Przesunięty przez: Kaszubski
28 Luty 2016, 14:34
Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Autor Wiadomość
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 08:22   Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
   Moje auto: Corsa B X10XE


Cześć.

Jęli to juz sie pojawiło to proszę o wyrozumiałość.

Mam taką zagwozdkę. Zaczęło sie od kontrolki "Check Engine". Po podłączeniu do skanera wyskakiwał błąd za niskie napięcie sygnału sondy lambda. I faktycznie po jej sprawdzeniu napięcie było cały czas około 0V zamiast 0,4-0,9V.

Wymieniłem na nowy oryginał Boscha.

Ku mojemu zdziwieniu dzisiaj ten sam błąd znowu się pojawił. A spaliny śmierdzą "dziwnie" jakby rozpuszczalnikiem.

Poradźcie co może być?

(silnik X10XE - w Corsie B)
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 11:07   
   Moje auto: Porshe 911


slawek7 napisał/a:
A spaliny śmierdzą "dziwnie" jakby rozpuszczalnikiem.


mieszanka jest nie spalana tak jak powinna, czyli bena ucieka ci tłumikiem dlatego tak śmierdzi.
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 13:00   
   Moje auto: Corsa B X10XE


To co jest nie tak, wcześniej tego nie było. Kolor spalin też nie odbiega od normy. Nawet jak jest zimny i nie ma znaczenie sygnał z lambdy to tak nie śmiedziało.
Zresztą to jest inny zapach niż benzyna. To taki charakterystyczny zapach rozpuszczalnika jakby farb olejnych
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 22:03   

Trochę teorii: http://rb-aa.bosch.com/aa...lamdasonden.pdf

Czyli tak (wg pierwszego wykresu z linka): Zbyt niskie napięcie sondy lambda = mieszanka uboga (mało paliwa).

Teraz trzeba się zastanowić co może być przyczyną takiego błędu:
1. Uszkodzona sonda.
2. Problem ze stykiem na linii sonda - sterownik silnika.
3. Problem z dostarczaniem paliwa do cylindrów.

Punkt pierwszy raczej wykluczyłeś wymieniając sondę.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Maj 2013, 07:02   
   Moje auto: Corsa B X10XE


A dlaczego jak mieszanka jest uboga tak śmierdzi rozpuszczalnikiem z rury.
Wyczyszczę jeszcze styki przy samym ECU.

A z tym pkt. 3 o którym pisałeś, to co może być nie tak?

PS. Ten link który podesłałeś, masz coś na temat przepływki Bosha
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 1 Maj 2013, 23:07   

Poszukaj książki/zeszytu Boscha "Czujniki" są pdf'y po necie.

Śmierdzi z rury bo dawkowanie paliwa może być złe, albo spalanie może być złe.

Samochód zapala normalnie i jeździ bez szarpania? Może masz przebicie na kablach zapłonowych albo świece do wymiany. Paliwo nie spala się tak jak powinno, przez co skład spalin jest nie właściwy. Objawia sie to tylko jako błąd sondy, a przyczyna leży gdzie indziej. I na to chciałem Ci zwrócić uwagę wcześniejszym postem :)
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Maj 2013, 06:47   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Praca silnika jest bez zarzutu. Odpala prawidłowo, przyspieszenie prawidłowe, z rury nie widać jakiegoś niepokojącego koloru oprócz zapachu.
świece miałem wymieniane, a przewodów zapłonowych tam nie ma.

Poza tym niepokoi mnie czas wtrysku na ciepłym silniku (80st) czas ten wynosi 6ms. podobno to dużo ale na Youtubie widziałem że u innych z takim samym silnikiem w podobnych warunkach wynosiły 5ms-7,2ms
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 3 Maj 2013, 13:34   

A problem był jednorazowy? Może zatankowałeś jakiegoś kiepskiego paliwa?
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Maj 2013, 13:51   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Też o tym pomyślałem, paliwo zostało w całości spuszczone i dalej to samo.
czy ktoś wie jak wymienić sterownik (chodzi o jego dogadanie z immobilizerem) może to faktycznie coś z nim?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ paliwowy » Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.