Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 08:22 Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda Moje auto: Corsa B X10XE
Cześć.
Jęli to juz sie pojawiło to proszę o wyrozumiałość.
Mam taką zagwozdkę. Zaczęło sie od kontrolki "Check Engine". Po podłączeniu do skanera wyskakiwał błąd za niskie napięcie sygnału sondy lambda. I faktycznie po jej sprawdzeniu napięcie było cały czas około 0V zamiast 0,4-0,9V.
Wymieniłem na nowy oryginał Boscha.
Ku mojemu zdziwieniu dzisiaj ten sam błąd znowu się pojawił. A spaliny śmierdzą "dziwnie" jakby rozpuszczalnikiem.
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 13:00
Moje auto: Corsa B X10XE
To co jest nie tak, wcześniej tego nie było. Kolor spalin też nie odbiega od normy. Nawet jak jest zimny i nie ma znaczenie sygnał z lambdy to tak nie śmiedziało.
Zresztą to jest inny zapach niż benzyna. To taki charakterystyczny zapach rozpuszczalnika jakby farb olejnych
Czyli tak (wg pierwszego wykresu z linka): Zbyt niskie napięcie sondy lambda = mieszanka uboga (mało paliwa).
Teraz trzeba się zastanowić co może być przyczyną takiego błędu:
1. Uszkodzona sonda.
2. Problem ze stykiem na linii sonda - sterownik silnika.
3. Problem z dostarczaniem paliwa do cylindrów.
Punkt pierwszy raczej wykluczyłeś wymieniając sondę.
Poszukaj książki/zeszytu Boscha "Czujniki" są pdf'y po necie.
Śmierdzi z rury bo dawkowanie paliwa może być złe, albo spalanie może być złe.
Samochód zapala normalnie i jeździ bez szarpania? Może masz przebicie na kablach zapłonowych albo świece do wymiany. Paliwo nie spala się tak jak powinno, przez co skład spalin jest nie właściwy. Objawia sie to tylko jako błąd sondy, a przyczyna leży gdzie indziej. I na to chciałem Ci zwrócić uwagę wcześniejszym postem
Wysłany: 2 Maj 2013, 06:47
Moje auto: Corsa B X10XE
Praca silnika jest bez zarzutu. Odpala prawidłowo, przyspieszenie prawidłowe, z rury nie widać jakiegoś niepokojącego koloru oprócz zapachu.
świece miałem wymieniane, a przewodów zapłonowych tam nie ma.
Poza tym niepokoi mnie czas wtrysku na ciepłym silniku (80st) czas ten wynosi 6ms. podobno to dużo ale na Youtubie widziałem że u innych z takim samym silnikiem w podobnych warunkach wynosiły 5ms-7,2ms
Wysłany: 3 Maj 2013, 13:51
Moje auto: Corsa B X10XE
Też o tym pomyślałem, paliwo zostało w całości spuszczone i dalej to samo.
czy ktoś wie jak wymienić sterownik (chodzi o jego dogadanie z immobilizerem) może to faktycznie coś z nim?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum