Imię: Darek
Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Przedbórz
Wysłany: 7 Maj 2013, 15:51 [ Silnik] Obroty silnika Moje auto: Corsa C 1.2 Twinport
Witam
Niedawno zakupiłem Corsę C 1.2 Twinport z 2005 roku i wydaje mi się że ma zbyt wysokie obroty silnika podczas jazdy na 5 biegu a mianowicie:
60 km/h - 2000 obr/min
90 km/h - 3000 obr/min
120 km/h - 4000 obr/min
150 km/h - 5000 obr/min
180 km/h - 6000 obr/min i dalej nie chce jechać :smutas:
W związku z powyższym mam pytanie: czy są to wartości prawidłowe?
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Maj 2013, 21:13
Moje auto: Laguna II PHII
no 1.2 musi się kręcić żeby jechać, to nie diesel z momentem obrotowym zaczynającym się poniżej 2 tyś obrotów chcesz mieć niskie obroty przy 180 to kup jakieś V8
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Maj 2013, 11:41
Moje auto: AG Z14XEP
wg pewnych źródeł o których pisałem w osobnym wątku, największa przyjemność z jazdy będzie wtedy kiedy trzymasz obroty w okolicy obrotów maksymalnego momentu. W Z12XEP jest to 4000 obr/min. Jeżdżąc na obrotach między max moment, a max moc ( u Ciebie 4000 - 5600 -> wiki ) uzyskujesz największą dynamikę, spalanie też powinno nieco spaść.
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 9 Maj 2013, 19:54
Moje auto: Laguna II PHII
z tym spalanie to jakaś bzdura nie wiem gdzie tu komfort z silnikiem na obrotach powyżej 4tyś. no ale co kto lubi... chcesz komfortu przy wyższych prędkościach to niestety ale auto kupiłeś do tego kiepskie - mały rozstaw osi, mały słaby silnik, no niestety ale hopki na drodze będą wyczuwalne jakby auto chciało kopulować z asfaltem a i z jakimś obciążeniem na plecach silnik będzie szybciej widział wzniesienia niż kierowca
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 12 Maj 2013, 20:35
Moje auto: AG Z14XEP
Zeniu: o obrotach, przy którym ich auta jadą jak należy. przy omawianej corsie mowa o 4000, przytoczony przeze mnie civic - 4700... Nie wiem co dokładnie miałeś na myśli pod pojęciem konfort - podejrzewam że chodziło o prawdopodobne wycie silnika przy 4000-5600 obr/min. Nie wiem jak to wygląda w CC przy 4000+ obr, ale u mnie w CB przy 2800+ jest ok.
Niestety, chce się przyspieszać żwawo => obroty odpowiednie dla danego silnika, niekiedy dosyć wysokie. Jedni chcą żwawo się przemieszczać, inni wolą ciszej tak jak piszesz - co kto woli ja nie krytykuję ani jednych, ani drugich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum