Przesunięty przez: Kaszubski
28 Luty 2016, 14:34
Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Autor Wiadomość
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Marzec 2013, 12:47   Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
   Moje auto: Corsa B X10XE


Cześć.
Nie mogę znaleźć nic podobnego.
Czy miał z Was ktoś taki przypadek, że pojawił mi się błąd opisany jako "za niskie napięcie sygnału sondy lambda"?
Za bardzo nie jestem pewny czy oby na pewno jest to spowodowane uszkodzeniem sondy. Doczytałem gdzieś że taki błąd może powodować np. przepływomierz , a bardziej pewne że paliwo kiepskiej jakości lub zbyt niski poziom paliwa w baku i zanieczyszczenia.

Może miał ktoś taki przypadek?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 27 Marzec 2013, 15:56   

raczej sonda albo jakaś nieszczelność w układzie przed sondą, najlepiej byłoby sprawdzić sondę bo nie wiadomo jakie jest to napięcie i jaki ma przebieg
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 27 Marzec 2013, 18:03   
   Moje auto: AG Z14XEP


a powiedz, czym odczytujesz błędy? może jakiś fejsik? jeżeli jest możliwość odczytu parametrów pracy silnika, to poobserwuj parametry. W parametrach powinieneś mieć podane napięcia zarówno sondy lambda, jak i przepływki.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Marzec 2013, 19:21   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Błędy odczytuje u pożyczonym interfejsem z pracy (ale nie jest mechanika samochodowa).
Napięcie niby mogę zmierzyć multimetrem. Mnie bardziej zastanawiało to co usłyszałem że to może być po prostu wina paliwa. Ale ile w tym prawdy?
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Marzec 2013, 22:45   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Skoro odczyt jest płytki to znak że lambda się kończy, paliwo słabej jakości raczej powodowało by wzrost emisji szkodliwych substancji.
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Marzec 2013, 11:27   

napięcia na sondzie nie możesz zmierzyć multimetrem...
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 28 Marzec 2013, 18:50   
   Moje auto: AG Z14XEP


dokładnie, najlepiej podejrzeć oscyloskopem. Powinieneś mieć przebieg zmienny w zakresie 0 - 1 V. w idealnym przypadku byłoby 0.5V stałego (ale to w praktyce niemożliwe).
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Marzec 2013, 19:27   
   Moje auto: Corsa B X10XE


A dlaczego nie mogę zmierzyć napięcia multimetrem?
Większość ze znanych mi testerów operuje na pomiarze napięcia, więc o co chodzi z tym pomiarem?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 31 Marzec 2013, 10:42   

o to że przebieg napięcia sondy ma charakter sinusoidalny
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2013, 17:04   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Tak zgadza się ale okres przebiegu to ok 1 sek więc można wyłapać zmiany. Racja że im starsza sonda tym wolniejsze zmiany bo nowa szybciej reaguje, ale przy najmniej mogę sprawdzić czy napięcia są w granicach
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 19:31   
   Moje auto: AG Z14XEP


miernikiem to jedynie wyłapiesz że coś się tam dzieje, ale nie będziesz znał charakteru tych zmian, ani wartości szczytowych - a to jest tutaj raczej dość istotne.
 
 
     
 slawek7


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Sławek
Wiek: 46
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 13:05   
   Moje auto: Corsa B X10XE


Wiesz, ma do Ciebie jeszcze inne pytanie, jakby przy okazji.
Udało się Tobie dojść do tego jakie informacje, bądź sygnały przysłane są pomiędzy sterownikiem M1.5.5 a układem immobilizera?
Zastanawiam się czy mogę pozbyć się oryginalnego kluczyka i zastąpić scyzorykowym z pilotem, lecz może mi to uniemożliwić wbudowany transponder.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 15:34   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Twój ori kluczyk jest rozbieralny, wystarczy przełożyć pestkę do kluczyka z którego chcesz korzystać.
Można również skorzystać z usług firmy fachowo dorabiającej klucze , bez problemu dopasują klucz i wczytają kolejną pestkę imo , jednak taka usługa kosztuje.

[ Dodano: 3 Kwiecień 2013, 15:37 ]
Klucz najlepiej rozkładać nad stołem, rozbieranie kluczyka często kończy się zagubieniem transpondera (pestki imo) .
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 20:05   
   Moje auto: AG Z14XEP


1: imo wysyła tylko info do ECU że kluczyk ok.
2: w necie są zestawy dla złodzieja, czyli emulatory imo do VAGów i opli ;(
3: przełożenie transpondera do scyzoryka powinno rozwiązać sprawę
4: zawsze istnieje możliwość usunięcia imo (ale to wiąże się z wyjmowaniem ecu).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ paliwowy » Błąd zbyt niskiego sygnału z sondy lambda
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.