Imię: Piotrek
Dołączył: 18 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 18 Maj 2013, 15:04 [ Silnik] Silnik DTI Utrata Mocy i kopcenie Moje auto: Corsa C 1.7 DTI
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem opelka C z silnikiem 1.7 DTI. Mój problem wygląda następująco: autko gdy ma ok. 1,5 tyś obrotów obojętnie na jakim biegu łapie strasznego muła , po prostu nie jedzie dopiero przy ok 2 tyś pracuje ok jednak wtedy zaczyna wydobywać się czarny dym. Proszę o możliwe wskazówki co to może być ewentualnie jak to rozwiązać. z góry dziękuję za odpowiedzi
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 18 Maj 2013, 19:28
Moje auto: AG Z14XEP
co do muła: popatrz w dane techniczne i masz odpowiedź - maksymalny momemt Twój silnik osiąga przy 1800 obr/min - poniżej tych obrotów zawsze będzie mniejszy lub większy zamuł. Nie wiem przy jakich obrotach zaczyna być odczuwalna turbina, podejrzewam, że pewnie w okolicy 2000. Mając okazję przez chwilę jeździć mondeo mk3 2.0TDDI też odczuwałem totalnego muła przy 1500, ale już przy 2000 to był zrywny jak należy ( a max moment miał przy 1800 lub 1900 - nie pamiętam).
Co do dymu nie wypowiadam się, nigdy nie miałem diesla.
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Maj 2013, 06:32
Moje auto: Laguna II PHII
obstawiał bym EGR, w mojej byłej co Siostra teraz jeździ aktualnie z nim walczę, tzn będę wymieniał bo 1. sypie błędami (o dziwo przed czyszczeniem nie sypał)
2. muli go czasami nawet do 3 tys. obrotów
3. kopci od dłuższego czasu więc nie wiem czy to ma związek z tym, na wtryskach ma zrobione 50tys km więc albo turbo klęka i kopci albo wina EGR
ewentualnie turbo Ci klęka, też może od tego kopcić, ubywa oleju?
Imię: Jacek
Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 1 Skąd: Krosno
Wysłany: 18 Wrzesień 2013, 16:20
Moje auto: Corsa B
Ja miałem podobny przypadek w CB i wina leżała po stronie turbo. Wymieniałem wszystko po kolei, aż w końcu wysłałem turbinę do Stalowej Woli tu, i po regeneracji auto znowu śmiga. Przyznam się szczerze, że popełniłem wiele błędów przy diagnozie, ponieważ nawet wtryskiwacze zregenerowałem, a dopiero turbina pomogła.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Wrzesień 2013, 18:33
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Dywiko napisał/a:
Ja miałem podobny przypadek w CB i wina leżała po stronie turbo. Wymieniałem wszystko po kolei, aż w końcu wysłałem turbinę do Stalowej Woli tu, i po regeneracji auto znowu śmiga. Przyznam się szczerze, że popełniłem wiele błędów przy diagnozie, ponieważ nawet wtryskiwacze zregenerowałem, a dopiero turbina pomogła.
Też obstawiał bym turbo , podłącz manometr pod dolot i sprawdź ciśnienie doładowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum