Rozumiem, że zdjąłeś rozrząd i głowice bez ustawienia znaczników.
Silnik 8v jest bezkolizyjny, więc nie ma strachu.
Poskładaj silnik, załóż stary rozrząd i przekręcaj kołem pasowym tak jak wcześniej pisałem.
Koła obracają się w stosunku 2:1, czyli większe koło wykonuje 1 obrót na 2 obroty mniejszego.
Z tymi informacjami bez problemu powinieneś ustawić koła w odpowiedniej pozycji i założyć nowy pasek.
Rozumiem, że zdjąłeś rozrząd i głowice bez ustawienia znaczników.
Silnik 8v jest bezkolizyjny, więc nie ma strachu.
Poskładaj silnik, załóż stary rozrząd i przekręcaj kołem pasowym tak jak wcześniej pisałem.
Koła obracają się w stosunku 2:1, czyli większe koło wykonuje 1 obrót na 2 obroty mniejszego.
Z tymi informacjami bez problemu powinieneś ustawić koła w odpowiedniej pozycji i założyć nowy pasek.
dziękuję Lecz na tym pasku mam najechane dopiero 3 tys km. Więc założę ten sam. Bo jest jak nowy.
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy na pasku klinowym też są jakieś znaki?
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Sierpień 2013, 01:10
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Przecież w 8v nie ma żadnej filozofii .
Zanim przystąpisz do demontażu paska ustaw dolne i górne koło na punktach a będziesz mógł pominąć treść wytłuszczoną w pierwszym nawiasie.
Wymień pompę i napinacz.
Odkręć dolne koło pasowe , na kole zębatym od czoła jest znak , ustaw go pionowo w dól tak aby się pokrywał z małym wycięciem w aluminiowej osłonie paska u dołu.
Ustaw górne koło rozrządu , od czoła na kole znajdziesz małe wycięcie , ustaw ten punkt pionowo w górę tak aby pokrywał się z maleńkim wycięciem w plastikowej obudowie paska rozrządu (pamiętaj że górnym kołem nie można kręcić bezkarnie w lewo i prawo , bo w trakcie kręcenia może dojść do spotkania zaworów z tłokiem , zanim zaczniesz kręcić górnym kołem wykręć świece i ustaw wał tak aby żaden z tłoków nie był w górnym położeniu)
Aby ułatwić sobie montaż paska możesz odrobinkę przekręcić koło rozrządu zgodnie z ruchem wskazówek zegara ( max. 3-4 milimetry).
Załóż pasek i następnie obracając obudową pompy wyreguluj luz na pasku tak aby dwa nacięcia na rolce napinacza zaczęły się pokrywać.
Używając klucza wykonaj dwa pełne obroty wału zgodnie z ruchami wskazówek zegara zwracając jednocześnie uwagę na to czy znaki na kołach trafią w te same miejsca (kluczem obracaj dolne koło i w żadnym wypadku nie ciągnij paska górnym kołem rozrządu , aby ustawić punkty nie kręć w kierunku przeciwnym a gdy miniesz znaki to nie cofaj tylko wykonaj kolejne dwa obroty dolnym kołem w prawo)
Po dwukrotnym obrocie dolnego koła i ponownym ustawieniu na znakach sprawdź punkty na rolce napinacza ( czy nadal się pokrywają) w razie potrzeby popraw naprężenie paska obracając obudowę pompy wody i ustaw tak żeby znaki na rolce były 1-3 mm w plusie.
Ponowny dwukrotny obrót i sprawdzenie czy wszystkie znaki się pokrywają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum