Wysłany: 29 Październik 2013, 22:46 Problem z przeplywomierzem? Moje auto: Corsa B, 1.0
Witam,
Na wstepie, jestem Kuba, mam 18lat, niedawno zakupilem swoj pierwszy samochod- Corsa B
Samochod byl podlaczany do komputera poniewaz swiecila sie kontrolka Check Engine i chodzil jak "pralka?" Wyskoczyl blad zwiazany z sonda lambda, i obrotami na biegu jalowym oraz niskie napiecie orzeolywomierza. Bledy zostaky skasowane i po tym samochod podczas jazdy szarpie, a zeby nie zgasl trzeba trzymac noge na gazie. Na wiazce przewodow prowadzacych do przeplywomierza, byla spora ilosc izolacji. Nie wiem w czym moze tkwic problem, mam do dyspozycji multimetr wiec jutro mogl bym sprawdzic napiecie, tylko jak i w ktorym miejscu? Z czego jeszcze ten problem moze wynikac? Silnik 1.0, 99r
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Październik 2013, 10:49
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Witaj na forum .
Skoro auto było podłączone pod komputer to czemu fachowiec nie sprawdził jak się zachowują poszczególne elementy osprzętu , choćby wspomniany przepływomierz.
Odczyt parametrów z przejazdem daje zazwyczaj cały obraz kondycji poszczególnych elementów osprzętu.
niekoniecznie przepływomierz ma charakterystyczne objawy więc można łatwo to sprawdzić też mam 1.0 i ostatnio miałem podobny problem przy uszkodzeniu przepływomierz auto zaczyna palić jak smok około 10 na 100km ale nawet jeśli komputer wykaże uszkodzenie przepływomierz to bez podglądu rzeczywistego pracy przepływomierz niewiele można zdziałać jeśli podasz objawy palenia się cheka to ci coś podowiem ale zreguły jeśli pali sie ciągle to raczej egr sie przycioł
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Październik 2013, 13:31
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
corsabwaw napisał/a:
Check pali sie, gdy puszcze pedal gazu.
Ten objaw wskazuje na lewe powietrze , powodem może być uszkodzony silnik krokowy , EGR lub po-prostu jakiś przewód podciśnienia , nie wyklucza to oczywiście przepływomierza
LPG: Nie
Imię: Damian
Wiek: 29 Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 37 Skąd: Jasło [RJS]
Wysłany: 31 Październik 2013, 08:11
Moje auto: Corsa B C12NZ
Posprawdzaj wszystkie rurki, węże czy nie mają gdzies pęknięcia lub czy sie nie zsunęły z obejmy, kolega tak miał z tym że on ściągnął specjalnie bo cś tam modził a pozniej nie wiedział co jest grane.
Bylem u znajomego, po przekreceni na zaplon nie wysuwa sie trzpien silnika krokowego ktory popycha przepustnice. Samochod tez nie odpali jak nie dodam mu gazu. Wiec wszystko chyba wskazuje na silnik krokowy? Odczytane bledy to P0100 i P0505 tj. bodajze Niskie napiecie przeplywomierza oraz Nastawnik biegu jalowego. Czy niskie napiecie na przeplywomierzu moze miec zwiazek z uszkodzonym silnikiem krokowym?
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Listopad 2013, 22:41
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
corsabwaw napisał/a:
Czy niskie napiecie na przeplywomierzu moze miec zwiazek z uszkodzonym silnikiem krokowym?
Owszem , skoro krokowiec się nie rusza a przepustnica w wyniku tego defektu odcina zupełnie dopływ powietrza, to przez przepływomierz nic nie przepływa ,
w efekcie napięcie przepływki jest zbyt niskie i wychodzi po za wartości akceptowane przez sterownik silnika .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum