Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 11:37
[ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy
Autor Wiadomość
 klops-ik


Informacje
pomorskie

Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 16:29   [ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy

Witam
Szukałem i nie znalazłem podobnego tematu. Mam problem posiadam Corse D 1.3 75km. Odczówam poważny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji. Do tego stopnia że muszę mocniej przegazować auto podczas ruszania żeby nie zgasł. Czy to normalne przy tej mocy? Ja rozumiem że jakiś spadek mocy musi być ale żeby aż tak żeby ciężko się ruszało??? Corsę kupiłem zimą więc nie zauważyłem tego problemy.
 
 
     
 adiadi007


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 20:09   

Dość dziwny problem. Ja posiadam 1.4 benzyna i przy włączeniu dziś klimy nawet na full nie odczuwałem spadku mocy a dzisiaj było we Wrocławiu 26,5 o 16 godzinie :brawo:
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22 Kwiecień 2013, 12:29   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Witam

Czyżby sprężarka się zacierała i stawiała opory podczas swojej pracy?.W jakim stanie jest łożysko sprężarki?.Jak mocno naciągnięty pasek?.
 
 
     
 przeemmek


Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Kwiecień 2013, 13:49   

Ja bym jeszcze wcześniej ją nabił bo może jest mało czynnika w obiegu i sprężarka musi bardziej dawać czadu by chłodzić i stąd ten ubytek mocy.
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22 Kwiecień 2013, 14:35   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Zawartość zbiorniczka z czynnikiem chłodzącym to raczej odpada.Ten temat nie ma nic wspólnego z gwałtownym spadkiem obrotów silnika podczas włączania klimatyzacji.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 14:21   
   Moje auto: AG Z14XEP


a jak jest na jałowym? u mnie w CB 1.0 z wyłączoną klimą obroty ok 900, a z włączoną 1200 na jałowym.
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 18:14   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Milion?
Nie zadawaj dziwnych pytań.Bieg jałowy itp.Następuje spadek mocy oraz obrotów.Użytkownik ma problem.Optuje nad problemem z łożyskiem sprężarki bądź zbyt mocno napiętym paskiem.
Ostatnio zmieniony przez Natan 7 Maj 2013, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 18:28   
   Moje auto: ASTRA G


Miałem podobny problem w astrze - wrażenie drastycznego spadku mocy - przyczyną było sprzęgło na wykończeniu.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 23:07   
   Moje auto: Corsa B 1.0


2 lata temu dostałem z AutoCasco Astrę III 1.4 i było tak samo- po włączeniu klimy obroty spadały, jakby silnik otrzymał mega duże obciążenie. A auto było prawie nowe, chyba 30 000 km na blacie.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Kwiecień 2013, 10:22   
   Moje auto: AG Z14XEP


jeśli chcesz porządnie mieć to zrobione, to polecam chłopaków na Rotmance, są specami od klimatyzacji ( i alfa romeo ;) ).
Warsztat nazywa się Lecar.
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25 Kwiecień 2013, 13:00   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Milion?
Mówisz o Rotmance koło Pruszcza Gdańskiego?.Tam gdzie ta bejca siódemka w dieslu stoi z kartką na szybie na niemieckich blachach?.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Kwiecień 2013, 14:29   
   Moje auto: AG Z14XEP


tak, koło pruszcza
jak trafić
 
 
     
 klops-ik


Informacje
pomorskie

Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Maj 2013, 19:28   

Więc byłem w ASO opla i pan za jedyne 180 zł sprawdził jak to określił "wzrokowo" układ klimy i stwierdził że wszystko jest ok. Został spuszczony czynnik chłodzący i nabity na nowo jednak spadek mocy przy ruszaniu niestety dalej się powtarza ale tylko czasami. Dodatkowo zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji przy ruszaniu kiedy odczówam ten spadek mocy to mam takie uczucie jak by coś czasami tarło pod maską. Może faktycznie to łożysko sprężarki. Muszę podjechać na rotmanke właśnie słyszałem o tych kolesiach że są dobrzy...
 
 
     
 Natan



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 149
Skąd: Słupsk
Wysłany: 7 Maj 2013, 11:37   
   Moje auto: CD1,4 90 KM 2008r


Typowe podejście serwisu.Po najprostszej lini oporu.Przecież klient płaci za usługę.Spuścić czynnik i napełnić do pełna.Może będzie lepiej.Te serwisy.Mam podobny silnik i nie odczuwam żadnego spadku mocy podczas włączania klimy.A róznica w mocy to tylko 15 KM.Jeżeli jest znaczący spadek mocy podczas włączania to przyczyna musi być.Najprawdopodobniej jest tak jak napisałem kilka postów wyżej.Problem tkwi w samej sprężarce.Daj znać jak znajdziesz przyczynę.
 
 
     
 klops-ik


Informacje
pomorskie

Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Maj 2013, 19:50   

A więc pojechałem do ludzi z rotmanki. W ASO nabili mi tak klime że ciśnienie przy temperaturze zew 29 stopni pokazywało 25 barów a powinno być kolo 18 barów. Sprężarka aż stawała dęba jak to powiedział pan mechanik po czym spóścił nadwyżkę czynnika. Sytuacja się poprawiła choć nadal jest jakieś osłabienie ale jest duża poprawa. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest przepalony opornik pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Gość znalazł taką usterkę i stwierdził że wiatrak odpala się od razu na drugim biegu co też obciąża silnik. Podobno opornik nie jest drogi więc wymienię go i dam znać czy wszystko ustało ale polecam warsztat Le-car na rotmance. Goście znają się na rzeczy no i są chyba jedynym kompetętnym zakładem z okolic gdańska. Miło , przyjemnie no i taniej niż w ASO :) Dodam że sprężarka jest ok.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Maj 2013, 22:42   
   Moje auto: AG Z14XEP


miło mi to słyszeć :)
grunt, że sprężarka jest ok.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » [ Silnik] klimatyzacja a spadek mocy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.