Przesunięty przez: Kaszubski
7 Marzec 2016, 19:36
[ Silnik] Problem po odpaleniu - brak mocy
Autor Wiadomość
 krzysiekdnb91


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Listopad 2013, 22:12   [ Silnik] Problem po odpaleniu - brak mocy

Witam serdecznie.
Problem pojawił się w mojej corsie 1.2 (X12SZ)
Otóż to po odpaleniu (silnik odpala bez problemu) przy ruszaniu nie ma siły się zebrać na obrotach. Zaczyna go telepać i jest uczucie tak jak by się zalewał bądź jak by brakowało mu paliwa ale jak go po mału przygazuję to ruszy a jak z wolnych obrotów to przygaśnie i nie ma siły się zebrać. Po przejechaniu około 2 km wszystko wraca do normy.
Z miesiąc temu zaślepiłem EGR może to ma jakiś wpływ na takie zachowanie.
Filtr powietrza wymieniony tak jak i świece. Orginalne GM 2 elektrodowe
Nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa ale to raczej nie to bo gdy trochę się rozgrzeje wszystko wraca do normy.
Proszę doradźcie coś ;)
Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc
 
 
     
 Pietro


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 28 Listopad 2013, 08:00   
   Moje auto: Corsa 1.4


Może to nie trafiona wskazówka ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Kolega miał podobnie, brak mocy przez jakiś czas po rozgrzaniu wracało do normy.

Spontanicznie pozmieniałem mu przerwy na świecach na mniejsze i samochód ożył nowym życiem, problem nigdy nie wrócił. Tutaj również wygląda na za słabą iskrę.

Jeśli filtry są ok to innych pomysłów mi brak... Nowa świeca nie zawsze znaczy dopasowana.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Listopad 2013, 10:17   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Opisane objawy wskazują na uszkodzony czujnik temperatury silnika , czujnik znajduje się z tyłu kolektora ssącego od strony grodzi .

Pietro napisał/a:



Spontanicznie pozmieniałem mu przerwy na świecach na mniejsze i samochód ożył nowym życiem, problem nigdy nie wrócił. Tutaj również wygląda na za słabą iskrę.

Świadczy to o słabej kondycji świec lub innego elementu układu WN , tak jak : cewka WN , przewody WN , kopułka , palec .

Pietro napisał/a:
Nowa świeca nie zawsze znaczy dopasowana.

Jeśli świeca jest oryginalna i dobrana katalogowo to przerwa jest ustawiona właściwie i nic tam się nie zmienia , tym bardziej w świecach które mają dwie elektrody lub więcej .
 
 
     
 krzysiekdnb91


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2013, 20:13   Dziękuję

Dziękuję Panowie za sugestie w najbliższym czasie postaram się wymienić ten czujnik temperatury silnika i kable WN i dam wam znać czy pomogło pewnie w międzyczasie wymienię filtr paliwa.
Tak więc do usłyszenia i mam nadzieję że z dobrymi wieściami ;)
Pozdrawiam
P.S W moim silniczku nie mam aparatu zapłonowego tylko cewkę z rozdzielaczem wbudowanym

[ Dodano: 29 Listopad 2013, 23:41 ]
Witajcie
Dzis wymienilem kable WN a problem nadal wystepuje.
Zczytalem kody bledow i wyskakuje mi blad 34 i 43 jeden z nich to obwod recylkulacji spalin a to pewnie przez zaslepienie egr a drugi to blad map sensora male napiecie co wskazuje na zwarcie do masy badz jego usterke. Jutro przemierze napiecia na nim a jak dobrze pojdzie to moze gdzies na szrocie go podmienie i dam wam znac czy pomoglo. Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Listopad 2013, 13:51 ]
Dziś wymieniłem czujnik temperatury silnika i map sensor. Na benzynie póki co jest dobrze lecz pojawił się inny problem a mianowicie na gazie przy ruszaniu silnik potrafi się zadławić i strzelać w filtr powietrza.

[ Dodano: 30 Listopad 2013, 19:48 ]
Panowie i Panie sprawa wyjasniona. Przyczyną takiego zachowania samochodu jest wyrobione miejsce na klin na kole pasowym a mianowicie z 3 miesiące temu poluzowało mi się koło pasowe więc je dokręciłem i jeżdziłem dalej niestety z czasem miejsce na klin mając troszeczkę luzu powiększyło się i przestawił się kąt wyprzedzenia zapłonu ( Koło pasowe z ząbkami dające impulsy na czujnik położenia wału )
Pozostaje mi tylko teraz czekać do poniedziałku i kupić koło pasowe i prawdobodobnie całe koło zębate do paska rozrządu ( koło zębate wału)
Może nie jest to fachowe nazewnictwo lecz może kiedyś komuś pomoże moja historia z brakiem mocy po uruchomieni silnika i ruszaniu
Pozdrawiam

Tak więc po prawie 2 miesiącach wyjaśniłem sprawę. Przyczyną takiego zachowania samochodu był źle napięty pasek rozrządu.. tak sam się zdziwiłem a wyjasniłem sprawę przez przypadek a mianowicie na zimnym silniku cos "trzepotało" w obudowie rozrządu zaraz po odpaleniu a po rozgrzaniu silnika wszystko cichło i silnik pracował prawie normalnie. Tak więc po wymianie map sensora, czujnika temperatury silnika, kabli, świec, koła pasowego okazało się że to przez źle napięty pasek rozrządu ;)
Pozdrawiam i nie życzę nikomu takich przygód :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » [ Silnik] Problem po odpaleniu - brak mocy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.