Przesunięty przez: Kaszubski
9 Marzec 2016, 23:29
Corsa B - zawieszanie się obrotów.
Autor Wiadomość
 Waszka


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
  Wysłany: 13 Luty 2013, 13:14   Corsa B - zawieszanie się obrotów.

Witam

Mam następujący problem w swojej Corsie (Corsa B 1996r 1.2/45KM, wersja City, benzyna). Otóż po wciśnięciu pedału sprzęgła (podczas jazdy - w celu zmiany biegu), obroty silnika nie spadają. Natomiast po wyrzuceniu na luz, obroty utrzymują się 3 sek. później spadają i znowu wzrastają (nie naciskam w tym czasie pedału gazu!). Dzieje się to czasami przez 30 minut (później samo przechodzi) ciągłej jazdy, a czasami jest spokój przez tydzień. Jedyna zależność jaką zauważyłem to fakt, że częściej dzieje się tak przy dodanich temperaturach powietrza (najczęsciej kiedy jest wilgotno).

Stawiam na zabrudzoną przepustnicę/EGR/silnik krokowy, ale nie za bardzo chce mi się to czyścić w zimie.

I teraz kilka pytań:

1. Jeżeli autko podłączę pod komputer to będę miał informacje, co może być przyczyną takich anomali?

2. Jeżeli zdecydowałbym się na wyczyszczenie przepustnicy/silniczka/EGR to czy muszą być one (te części) jakoś zaadaptowane komputerowo (słyszałem, że po czyszczeniu przepustnicy trzeba ją zaadaptować poprzez komputer, bo można nie ruszyć z parkingu)?

3. Jeżeli miałby ktoś w posiadaniu jakiś poradnik jak wyczyścić w/w części to nie pogardzę :) .

To chyba tyle. Prosiłbym o wyrozumiałość - samochód mam od 4 miechów i nie ogarniam wszystkiego.

Pozdrawiam

Waszka
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 13 Luty 2013, 19:29   

1-Jeśli check engine się nie pali i się nie zapalał to może być z tym ciężko chodź warto spróbować

2-Jeśli nie będziesz odkręcał czujnika położenia przepustnicy od niej to nie trzeba nic adaptować lub jeśli dobrze sobie naznaczysz jego położenie i później złożysz na znaki (jeśli takowy występuje w twoim silniku bo nie pamiętam)

3-Szczerze mówiąc to różne są sposoby polecam w przypadku przepustnicy trochę benzyny i szczoteczkę do zębów. Krokowiec i egr ja również wrzuciłem do benzyny i zostawiłem na trochę.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 13 Luty 2013, 19:53   

A może linka gazu, albo ten mechanizm przy przepustnicy się przycinają czasem?
 
 
     
 Waszka


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Luty 2013, 23:30   

Yogi97037 napisał/a:
1-Jeśli check engine się nie pali i się nie zapalał to może być z tym ciężko chodź warto spróbować Nie, nie zapala/zapalał się.

2-Jeśli nie będziesz odkręcał czujnika położenia przepustnicy od niej to nie trzeba nic adaptować lub jeśli dobrze sobie naznaczysz jego położenie i później złożysz na znaki (jeśli takowy występuje w twoim silniku bo nie pamiętam) Przepustnica w położeniu neutralnym musi być lekko uchylona, tak?

3-Szczerze mówiąc to różne są sposoby polecam w przypadku przepustnicy trochę benzyny i szczoteczkę do zębów. Krokowiec i egr ja również wrzuciłem do benzyny i zostawiłem na trochę. Dziękuję:)



Romuluss napisał/a:
A może linka gazu, albo ten mechanizm przy przepustnicy się przycinają czasem? Nie wiem. Sprawdziłem tak na pierwszy rzut oka i nie widać, żeby się coś zacinało. Dzisiaj na przykład jechałem do i z pracy i nie zawiesiły się obroty. To są przypadkowe sytuacje.


Czyli radzicie najpierw wyczyścić przepustnicę, EGR i silniczek krokowy, a w ostateczności udać się do mechanika?
To mam kolejne pytanie. W piątek jadę na działkę i tam mam zamiar się za to zabrać. Tylko boję się, że jak wyczyszczę przepustnicę i spółkę to mogę nie dotrzeć z powrotem do domu. Istnieje takie niebezpieczeństwo?
 
 
     
 Yogi97037



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 197
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:41   

Skoro występuje krokowiec to raczej nie bardzo z tym małym uchyleniem jej. Podczas rozkręcania zobaczysz jak to wszystko wygląda ja u siebie nic nie pozostawiałem uchylonego bo za regulację przepływu powietrza na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy z pominięciem ingerencji w klapkę przepustnicy.


Powiem ci tak jak wiążesz swoją przyszłość z motoryzacją bądź masz trochę pojęcia na ten temat to się za to bierz. Powoli rozsądnie na spokojnie zwracaj uwagę na to jak wszystko było zamontowane poprzednio.


Jeśli jesteś kompletnie zielony w temacie to daj sobie z tym spokój oddaj auto komuś kto się na tym zna.
 
 
     
 wafel23


Informacje
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Luty 2013, 19:56   

sprawdz silniczek krokowy moze ta mala uszczelka jest zle zalozona u mnie byla zle i obroty wariowaly
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Corsa B - zawieszanie się obrotów.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.