LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Październik 2013, 18:47
Moje auto: AG Z14XEP
bez obrotomierza tak, z obrotomierzem nie.
1.0 to 3 cylindrowiec (3 impulsy / 1 obrót silnika), a 1.2 4-cyl. -> w efekcie wskazanie obrotów byłoby zawyżone. zamiast pokazywać 1000 obr/min pokazywałby 1333
Wysłany: 21 Październik 2013, 20:53
Moje auto: Corsa B X10XE
Coś mi tu nie pasuje. Niby jak się pomyśli to to co piszesz ma sens, ale przecież z drugiej strony w przypadku Corsy B ważny był tylko tzw. K parametr na liczniku ale dotyczyło to prędkościomierza. Zresztą prędkość obrotowa brana jest z czujnika wału korbowego a ten wieniec podający impulsu jest taki sam.
A... Zwróć jeszcze uwagę że sygnał prędkości obrotowej silnika pojawia się też np w centralce wspomagania, i innych a nie ma rozróżnienia na 1.0 i 1.2
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Październik 2013, 23:35
Moje auto: AG Z14XEP
indeks K dotyczy tylko prędkościomierza, obrotek to zupełnie osobna bajka.
Mam 1.0, zrobiłem układ, który mierzy mi m.in. obroty. Działa już dobre 1.5 roku - porównywałem z odczytem z ECU na kompie - jest 3 impulsy/obrót. Mam to sprawdzone.
Kod: funkcję mam zrobioną w ten sposób, że:
- w czasie 0.5 sek zbieram impulsy
- żeby wyszło RPM mnożę to razy 40 ( * 2/sek * 60/min /3 cyl)
No chyba że w 4-cyl. też jest 3 imp/obrót (bo szczerze, to tego nie sprawdzałem) - ale w to bardzo wątpię.
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2013, 00:41
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Milion dobrze prawi , tyle że obroty będą zaniżone .
W silniku trzycylindrowym na pełen obrót przypadają 3 impulsy a w 4 cylindrowym dwa , wieniec położenia wału nie ma tu żadnego znaczenia bo impulsy generowane są ze sterownika silnika.
Dopasowanie wskazań obrotomierza jest wykonalne, więc jeśli chcesz zmusić obrotek silnika trzycylindrowego do współpracy z czterocylindrowym to trzeba skonfigurować połączenia mas na układzie scalonym obrotomierza
Nie sugeruj się połączeniem mas wskazanych strzałkami na zdjęciu , taka konfiguracja pasowała mi akurat pod V6
Wysłany: 22 Październik 2013, 20:24
Moje auto: Corsa B X10XE
Zabrzmiało jak złośliwość ale dobrze że OK.
Czy mogę podpytać. Tak patrzę na to jak w Corsie C jest zrealizowana elektryka i widzę że do zegarów to wszystko lecie po szynach danych. Czy wiecie jak dane są przesyłane? Czy to CAN czy jakiś inny standard?
Teraz to Co Ty Milon napisałeś to czy mówiłeś o Corsie B pisząc o ilości impulsów na obrót w 3 i 4 cylindrowych. W Corsie B impulsy do obrotomierza szły bezpośrednio z ECU a w Corsie C jest to inaczej zrobione.
Niestety posiadam kiepski schemat tego auta i jeszcze ten obcy język niemiecki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum