Wiek: 48 Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 12:13 Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy Moje auto: Vectra C Z19DTH, Corsa Z13DTH 07
Witam wszystkich to mój pierwszy temat na tym forum proszę o wyrozumiałość, mam pytanko: dotyczy Corsy D 1,3CDTI z silnikiem Z13DTH samochód żony niedawno kupiony zauważyłem dwa problemy
1. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju np. po nocy przez jakąś minute może niecałą silnik pracuje nierówno z rury wydechowej wydostaje sie białawy dym po czym obroty stabilizują się z rury już nie widać wyziewu jest ok brak błędu.
2. Drugim objawem jest to ze samochód jeździ normalnie tylko przy delikatnym i normalnym traktowaniu gazu, jak parę razy wyprostowałem mu rurkę to zdarzyło sie coś takiego jakby odłączała sie turbina (brak mocy wkręca sie do 3tyś obr.max) wystarczy wyłączyć silnik odczekać moment uruchomić ponownie i wraca do normy. Raz wywaliło błąd P0243 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
(11) - Obecny
Nie zwróciłem uwagi czy wtedy kopcił
filtr powietrza ok
podciśnienie na swoim miejscu nie sparciałe
intercooler sprawdzony rury do i z ok nic nie zagięte
czujnik ciśnienia wyczyszczony
przepustnica wyczyszczona
zawór turbiny elektryczny od podciśnienia wyczyszczony grucha od turbo chodzi lekko
Olej ok nie ubywa
Płyn chłodniczy ok nie ubywa
został mi jeszcze EGR i Filtr paliwa
Badałem op-comem ciśnienie na szynie wymagane i aktualne są praktycznie identyczne, co do turbiny jak gazowałem odczyt bywał czasami niższy od żądanego ale tez bywało na + generalnie turbina reagowała, z ta utrata mocy to bywa tak ze potrafię przejechać 30km z gazem w podłodze jest ok i po tym czasie zaczyna stopniowo tracić moc reaguje na gaz ale tylko do 3tyś obr. i dostaje muła.
Wiek: 48 Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Sierpień 2010, 13:56 Re: Corsa D 1.3 CDTI, Biały dym po uruchomieniu, braki mocy Moje auto: Vectra C Z19DTH, Corsa Z13DTH 07
gregor_bs napisał/a:
Płynu chłodniczego ci nie ubywa? Ile to ma przebiegu? Na jeżdzie próbnej nic nie wyczuliście nie prawidłowego?
Tak na marginesie już chyba teraz wiesz czemu poprzedni właściciel sprzedawał ten samochód.
Proszę czytać ze zrozumieniem wszystko opisałem tez odnośnie płynu.
Przebieg 86tyś 2007r
Nic nie wyczułem tak jak pisałem można przejechać 30km i jest ok
Samochód przed zakupem był sprawdzany w ASO, sam też trochę się orientuję i mam możliwości sprawdzenia elektroniki we własnym zakresie nic nie budziło podejrzeń.
Dym nie jest gesty nie ma go dużo ale jest i w tym czasie falują delikatnie obroty, wydaje mi sie ze ma niebieskawy odcień, śmierdzi identycznie jak w Vektrze gdzie jest wszystko ok.
Liczę na sugestie odnośnie usunięcia problemu a nie dywagowanie na temat przyczyn sprzedaży przez poprzedniego właściciela.
W astrze firmowej mieliśmy podobny problem, niestety zdechł sterownik silnika początkowo objawiał się nie równą pracą na zimnym silniku, białym i śmierdzącym dymem oraz czasami nagłym brakiem mocy w czasie jazdy (nie przyśpieszał) zapalała się kontrolka "check engine" po restarcie działał poprawnie. Ostatecznie zaczął gasnąć i nawet po zgaszeniu i próbie odpalenia nie zapalał trzeba było zdejmować klemy... Naprawa w ASO około 5 500 zł
Miałem taki sam problem w tym autku, co było przyczyna już mówię po pierwsze zły olej w silniku z tego co się dowiedziałem od głównego technologa z warszawy od spraw oleju do tego silnika stosuje się jeden olej ponieważ turbina jest z filtrem cząstek stałych olej to Shell HELIX Ultra Extra Active Clean sing agents 5W - 30 a po drugie filtr paliwa znajduje się za dużo wody w nim mnie czekała wymiana turbiny właśnie przez złe smarowanie turbiny.
Miałem taki sam problem w tym autku, co było przyczyna już mówię po pierwsze zły olej w silniku z tego co się dowiedziałem od głównego technologa z warszawy od spraw oleju do tego silnika stosuje się jeden olej ponieważ turbina jest z filtrem cząstek stałych olej to Shell HELIX Ultra Extra Active Clean sing agents 5W - 30 a po drugie filtr paliwa znajduje się za dużo wody w nim mnie czekała wymiana turbiny właśnie przez złe smarowanie turbiny.
Witam
Nie zgodzę się, po pierwsze nie wszystkie 1,3cdti mają filtr cząstek stałych (żony corsa nie ma), po drugie producent określił lepkość, jakość i inne parametry, które muszą byś spełnione żeby dany olej nadawał się do konkretnego silnika i wcale nie musi to być Shell oleje do silników z DPF są nisko popiołowe. Samochody z turbinami są w użytku od kilkudziesięciu lat i były smarowane olejami do silników turbodoładowanych, a DPF mamy od ok 6. Co do filtra paliwa i obecności wody, nasz filtr posiada czujnik, który sygnalizuje takową zawartość (ja po zakupie tak czy inaczej wymieniłem go w starym wody nie było).
Co do przedwczesnego zużycia turbiny to najprawdopodobniej niewłaściwe użytkowanie (mam na myśli duże obciążenia na zimnym i gaszenie silnika na rozgrzanej) może zagięte przewody od smarowania turbo albo poprzedni właściciel zalał silnik nie wiadomo czym.
U mnie problem tkwił w zaworze EGR (katastrofa żeby go wymontować) i była uwalona jeszcze 1 świeca żarowa dlatego dymił na biało-niebieskawo (nieprzepaloną ropą ) samochód zrobiony śmiga jak złoto nie kopci nie dławi się pali w najgorsze mrozy od dotknięcia.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 5 Luty 2011, 06:41
Filtry cząstek stałych musiały być montowane od samego początku ponieważ posiadam corse z 2006 roku z grudnia i ma DPF.
Jak rozpoznać:
Jeśli na tabliczce znamionowej(bodajże od strony pasażera na słupku jak dobrze pamiętam) jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF)
Ja mam 0.3 i też mam DPF.
Mam rocznik 2007 z DPF'em. Mankamentem jest niedopalanie tego wynalazku szczególnie zimą. Rośnie poziom oleju, trzeba go często wymieniać, bo jak wiadomo rozrzedzony traci swoją lepkość i właściwości smarne, a dłuższa jazda na takim powoduje szybkie zużywanie się turbiny i innych części w silniku.
Sprawdź rurę wydechową - czarna i okopcona = brak DPF'u.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum