pod górkę to muszę ).

Zazwyczaj nowsze silniki mają moment maksymalny 'osadzony' wyżej, więc musiałbyś jeździć w okolicach 3800 lub nawet więcej obr/min ;) Generalnie jeżeli charakterystyka momentu danego silnika jest płaska (jak w przypadku X10XE), to nie powinno być odczuwalnej różnicy w spalaniu i dynamice.

Patrząc na mondeo 2.0 TDDI ktoś siorce powiedział by nie jeździła poniżej RPM 2000. Tak się składa, że przez tydzień jeździłem tym autem i najniższe spalanie komputer pokazywał przy ok 1950 obr/min - akurat są to obroty max momentu.

W benzyniakach moment maksymalny jest osadzony zazwyczaj dużo wyżej.
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 5 Luty 2014, 18:47   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Witam

Słuchaj obrotów i odpowiednio zmieniaj biegi.Przecież potrafisz ocenić kiedy bieg trzeba zmienić.Bardzo dobrze napisał przedmówca.Shift jest po to aby uzyskać normę spalin Euro 5.Ekologia ekologią...ale silnik musi żyć swoim życiem a nie być dławionym.Silniki o mniejszych pojemnościach lubią obroty.To nie "bulgot" o pojemności 4-5 litrów,który praktycznie z każdego biegu na niskich obrotach potrafi się "zebrać".
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Kontrolka "Shift" - zmiana na wyższy bie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.