Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 17:30
Corsa B 1.0 problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
 daria


Informacje
Dołączyła: 25 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 25 Luty 2013, 20:31   Corsa B 1.0 problem z odpaleniem

Otóż mój problem wygląda następująco,: od czasu kupna paliła się kontrolka check engine, pojechaliśmy na komputer i tam wykasowaliśmy błędy. Okazało się, że kontrolka nie gaśnie więc jeszcze raz podłączyliśmy go pod komputer, pokazało błąd przepływomierza, EGR i czujnika położenia wału. Przepływomierz był założony odwrotnie niż strzałka pokazuje (nie wiem czy to akurat istotne). Kupiliśmy inny przepływomierz i było ok, oprócz tego wymieniliśmy czujnik położenia wału, niby wszystko było ok, ale odpala tylko po kilku godzinnym postoju i ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu lub po kilkunastominutowym postoju Rozrusznik kręci a pompa paliwa nie działa. Auto za każdym razem bez p[problemu odpala na pych. . Ostatnio jeszcze zaczął nam gasnąc podczas dojeżdżania do świateł po wduszeniu sprzęgła, potem nie chce znów odpalić (na pych odpali). Termometr zewnętrzny zaczął pokazywać inna temperaturę 7 stopni gdzie na zewnątrz jest 0.
Pomóżcie, byliśmy już u dwóch mechaników i nic. :(
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Luty 2013, 21:10   
   Moje auto: AG Z14XEP


ja bym proponował zajrzeć do zaworu EGR - może być zablokowany w pozycji otwartej i wtedy problemy z uruchamianiem, gaśnięcie na jałowym itd. Trzeba wymontować i porządnie przeczyścić z osadu, rozruszać grzybek zaworu. Niektórzy od razu zaślepiają zawór, ale ja zawsze wolę doprowadzić do ładu i zostawić w oryginale.
Przepływomierz odwrotnie był? widać poprzedni właściciel wiedząc że przepływka do wymiany będzie zastosował tą 'sztuczkę'.
Jeżeli przepływomierz został wymieniony na nowy, należy podpiąć auto pod komputer i zaadaptować nastawy podstawowe.
Termometrem zewnętrznym raczej na razie się nie przejmuj, TID zajmuje się 'obliczaniem' temperatury, a z pracą silnika TID nie ma nic wspólnego.

Podstawa to dobry mechanik, który na podstawie odczytu parametrów auta zdiagnozuje usterkę, a nie tylko wykasuje błędy i zainkasuje odpowiednią kwotę. Błędy są tylko skutkiem złej pracy silnika a nie jej przyczyną.

pompa na pewno sprawna? napięcie dochodzi do niej? a może sama pompa zwalona?
 
 
     
 daria


Informacje
Dołączyła: 25 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Luty 2013, 21:23   

Pompa na pewno sprawna bo jak silnik jest zimy to odpala bez problemu, dopiero po ok 20 minutowym postoju nie odpala, a po kolejnych 2 godzinach znowu odpala.
 
 
     
 robertow99


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Imię: Ja
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Luty 2013, 11:01   
   Moje auto: Corsa


Milion napisał/a:

...Jeżeli przepływomierz został wymieniony na nowy, należy podpiąć auto pod komputer i zaadaptować nastawy podstawowe...

http://poradnik.telewizor.eu/serwis.php
przy wymianie przepływki reset bloków nie jest potrzebny, najważniejsze aby to był sprawny pzepływomierz
Ostatnio zmieniony przez robertow99 25 Wrzesień 2018, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 daria


Informacje
Dołączyła: 25 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Luty 2013, 20:21   

Przepływka jest od Corsy C ale po podłączeniu jej ustały "check enginy" i problemy z utratą mocy i szarpaniem.
Egr odpada gdyż auto nie szarpie, nie traci mocy i ogólnie jak już odpali to chodzi całkiem dobrze.
Czujnik wału odpada, chociaż po wymianie błąd nie zniknął powiedziano mi że to przez błąd przepływki która zasilana jest z tej samel linii (5V) (stary czujnik był ok- oporność 1000Ohm a po podgrzaniu ok 1200Ohm). Gasnąć zaczął po wymianie przepływki (może to przypadek). w aucie została wymieniona także kostka pod stacyjką odowiadająca za odpalanie. Są to gaśnięcia sporadyczne głównie przy zwalnianiu lub skręcie i redukcji biegu. Jak zgaśnie nie dział pompa paliwa(nie "pyka" przekaźnik) po zmostkowaniu pompa zadziała ale mimo to nie odpala. Dodam, że auto bez problemu zapala na pych. Dodatkowo jak sama zgaszę auto po popchnięciu to odpala bez problemu przez 5-10 min. pozostawione na dłużej już nie odpali. Dopiero po 2-4h. Rano i po pracy nigdy nie zdarzyło się aby nie zapaliło. Czy możliwe jest że to awaria ecu?
Był też mały epizod że przez kilka dni rozrusznik dziwnie hałasował (coś podobnego do wycia) ale mimo to auto odpalało tak samo, potem zaczął "hałasować" spowrotem normalnie. :beksa: :beksa: :beksa:
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 26 Luty 2013, 22:10   

proponuję przyjrzeć się jeszcze raz tej stacyjce
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Luty 2013, 23:43   
   Moje auto: AG Z14XEP


robertow99 napisał/a:
Milion napisał/a:

...Jeżeli przepływomierz został wymieniony na nowy, należy podpiąć auto pod komputer i zaadaptować nastawy podstawowe...


przy wymianie przepływki reset bloków nie jest potrzebny, najważniejsze aby to był sprawny pzepływomierz


adaptacja nastaw podstawowych - owszem, tylko przy grzebaniu wokół przepustnicy, ale zdaje się że przy wymianie przepływki, sondy lambda - należałoby zrobić adaptację składu mieszanki ? nie pamiętam czy tak to dokładnie się nazywało... w CDIFie dla X10XE są właśnie 2 adaptacje. jutro jak nie zapomnę to sprawdzę dokładnie jak się to nazywa.

ale to raczej nie ma związku z tematem, też skłaniałbym się ku temu by przyjrzeć się stacyjce.
 
