Witam! Chce przeczyścić EGR, odkręciłem EGR, kupiłem nową uszczelkę pomiędzy ścianę silnika i zawór EGR i tu pytanie: nowa oryginalna uszczelka ma wszystkie otwory otwarte "a","b","c". Ta, która ma być zdjęta ma otwór "c" zaślepiony tak jak ta w załączniku http://dl.dropbox.com/u/3...a-uszczelka.jpg Od czego służą każdy z otworów?
ok ale gość tutaj http://forum.opel24.com/t...u-10-12V-X10XE/ zaślepił oba otwory poza tym od płynu chłodniczego. Wykonał własna zaślepkę pewnie z puszki po konserwie. Ta która widoczna jest u mnie w załączniku wygląda także na oryginał GM.
Po to, żeby mniej spalin dostawało się do silnika podczas gdy zawór EGR jest otwarty. Spaliny dodawane są do powietrza/mieszanki podczas pracy na biegu jałowym, a także gdy silnik pracuje bez obciążenia (zdjęcie nogi z gazu). Obniżają temp. spalania mieszanek ubogich, a także ma to aspekt ekologiczny. Myślę, że jak założysz nową uszczelkę z zdrożnymi wszystkimi kanałami to nic się nie stanie, nie odczujesz różnicy.
super dzięki, na taką odpowiedź czekałem. Po założeniu tej całkowicie drożnej jednak odczuwam różnice w mocy zbierania się auta i szybkości reakcji na dodanie gazu, będę myślał jednak o zaślepieniu EGR w 100%, nie wiem tylko z jakiego tworzywa wybrać uszczelkę na allegro.
To jest daleko od kolektora, no i kanał będzie ślepy, także wielce ta zaślepka się nagrzewać nie będzie
Ważne żeby spaliny nie psykały na zewnątrz no i do kolektora nie było nieszczelności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum