Przesunięty przez: Kaszubski
25 Luty 2016, 10:40
Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
 marcelomattsoy


Informacje
lodzkie

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 22:15   Problem z silnikiem
   Moje auto: AGILA


Temat zaznaczony dość ogólnie, ale szukam pomocy na Waszym forum. Zapewne najbardziej się znacie na silnikach 1,0 12V.
Moje problemy zaczęły się od tego, że silnik coraz bardziej klekotał jak traktor. Po pewnym czasie zapaliła się kontrolka oleju, ale poziom oleju był dobry (czuć było jednak olejem nawet podczas jazdy, wewnątrz samochodu). Kiedy zapalała się kontrolka zatrzymywałem się i po ponownym uruchomieniu silnika gasła. Po kilkudziesięciu kilometrach znów się zapała.
Po dojechaniu do domu sprawdziłem olej ponownie i ok poziom spadł, auto zżarło go trochę. Teść jednak zamiast semi syntetyka wlał full (bo taki miał tylko - powiedział mi dopiero jak mi stanęło auto i zacząłem węszyć). Kontrolki podczas jazdy po mieście się nie paliły. Dopiero po 2 tygodniach jazdy zaczęły się problemy, aż auto stanęło na dobre i nie chce zapalić.
Moi mechanicy nie są w stanie pomóc, mówią, że poszedł rozrząd pewnie.
Agila rok 2001, 136.000km na liczniku.

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:15   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


marcelomattsoy, jeśli klekotał to przyczyn może być kilka :
panewki !! - słychać ich "pacanie"
zawory - ale to raczej "dizlowski" klekot
Jeśli coś nie tak z ciśnieniem oliwy - sprawdź przewody odmy, na końcu pompę oleju (a może przy wymianie oleju ktoś nie zmienił filtra!!)
Jeśli zalany został rzadszy olej .. to nagar mógł zablokować kanały olejowe, stąd cuda z kontrolką oliwy .. poza tym nie powinno się przechodzić "ot tak" z semi na full .. nawet przy dolewkach .. - takie rzeczy można robić, ale po uprzedniej płukance silnika
Rozrząd mógł przeskoczyć, ale to raczej wątpliwe.. chyba że ktoś zaniedbał zmianę paska.. i napinaczy..
Zerwany rozrząd uniemożliwiłby jazdę w ogóle ..
 
 
     
 holden
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:34   

"chyba że ktoś zaniedbał zmianę paska.. i napinaczy.."


dodam tylko tyle silnik 1.0 ma łańcuch rozrządu a nie pasek :piwo:
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 12:04   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


skawskijozef, a no to nie wiedziałem .. :) No to raczej nikłe szanse, że rozrząd przeskoczył . lub się zerwał .. to są marginalne przypadki ..
ale z tym klekotaniem .. to być może napinacz padł . i rozrząd zaczął tłuc ..
Choć z drugiej strony nie powinno "klepać" a brzęczeć .. nie wiem jak jest zrobiony rozrząd w oplu, ale w nissanach nawet awaria napinacza nie powoduje "klepania" a co najwyżej brzęczenie łańcucha
 
 
     
 holden
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 12:52   

Może warto też podpiąć auto pod komputer może jakieś błędy pokaże bo trochę to dziwne
 
     
 marcelomattsoy


Informacje
lodzkie

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 21:16   
   Moje auto: AGILA


postaramy się jakoś to wybadać. Z tym olejem, to zostało spaprane doszczędnie.
Nie mam słów. Najgorzej z brakiem odpalenia.
Dziękuję za pomysły, bo szkoda autka. Teść chciał już sprzedawać, ale to może być mała rzecz i warto to zbadać.


pozdrawiam
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 22:26   
   Moje auto: AG Z14XEP


olej został wymieniony na syntetyk, czy dolany syntetyk do półsyntetyka? jeśli to drugie to masakra! pewnie olej się spienił, nie jestem pewien czy po czymś takim mogłoby nawet dojść do zatarcia silnika (jak się olej spienił). spuść dokładnie całość oleju i zalej na nowo półsyntetykiem, potem jak koledzy radzą pod kompa.
 
 
     
 majeranek15


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: wrocław
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 13:20   

Witam, mam problem z oplem corsa b rok 1995. Auto odpala normalnie, i problem zaczyna się gdy pojawia się lampa żółta z piorunem autem zaczyna szarpać nie równo pracuje. Temperatura nie dochodzi więcej niż 80 st, wymienione:czujnik temp. silnika, termostat. Mam kabel ale się nie mogę połączyć z komputerem(corsa-laptop), zrobiłem metoda spięcia pin 5-6 poniżej daje filmik co wyskoczyło. Będę bardzo wdzięczny za rozszyfrowanie
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Jeśli zły dział to przepraszam
 
 
     
 dzyna2000



Informacje
malopolskie

Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 18:19   
   Moje auto: Corsa A 20SEH


majeranek15, dział troche zły bo to jest problematyka CORSY A, ale odpowiem na twoje pytanie.
Cały czas wyświetla Ci się kod 12 czyli rozpoczęcie diagnostyki i nie wskazuje żadnych błędów.
Jedz gdzieś na podpięcie pod komputer to prędzej się dowiesz ,bo może zostało coś w pamięci komputera.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 18:41   
   Moje auto: AG Z14XEP


niby 12 czyli że błędów nie ma.
jaki silnik, X12SZ?
 
 
     
 majeranek15


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: wrocław
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 19:15   

Przepraszam, za krótki filmik nagrałem.Nagrałem dłuższy http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

A to jak z tym pokazywaniem bledów skonczy kiedys mrugac czy ciagle bedzie zapetlać? bo może za krótko nagrałem
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 20:00   
   Moje auto: AG Z14XEP


było o tym wielokrotnie pisane. zaczyna od 12, kończy na 12. każdy kod powtarza po 2 razy i zapętlone w kółko.

masz kod 35. krokowiec.
zobacz tu

ps. wracając do pierwszego Twojego postu w tym temacie:
to nie problem się pojawia gdy zacznie lampka mrugać, tylko lampka zaczyna mrugać gdy pojawia się problem - ot taka drobna dygresja ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa A - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa A » Silnik i osprzęt » Problem z silnikiem
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.