 
     
 CJ


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 123
Skąd: Brzeziny/Łódź
Wysłany: 27 Luty 2013, 18:08   
   Moje auto: Corsa B 1.0


Tak jak pisze Milion podstawa, to dobry mechanik, który zna różne niuanse w tym silniku- Ja przez dłuższy czas zmagałem się z różnymi problemami i "check enginy" były likwidowane na czuja, głównie z propozycją wymiany wszystkich elementów, które wyszły na kompie. Gdy miałem za niskie obroty, to regulowali śrubką przy przepustnicy :uuu: Jedna wizyta w kumatym warsztacie i silnik odżył, aż jestem zaskoczony werwą tych 82 Nm :hurra:, a zrobiłem nim 40 tysięcy km.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Luty 2013, 18:32   

Przy wymianie przepływomierza lub sondy lambda nie trzeba robić żadnych nastaw czy adaptacji składu mieszanki to jest na bieżąco korygowane
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 27 Luty 2013, 19:44   
   Moje auto: AG Z14XEP


racja, nie trzeba. Przepraszam i zwracam honor :)
 
 
     
 daria


Informacje
Dołączyła: 25 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Marzec 2013, 19:44   

No i po wizycie u mechanika bez zmian... Wymieniony aku, wyczyszczone masy i wymieniony poraz 2gi czujnik wału tym razem na Bosha zakupiony w ASO opla. kilka razy odpalał ok potem odpalił po 3sek sie zadławił i juz nie odpalił... ;(
Po 2 h odpalił jakby nigdy nic...
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Marzec 2013, 09:00   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Jeśli dobrze zrozumiałem, auto odpala bez problemów na pych ?
Problem prawdopodobnie tkwi w rozruszniku ?
Udaj się do fachowca który za pomocą amperomierza cęgowego sprawdzi pobór prądu w trakcie kręcenia rozrusznikiem, niech ów fachowiec porówna pobór prądu gdy auto odpala i gdy jest problem z odpaleniem.
Wynik pobieranego prądu przez rozrusznik dobrze by było skonfrontować z wynikami innej corsy z takim silnikiem, może i producent udostępnia jakieś katalogowe dane odnośnie poboru.
Nadmierny pobór prądu przez rozrusznik może powodować do dysfunkcję komputera silnika , tłumaczyło by to również bezsensowne błędy , znam podobny przypadek.
Jeszce jedna rzecz która przychodzi mi na myśl to przekaźnik pompy paliwa i wzbudzenia pracy sterownika silnika, warto to sprawdzić.
Wspomniane przekaźniki można znaleźć po stronie pasażera w okolicach schowka i boczku.
Osobiście obstawiałbym rozrusznik .
Pozdrawiam.
 
 
     
 daria


Informacje
Dołączyła: 25 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Marzec 2013, 17:05   

Przekaźnik podmienialem, rozrusznik był sprawdzany. CIDIF pokazuje brak impulsu z CPW w momencie gdy nie chce odpalić
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Marzec 2013, 00:08   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Czujnik położenia wału wymieniony więc odpada, zostaje sterownik silnika, słaba masa lub rozrusznik.
Niedawno spotkałem się z przypadkiem nagrzewania przewodu zasilającego w miejscu w który kabel jest zaprasowany w klemie, można by spróbować wykluczyć taką usterkę przez podłączenie dodatkowej masy z klemy do silnika , do prowizorycznej dodatkowej masy można wykorzystać kable do mostkowania akumulatorów.
Jeśli natomiast idzie o rozrusznik to sprawdzenie nie zawsze wykaże usterkę, nawet jeśli usługa była wykonana w solidnym serwisie.
Jak dobrze rozumiem problem pojawia się po nagrzaniu, rozrusznik łapie temperaturę od silnika a w takich warunkach zapewne nikt go nie sprawdzał.
Pod wpływem nagrzewania metal się rozszerza więc w pewnych warunkach może dochodzić do zwarć na zwojeniach lub komutatorze, po ostygnięciu zwarcie znika i usterka jest praktycznie nie do zlokalizowania, pomiar amperomierzem cęgowym rozwiał by takie wątpliwości. :ojh2:
 
 
     
 Ozzbi


Informacje
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: HeLL
Wysłany: 7 Kwiecień 2013, 17:14   

miałem podobny objaw problem z odpalaniem - odpalał i po sekundzie gasł -na popych szło ( może to się wyda śmieszne ale wymiana akumulatora pomogła pali od strzała )- proponował bym naładować aku i sprawdzić - mój stary kręcił ladnie - dziwne ze nie chaiał palić
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Corsa B 1.0 problem z odpaleniem
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.