Przesunięty przez: Kaszubski
11 Lipiec 2016, 18:28
Liczniki inaczej zegary do Corsy C 1.2 z 1.0
Autor Wiadomość
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Październik 2013, 09:22   Liczniki inaczej zegary do Corsy C 1.2 z 1.0
   Moje auto: Corsa B X10XE


Czy liczniki od Corsy C 1.0 pasują do wersji 1.2? Liczniki elektroniczne więc powinny ale wole sie upewnić.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Październik 2013, 18:47   
   Moje auto: AG Z14XEP


bez obrotomierza tak, z obrotomierzem nie.
1.0 to 3 cylindrowiec (3 impulsy / 1 obrót silnika), a 1.2 4-cyl. -> w efekcie wskazanie obrotów byłoby zawyżone. zamiast pokazywać 1000 obr/min pokazywałby 1333 ;)
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Październik 2013, 20:53   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Coś mi tu nie pasuje. Niby jak się pomyśli to to co piszesz ma sens, ale przecież z drugiej strony w przypadku Corsy B ważny był tylko tzw. K parametr na liczniku ale dotyczyło to prędkościomierza. Zresztą prędkość obrotowa brana jest z czujnika wału korbowego a ten wieniec podający impulsu jest taki sam.

A... Zwróć jeszcze uwagę że sygnał prędkości obrotowej silnika pojawia się też np w centralce wspomagania, i innych a nie ma rozróżnienia na 1.0 i 1.2
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Październik 2013, 23:35   
   Moje auto: AG Z14XEP


indeks K dotyczy tylko prędkościomierza, obrotek to zupełnie osobna bajka.

Mam 1.0, zrobiłem układ, który mierzy mi m.in. obroty. Działa już dobre 1.5 roku - porównywałem z odczytem z ECU na kompie - jest 3 impulsy/obrót. Mam to sprawdzone.
Kod:
funkcję mam zrobioną w ten sposób, że:
- w czasie 0.5 sek zbieram impulsy
- żeby wyszło RPM mnożę to razy 40 ( * 2/sek * 60/min  /3 cyl)


No chyba że w 4-cyl. też jest 3 imp/obrót (bo szczerze, to tego nie sprawdzałem) - ale w to bardzo wątpię.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2013, 00:41   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Milion dobrze prawi , tyle że obroty będą zaniżone .
W silniku trzycylindrowym na pełen obrót przypadają 3 impulsy a w 4 cylindrowym dwa , wieniec położenia wału nie ma tu żadnego znaczenia bo impulsy generowane są ze sterownika silnika.
Dopasowanie wskazań obrotomierza jest wykonalne, więc jeśli chcesz zmusić obrotek silnika trzycylindrowego do współpracy z czterocylindrowym to trzeba skonfigurować połączenia mas na układzie scalonym obrotomierza


Nie sugeruj się połączeniem mas wskazanych strzałkami na zdjęciu , taka konfiguracja pasowała mi akurat pod V6
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Październik 2013, 06:18   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Dzięki za pomoc. Nie sprawdzałem tego ile impulsów podaje ECU na obrotomierz. Po prostu sugerowałem się opisem w sieci.

PS. Czy ta ilość impulsów na obrót dla 3 i 4 cylindrowego dotyczy zarówno Corsy B jak i C?

Do Milona. Pisałem przecież że indeks K to prędkościomierz więc.....
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 22 Październik 2013, 19:52   
   Moje auto: AG Z14XEP


slawek7 napisał/a:

Do Milona. Pisałem przecież że indeks K to prędkościomierz więc.....

bardziej chodziło mi o to że napisałeś iż ważne było TYLKO K - jak widać nie tylko. Bez złośliwości.

Przy okazji dzięki Yosh za sprostowanie z tą ilością imp w 4cyl :)
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Październik 2013, 20:24   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Zabrzmiało jak złośliwość ale dobrze że OK.
Czy mogę podpytać. Tak patrzę na to jak w Corsie C jest zrealizowana elektryka i widzę że do zegarów to wszystko lecie po szynach danych. Czy wiecie jak dane są przesyłane? Czy to CAN czy jakiś inny standard?
Teraz to Co Ty Milon napisałeś to czy mówiłeś o Corsie B pisząc o ilości impulsów na obrót w 3 i 4 cylindrowych. W Corsie B impulsy do obrotomierza szły bezpośrednio z ECU a w Corsie C jest to inaczej zrobione.
Niestety posiadam kiepski schemat tego auta i jeszcze ten obcy język niemiecki.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Październik 2013, 18:26   
   Moje auto: AG Z14XEP


oczywiście o corsie B, z C póki co nie miałem styczności jeszcze.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Wyposażenie wnętrza » Liczniki inaczej zegary do Corsy C 1.2 z 1.0
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.