Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 16:29 [ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy
Witam
Szukałem i nie znalazłem podobnego tematu. Mam problem posiadam Corse D 1.3 75km. Odczówam poważny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji. Do tego stopnia że muszę mocniej przegazować auto podczas ruszania żeby nie zgasł. Czy to normalne przy tej mocy? Ja rozumiem że jakiś spadek mocy musi być ale żeby aż tak żeby ciężko się ruszało??? Corsę kupiłem zimą więc nie zauważyłem tego problemy.
LPG: Nie Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 84 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 20:09
Dość dziwny problem. Ja posiadam 1.4 benzyna i przy włączeniu dziś klimy nawet na full nie odczuwałem spadku mocy a dzisiaj było we Wrocławiu 26,5 o 16 godzinie :brawo:
Zawartość zbiorniczka z czynnikiem chłodzącym to raczej odpada.Ten temat nie ma nic wspólnego z gwałtownym spadkiem obrotów silnika podczas włączania klimatyzacji.
Milion?
Nie zadawaj dziwnych pytań.Bieg jałowy itp.Następuje spadek mocy oraz obrotów.Użytkownik ma problem.Optuje nad problemem z łożyskiem sprężarki bądź zbyt mocno napiętym paskiem.
Ostatnio zmieniony przez Natan 7 Maj 2013, 11:50, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Bartek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 123 Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 23:07
Moje auto: Corsa B 1.0
2 lata temu dostałem z AutoCasco Astrę III 1.4 i było tak samo- po włączeniu klimy obroty spadały, jakby silnik otrzymał mega duże obciążenie. A auto było prawie nowe, chyba 30 000 km na blacie.
Więc byłem w ASO opla i pan za jedyne 180 zł sprawdził jak to określił "wzrokowo" układ klimy i stwierdził że wszystko jest ok. Został spuszczony czynnik chłodzący i nabity na nowo jednak spadek mocy przy ruszaniu niestety dalej się powtarza ale tylko czasami. Dodatkowo zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji przy ruszaniu kiedy odczówam ten spadek mocy to mam takie uczucie jak by coś czasami tarło pod maską. Może faktycznie to łożysko sprężarki. Muszę podjechać na rotmanke właśnie słyszałem o tych kolesiach że są dobrzy...
LPG: Nie
Imię: Tomasz Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 149 Skąd: Słupsk
Wysłany: 7 Maj 2013, 11:37
Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r
Typowe podejście serwisu.Po najprostszej lini oporu.Przecież klient płaci za usługę.Spuścić czynnik i napełnić do pełna.Może będzie lepiej.Te serwisy.Mam podobny silnik i nie odczuwam żadnego spadku mocy podczas włączania klimy.A róznica w mocy to tylko 15 KM.Jeżeli jest znaczący spadek mocy podczas włączania to przyczyna musi być.Najprawdopodobniej jest tak jak napisałem kilka postów wyżej.Problem tkwi w samej sprężarce.Daj znać jak znajdziesz przyczynę.
A więc pojechałem do ludzi z rotmanki. W ASO nabili mi tak klime że ciśnienie przy temperaturze zew 29 stopni pokazywało 25 barów a powinno być kolo 18 barów. Sprężarka aż stawała dęba jak to powiedział pan mechanik po czym spóścił nadwyżkę czynnika. Sytuacja się poprawiła choć nadal jest jakieś osłabienie ale jest duża poprawa. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest przepalony opornik pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Gość znalazł taką usterkę i stwierdził że wiatrak odpala się od razu na drugim biegu co też obciąża silnik. Podobno opornik nie jest drogi więc wymienię go i dam znać czy wszystko ustało ale polecam warsztat Le-car na rotmance. Goście znają się na rzeczy no i są chyba jedynym kompetętnym zakładem z okolic gdańska. Miło , przyjemnie no i taniej niż w ASO Dodam że sprężarka jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum