Przesunięty przez: Kaszubski
12 Kwiecień 2016, 19:24
Mile widziane rady odnośnie mojej Corsy B:)
Autor Wiadomość
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
  Wysłany: 29 Grudzień 2008, 23:41   Mile widziane rady odnośnie mojej Corsy B:)

Witam. Jestem tu nowy wiec najpierw sie przedstawię..Jestem Kamil i jeżdżę corsa z silnikiem wzmocnionym 1.4. Mam parę pytań odnośnie mojego samochodu. Czy przepalony tłumik środkowy ma wpływ na spalanie? Od przepalenia zaczęło mi przytykać samochód czasem przy dodawaniu gazu, dusił sie i trzeba go było prze gazować. Ogólnie stał sie wyczuwalnie słabszy i mniej zrywny. Czy to kwestia elektroniki ze ujście spalin jest inne niż być powinno i jest podawana zła mieszanka np za dożo powietrza? Mam wycięty katalizator jeżeli to ma jakieś znaczenie. Przy dużej prędkości zwłaszcza na najwyższym biegu zapala mi sie pomarańczowa kontrolka (nie zawsze) od sondy podajże (jestem trochę zielony). Wymiana tej części tłumika pomoże? Kolejne pytanie..odnośnie alufelg. Da rade wsadzić 15 z nisko profilową oponą bez przeróbek karoserii? Zastanawia mnie jeszcze czym różnią się zderzaki "tuningowe" np. z allegro w cenach ok 200zl od tych sporo droższych, jakością czy jedynie firmą? Jakie polecacie, bo na pewno macie w tym doświadczenie. A jeśli chodzi o malowanie zderzaka to czy jest to jakaś straszna filozofia ze u mnie w mieście biorą za to aż do 350 zl ? Z góry dzięki za odpowiedź :) :yeee:
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 26 Luty 2009, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 23:49   

Kamil1647 napisał/a:
Przy dużej prędkości zwłaszcza na najwyższym biegu zapala mi sie pomarańczowa kontrolka (nie zawsze) od sondy podajże (jestem trochę zielony).


Pomarańczowa z rysunkiem silnika ??
To jest kontrolka Check Engine - sczytaj kody błędów ...

Kamil1647 napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze czym różnią się zderzaki "tuningowe" np. z allegro w cenach ok 200zl od tych sporo droższych, jakością czy jedynie firmą?

Bo te tańsze to laminaty - a kto miał do czynienia z laminatami ten praktycznie zawsze ich odradza ...

Kamil1647 napisał/a:
A jeśli chodzi o malowanie zderzaka to czy jest to jakaś straszna filozofia ze u mnie w mieście biorą za to aż do 350 zl ?


Normalna cena za malowanie pojedynczego elementu u lakiernika.
Jeśli masz trochę drygu i lubisz się bawić to sam polakierujesz sobie zderzak, nawet lakierem w sprayu. Ja tak malowałem u siebie pół samochodu :]
Ale jeśli nigdy nie lakierowałeś niczego, a chcesz żeby to jako tako wyglądało - lepiej oddaj do lakiernika ...
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 00:24   

Hmm..ale moja Corsa była podpinana w warsztacie pod komputer i nie wykazało ani jednego błędu. Przed tym gdy zaczęło mi czasem mulić autko i "przytykać" było wszystko okay. Dzięki za info:)
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 01:45   

Kamil1647 napisał/a:
Przed tym gdy zaczęło mi czasem mulić autko i "przytykać" było wszystko okay.


No przedtem było ok i nie wywaliło błędu bo nic się nie działo ... a teraz jak muli - to być może coś siada, zwłaszcza jak się Check zapala...

A kody błędów sam możesz sobie sczytać - poszukaj na forum, bo wydaje mi się że było :]
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 02:59   

sory nie zaznaczyłem tego ze samochód został podłączony pod komputer już gdy dana usterka miała miejsce:) Ale co do tego to sytuacja się wyjaśni bo zrobieniu tłumika natomiast interesuje mnie wielkość felgi jaka tam wejdzie:)
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 07:00   Re: Mile widziane rady odnośnie mojej corsy:)

Kamil1647 napisał/a:
Witam. Jestem tu nowy wiec najpierw sie przedstawię..Jestem Kamil i jeżdżę corsa z silnikiem wzmocnionym 1.4.


może najpierw powiedz co jest wzmocnione w tym aucie?

Kamil1647 napisał/a:
Czy przepalony tłumik środkowy ma wpływ na spalanie?


nie.

Kamil1647 napisał/a:
Od przepalenia zaczęło mi przytykać samochód czasem przy dodawaniu gazu, dusił sie i trzeba go było prze gazować. Ogólnie stał sie wyczuwalnie słabszy i mniej zrywny.


Ja tak miałem gdy kończyły się kable WN, świece, palec, kopułka itp. Wymień.


Kamil1647 napisał/a:
Czy to kwestia elektroniki ze ujście spalin jest inne niż być powinno i jest podawana zła mieszanka np za dożo powietrza? Mam wycięty katalizator jeżeli to ma jakieś znaczenie.


Z tego co wyczytałem w profilu to masz 1.4 z 93 roku a to c14nz. Tam sonda lambda jest w kolektorze więc to co sie znajduje za nią, czyli reszta wydechu dla "elektroniki" nie ma znaczenia. Ja mam cały przelotowy wydech 45 mm i nic mi się nie dzieje.


Kamil1647 napisał/a:
Da rade wsadzić 15 z nisko profilową oponą bez przeróbek karoserii?


Da, ale patrz na ET, czyli offset. ET minimum 38.


Kamil1647 napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze czym różnią się zderzaki "tuningowe" np. z allegro w cenach ok 200zl od tych sporo droższych, jakością czy jedynie firmą? Jakie polecacie, bo na pewno macie w tym doświadczenie.


Skoro pytasz, to wszystkie tjuninkofe zderzaki z allegro śmierdzą wsią. Poszukaj sobie lepiej zderzaka z Gsi i go sobie pomaluj / daj pomalować.
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 10:52   Re: Mile widziane rady odnośnie mojej corsy:)

cwirus88 napisał/a:
Kamil1647 napisał/a:
Da rade wsadzić 15 z nisko profilową oponą bez przeróbek karoserii?

Da, ale patrz na ET, czyli offset. ET minimum 38.


Pamiętaj również o szerokości felgi. Do 5,5J powinny wejść bez problemu, chyba nawet 6J wchodzą w Corsie B, ale przy szerszych to już trzeba poszerzać...
 
     
 skald54
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 22:58   

Czesc autko ci się dławi mozesaz mieć uszkodzony katalizator miałem to samo w swojej cosiarce wyciołem katalizator autko dostało mocy do tej pory jest ok.
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Styczeń 2009, 22:19   

Trudno mi powiedzieć co dokładnie w nim było zmieniane. Samochód kupiłem od znajomych ojca. Oni częściowo mieszkają w Niemczech i tam oddali samochód do jakiegoś salonu (nie wiem czy opla) i zrobili fabryczny tuning po którym w samochodzie mam 90 km(mam gdzies na to dokumenty). to jest zwykły silnik 8 zaworowy a jeżeli chodzi o parametry z 16 to są takie same jeśli chodzi o spalanie itp ale przyśpieszenie i prędkość max w moim jest lepsza.

do Skald54: jak napisałem wcześniej katalizator mam wycięty:)

Usterka zatykania już wyleczona po naprawie tłumika środkowego jak i tam przy kolektorze podajże. Samochód znów jest zrywny jak kiedyś a i spalanie sie nieco lecz widocznie zmniejszyło. (widać wadliwy układ wydechowy może być przyczyną wzrostu spalania).
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 07:34   

Kamil1647 napisał/a:
Trudno mi powiedzieć co dokładnie w nim było zmieniane. Samochód kupiłem od znajomych ojca. Oni częściowo mieszkają w Niemczech i tam oddali samochód do jakiegoś salonu (nie wiem czy opla) i zrobili fabryczny tuning po którym w samochodzie mam 90 km(mam gdzies na to dokumenty). to jest zwykły silnik 8 zaworowy


Dokumenty są fałszowanie, bo najwięcej z silnika 1.4 8v n/a wyciśnięto 80 KM już po bardzo poważnych modyfikacjach, tzn dolot/wylot, głowica c13nb, wałek c13s, system wtryskowy od c16/18nz i parę innych pierdół ;p
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 08:05   

Nie będę się spierał bo pewnie jesteś bardziej obcykany:) tych kucy według tego salonu jest dokładnie 86. Zresztą jak skończę niewielkie poprawki w samochodzie to może wybiorę się na hamownie..tylko ciekawe gdzie się znajduje najbliżej mojego miasta;] :piwo:
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 08:14   

Kamil1647, nie że chce Ci coś udowodnić tylko wiesz, nie lubie jak ludzie są okłamywani ;p może masz c14se , 1.4 8v na multiwtrysku? Wtedy to możesz mieć taką moc ;)

fota silnika:



no na hamownie pylaj pylaj, ja też sie wybieram jak skończę modyfikacje ;p
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 08:48   

A mam jeszcze pytanie do Ciebie, któryś z użytkowników napisał wcześniej coś o kopułce, że może być ona przyczyną mojej usterki..chodzi o kopułkę związaną z zapłonem? Przecież jej nie ma w moim aucie..jest zapłon elektryczny(chociaż podkreślam ze jestem dopiero amatorem jeśli chodzi o mechanikę) :yeee:
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 12:47   

Kamil1647, no to ty masz silnik c14se bo tam było sterowanie DIS. A kopułka była w silnikach c14nz ;p więc napewno to nie jest przyczyna ;p
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne » Mile widziane rady odnośnie mojej Corsy B:)
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.