LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2011 Posty: 280 Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 24 Październik 2013, 23:38 Regeneracja lamp tylnych Corsa B Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A
Tylne lampy w mojej Corsie lata swojej świetności moją za sobą.
Postanowiłem odświeżyć ich wygląd.
Oto mój przepis:
1. Porządne mycie - ja wrzuciłem lampy do zmywarki, na krótki program z dwoma kapsułkami. Można również umyć je miękką gąbką, w gorącej wodzie z płynem do mycia naczyń. Najlepiej włożyć je do gorącej wody z płynem, żeby nagromadzony wewnątrz brud się odmoczył.
2. Płukanie - po wyjęciu ze zmywarki wypłukałem je zimną wodą (zdjąłem słuchawkę od prysznica i maksymalnym ciśnieniem zimnej wody wypłukałem to co nie wyleciało ze środka podczas mycia.
3. Suszenie - wytrzepałem tyle wody z wnętrza ile tylko się dało i zostawiłem lampy do wyschnięcia.
Po myciu i suszeniu lampy nie wyglądają wcale atrakcyjnie. Wyglądają nawet gorzej, bo zmył się z nich wosk nanoszony latami przez myjnie.
4. Polerowanie - mam niezawodny sposób na polerowanie plastików w aucie, nawet dla osób, które tego nigdy nie robiły.
Używam pasty polerskiej, to polerowania ekranów telefonów komórkowych DISPLEX.
Nanosimy niewielką ilość pasty na lampę (plamka o średnicy 5 - 10 mm) i złożonym kilkakrotnie ręcznikiem papierowym rozprowadzamy po całej powierzchni którą chcemy polerować. Następnie okrężnymi ruchami polerujemy ok. 15 minut całą lampę. Dociskamy ręcznik ze średnią siłą - im mocniej dociskamy, tym pasta staje się bardziej sucha i polerowanie staje się trudniejsze.
5. Usunięcie resztek pasty - ja używam płynu do mycia szyb Clin i ręczników papierowych.
LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 29 Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 37 Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 25 Październik 2013, 12:19
Moje auto: Corsa B C12NZ
Bardzo ładnie wyszło :piwo: Gdzie taką paste można zakupić poza internetem?
Bardzo chętnie zobaczył bym też poradnik jak rozebrać i ściemnić lampy seryjne przednie, może ktoś z was już to robił?:)
Pastę DISPLEX powinni mieć w każdym komisie GSM, przynajmniej u mnie w mieście tak jest.
Jeśli chodzi o lampy przednie to wczoraj zmieniałem uszkodzone lustro w lewej lampie. Kupiłem drugą na szrocie, ale mieli tylko manualną, więc posłużyła jako dawca.
Jeśli macie klejone klosze (tak jest w oryginalnych Valeo) to nie podważajcie klosza na siłę, bo pęknie. Na necie piszą, żeby włożyć lampę do piekarnika o temperaturze 75*C na 10-15 minut - nie robiłem tego, więc nie mogę potwierdzić, że to działa. Lampa którą kupiłem miała klosz na klamerkach, wiec zdjęcie klosza to bajka. Potem wkleiłem klosz na silikon szklarski.
LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 29 Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 37 Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 26 Październik 2013, 22:40
Moje auto: Corsa B C12NZ
Ok to jak tylko dorwę pastę do ekranów tel to regeneracja lamp tylnych, oraz podświetlenia tablicy rej bo zrobiło się żółte
A co do przednich reflektorów, właśnie mam u siebie na tych zatrzaskach ale nie wiem czy dodatkowo nie są na jakimś silikonie. W lewym reflektorze mam pęknięte mocowanie więc może spróbuję go rozebrać i ściemnić. Tylko mam pytanie jeszcze do Ciebie sQcha jak już rozdziele szkło od tego plastiku to ta srebrna obramówka z środka jest łatwo wyciągnąć? Nie chodzi mi odbłyśnik przy żarówce bo odbłyśnika nie wolno malować bo bedziemy jeździć z latarką w nocy:P
Bardzo łatwo wyciągnąć tą ramkę. Ona trzyma się na trzech "nóżkach" u mnie były przyłapane uszczelką. Oddzieliłem ją od obudowy rękami bez żadnych narzędzi.
Wysłany: 27 Październik 2013, 15:36
Moje auto: Corsa CC 1.2
Wykorzystałam sposób na kloszach Corsy C Efekt super ! Tylko użyłam innej pasty. Nazwy nie pamiętam , bo w samochodzie leży ale to jakaś pasta do samochodów była do lakieru , zarysowań itp itd Nadawała się też do polerki plastików , ekranów itd . Wielki + dla Ciebie za poradnik , bo pewnie sama bym nie wpadła na pomysł polerki lamp jeszcze. Lubie coś robić przy samochodzie
Nie szalej na przednich lampach z mechaniczną polerką, bo łatwo przesadzić.
Po polerce przednich kloszy mogą one żółknąć. Firmy regenerujące przednie lampy nanoszą po polerce powłokę ochronną.
Osobiście poleruję reflektory pastą Meguiars PlastX. Zależnie od stopnia zniszczenia klosza najpierw traktuję je papierem ściernym na mokro. Bardzo ciężkie przypadki zaczynam nawet od 800, później w górę, aż do 3000. Na sam koniec PlastX nakładany futrem polerskim (tnie mocniej niż gąbka). Pracuję polerką, ręcznie jest przy tym dużo roboty. Klosze można zabezpieczyć dodatkowo Meguiars'em Headlight Protectant'em po całym zabiegu, ale ja tego nie robię. Nakładam za to na klosz wosk Collinite 476's.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum