Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:04
Po uruchomieniu silnik ma ochotę gasnąć
Autor Wiadomość
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 05:39   Po uruchomieniu silnik ma ochotę gasnąć
   Moje auto: Corsa B X10XE


Cześć.
Może miał z was ktoś taki przypadek, lub może mnie nakierować na źródło problemu.
Samochód stoi przez noc. Po uruchomieniu obroty wchodzą jak to zimny na około 1500 i zaraz spadają prawie do zera. Gdyby nie naciśnięcie gazu to po prostu by zgasł.
Po takim lekkim przytrzymaniu gazu po około 5-10 sekund wszystko wraca do normy. kiedyś myślałem że to wina zimy, ale to dzieje sie jak temperatura jest wynosi nawet 20st.

Mile widziane sugestie, możne jakiś punkt zaczepienia, od czego zacząć poszukiwania.
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 07:16   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


Witam
U mnie było coś podobnego, tylko spowodowane odłączeniem akumulatora. Rozregulowała się przepustnica. Mój mechanik podpowiedział mi, żebym ponownie go odłączył na 15 min, później podłączył i auto trochę przegazować na wysokich obrotach tak ze 3-4 razy i faktycznie jak na razie problem ustał.
Spróbuj z tym akumulatorem, może coś da.
Przeczyść silniczek krokowy. Jest do niego łatwy dostęp
Ewentualnie możliwa wymiana kopułki, palca, przewodów zapłonowych bądź świec (musisz to wszystko posprawdzać)
Pozdrawiam
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 07:19   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Przepustnica była czyszczona, w sobotę. Ale efektu nie ma. Przed czyszczeniem w zimie tez się tak działo. Zresztą to nie dzieje sie zawsze. Nie ma jako takiej reguły. Świece wymienione tez są.
u mnie nie ma przewodów zapłonowych
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 07:38   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


Czyli kopułki i palca też nie masz?
to spróbuj ten silniczek krokowy oczyścić
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 08:09   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Czyściłem, sprawdzałem działa. Czy jest taka możliwość że przepustnica sie przycina i silniczek nie jest w stanie jej ruszyć? (rozdzielacza tez nie mam)
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 22 Maj 2013, 08:22   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


slawek7 napisał/a:
u mnie nie ma przewodów zapłonowych


:nocom: :nocom: :D Hahaha

To Kolego już widzę Problem - trzeba Je zamontować :D

Powiedz Jaki Masz Silnik ? Bo Wychodziło By że Jakiś Nowoczesny ? Swoją Drogą przeczyść Krokowiec, do tego Uzupełnij Profil bo nie wiadomo Jakim samochodem Jeździsz... A To Pomaga w Rozwiązaniu Problemu.. Tak Można strzelać w Ciemno..
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 08:34   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Uzupełniłem.
Silnik to X10XE. Krokowy czyściłem i to nawet wewnątrz. Testy na skanerze pokazują że dobrze działa, kąty przepustnicy sa prawidłowo ustawiane, napięcie tez z czujnik z położenia przepustnicy tez dobrze czyta.
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 11:43   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


szczerze to nie wiem co może być, chyba nieunikniona wizyta u mechanika ;)
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:19   

Jeśli jest tam map sensor to nim się zajmij oraz przewodem podciśnieniowym to może być przyczyna
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:19   
   Moje auto: Corsa B X10XE


No i właśnie tu zacznie się problem.
U mechanika tez byłem, ale ponieważ problem nie ma charakteru powtarzalnego więc nic nie wskórał. Musiałbym wiedzieć kiedy będzie problem i wtedy go zaprosić.

Dlatego pytałem czy ktoś się z tym spotkał. Jak usterka nie ma charakteru powtarzalnego to ciężko o diagnozę, i bardziej muszę polegać na doświadczeniu Waszym.

[ Dodano: 22 Maj 2013, 13:22 ]
Cytat:
Jeśli jest tam map sensor to nim się zajmij oraz przewodem podciśnieniowym to może być przyczyna



Jest przepływomierz, ale wymieniony. I przed i po wymianie pojawia się to samo.
 
