Przesunięty przez: Kaszubski
9 Marzec 2016, 23:20
Silnik się dusi, szarpie [x12sz]
Autor Wiadomość
 Alcio_92


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Nowa Sól
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 29 Maj 2013, 17:34   Silnik się dusi, szarpie [x12sz]

Witam.

Mam następujące objawy. Silnik na zimnym silniku szarpie, dusi się, na jałowym tak jakby obroty były niższe niż powinny. Podczas jazdy z luzu na 1 bieg auto nie chce jechać, dopiero po chwili załapie. czasami podczas przyśpieszania szarpnie (szczególnie na 2 biegu). Do tego czasami przy zmianie biegów w trakcie wciskania sprzęgła obroty falują (wysokie->niskie->wysokie->niskie). Na ciepłym praktycznie objawy ustają, oprócz tych falujących obrotów.

Gdzie szukać przyczyny? Pomocny będzie mechanik, elektryk?
Ostatnio zmieniony przez 29 Maj 2013, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Maj 2013, 23:20   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Zacznij od podłączenia kompa i sprawdź jaką temperaturę odczytuje sterownik silnika , prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik temperatury.
 
 
     
 Alcio_92


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Nowa Sól
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 30 Maj 2013, 00:05   

Przeczyściłem silnik krokowy, niestety nic to nie pomogło, bynajmniej po wyczyszczeniu spotkałem się z objawem falowania obrotów przy wciśniętym sprzęgle. Jakiś czas temu wymieniałem też czujnik temp. płynu chłodzącego (wywalało check)
Sprawdziłem świece i wyglądają one tak:
http://www.bankfotek.pl/view/1501700
http://www.bankfotek.pl/view/1501701
http://www.bankfotek.pl/view/1501702

I kolejne pytanie
Pod tym czarnym, dużym plastikiem (foto: http://jukillerz.free.fr/Opel/DSC00088_2.jpg ) idą dwa bardzo cieniutkie wężyki (od tego plastikowego gdzieś dalej) - jeden o kolorze czerwonym, drugi o kolorze czarnym. Nie są to kable, a jakieś cieniutki rurki. Co to jest i czemu one służą? Bo ta czarna wisi u mnie luźno, bo jest wyłamane jej 'mocowanie' w tym czarnym plastiku (mocowanie jest zdejmowane)
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 30 Maj 2013, 10:43   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


miałem to samo, wymiana kopułki i palca pomogło ;)
ściągnij kopułkę i zobacz jej styki w środku w jakim są stanie
 
 
     
 Alcio_92


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Nowa Sól
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 30 Maj 2013, 12:03   

koniu90 napisał/a:
miałem to samo, wymiana kopułki i palca pomogło ;)
ściągnij kopułkę i zobacz jej styki w środku w jakim są stanie


A przypadkiem w x12sz nie ma cewki?
http://www.motoneo.pl/img/89/mid/ds10000-12b1.jpg
 
 
     
 Semir


Informacje
LPG: Nie
Imię: Marek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Szczecin Drzetowo
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:04   
   Moje auto: Corsa B 1.2 X12SZ


Nie ma kopułki ma DiSa :) obroty jak falują to krokowiec :) Świece do wymiany i kable raczej tak samo :) najlepiej odczytaj błędy metoda na drucik poszukaj na forum i napisz co Ci wyskoczyło
 
 
     
 Alcio_92


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Nowa Sól
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 30 Maj 2013, 22:44   

Krokowiec przeczyściłem i dalej falują.. Wydaje mi się, że zapłon gdzieś ucieka - inni też postawili taką diagnozę. Muszę jeszcze sprawdzic, czy przepustnica się nie zacina i przeczyścic EGR.
Sądzicie, że lepiej go wyczyścic, czy zaślepic?
Tego DISa da się jakoś wyczyścic? Mógłbyś w ogóle ten skrót rozwinąc? :D
 
 
     
 maddy


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Imię: Marek
Wiek: 40
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Gorzów
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:24   
   Moje auto: Opel Corsa B 1.4i 16V


Przeczyść układ dolotowy.
 
 
     
 Alcio_92


Informacje
lubuskie

LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Nowa Sól
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 31 Maj 2013, 23:08   

Witam.

Odłączyłem taką gumową rurkę z map sensora, która nachodzi tutaj na tą wypustkę
http://www.hurtownie.pl/b...p_sensor_o.jpeg
i zaślepiłem ją. Gdy była tak odłączona auto jeździło normalnie, gdy z powrotem podłączyłem tą rurkę auto dalej wariuje.
Macie jakieś pomysły? wymienic mapsensor?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Silnik się dusi, szarpie [x12sz]
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.