 
     
 koniu90



Informacje
LPG: Nie
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 68
Skąd: Ostrów Wlkp
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:23   
   Moje auto: Corsa B 1.2 8v


a może kończy się pompa paliwa? podsłuchaj pod kanapą jak się zachowuje...
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 12:35   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Jest OK, bo sprawdzane było ciśnienie. Miałem wpięty ciśnieniomierz i ciśnienie jak w książce 300kPa.

Zastanawiam się teraz co może powodować, że silnik krokowy nie otwiera przepustnicy. Bo wszystko wraca do normy jak ręcznie pociągnę za przepustnicę lub pedał nacisnę. I wtedy regulacja jest.
Co jest sygnałem wejściowym podczas regulacji biegu jałowego?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 22 Maj 2013, 14:17   

Ciśnienie ? ? ? nie bardzo wiem o co ci chodzi map sensor to jest czujnik podciśnienia i na tej zasadzie działa więc nie wiem jak mogłeś to sprawdzać sam :)

[ Dodano: 22 Maj 2013, 15:18 ]
sory pomyłka myślałem ze dalej jest mowa o map sensorze :)

[ Dodano: 22 Maj 2013, 15:37 ]



końcówka napięcia czyli końcówki 3: 5 V otwarta przepustnica
0 V zamknięta przepustnica

opór pomiędzy końcówkami 1 i 2 powinien wynosić 3 - 200 omów



komputer reguluje prędkość na biegu jałowym jeżeli zmierzysz i wartości nie osiągną wymaganych do wywalenia krokowiec ale posłuchaj wydaje mi się że nieco mylisz pojęcia krokowiec nie steruje żadną przepustnicą i jej nie uchyla. Poza tym te kąty uchylenia przepustnicy o których ty mówisz to nie są odczytami krokowca tylko CZUJNIKA POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY i w nim również może leżeć przyczyna. Powiem ci tak jeśli nie bardzo się w tym orientujesz to oddaj auto jeśli uparcie chcesz z tym walczyć to masz napisane powyżej jak sprawa się ma z krokowcem a poniżej jak z czujnikiem położenia przepustnicy

napięcie zasilania: 5V
napięcie wyjściowe: 0 - 5 V

Mam nadzieję że co do sposobu pomiaru itd to nie muszę sie rozpisywać że wiesz jak to się robi jeśli nie to naprawdę może oddaj furkę żeby nic złego nie uczynić
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2013, 15:28   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Z definicją krokowca to różnie bywa, co człowiek to inaczej to nazywa więc nie chcąc wywoływać wojny nazywam tak jak dana osoba a ja i tak wiem o co chodzi. U mnie jako tako nazywa się to nastawnikiem przepustnicy.

Nie takie rzeczy kiedyś z autem robiłem więc się nie boję o zepsucie jeszcze pomyśleć potrafię. Rozbraja mnie tylo to że każda z części pracuje prawidłowo, a do kupy połączone nie graja w jednej drużynie.
Może przerwa w ślizgaczy potencjometru TPSa?

Jakbym miał na miejscu znajomego mechanika to sam bym tego nie rozgryzał. Ja wiem że nie chcesz chyba zrozumieć (bez urazy) ale po kilku wizytach i wymianie kilku niepotrzebnych rzeczy przy ostatniej usterce nie mogę sobie pozwolić na kolejny wydatek. Z wami dojdę do przyczyny szybciej, bez dłużej i dlatego taka wielka prośba
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 23 Maj 2013, 14:22   

Masz rację sprawdziłem to i faktycznie u ciebie krokowiec jest w formie nastawnika przepustnicy lecz to nie on określa kąty uchylenia jak wcześniej pisałeś tylko tak jak ci mówię czujnik położenia także posprawdzaj to co ci napisałem i daj info zobaczymy co tam wyjdzie :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Po uruchomieniu silnik ma ochotę gasnąć
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.