Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 08:56
Brak sygnału z komputera i nierówna praca.
Autor Wiadomość
 Mateo


Informacje
lodzkie

Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 00:02   Brak sygnału z komputera i nierówna praca.

Witam.
Posiadam Corsę 1.0 12V z 2000r. i za chiny w żadnym serwisie nie mogą się połączyć z komputerem. Jedyne co widzą to sterownik immo.
Chciałem podłączyć się do komputera z powodu nierównej pracy silnika na niskich obrotach. Świece, filtry, listwa z cewkami, silnik krokowy, sonda lambda są nowe + wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę lecz nic to nie dało. :smutas: Kontrolka check się nie pali.
Spotkał się już ktoś z was z takim czymś ?
Jakieś rozwiązania ?
Z góry dzięki!
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 07:23   
   Moje auto: AG Z14XEP


po tych wymianach musisz połączyć się z kompem i zrobić adaptację nastaw podstawowych.
Jeżeli nie możesz się połączyć ze sterownikiem, to musisz ręcznie sprawdzić czy pin 7 gniazda OBD jest fizycznie połączony z odpowiednim pinem w sterowniku ( czy kabel jest cały). w tej chwili nie pamiętam który pin. sterownik to bosh motronic m1.5.5, wieczorem napisze który pin.
 
 
     
 Mateo


Informacje
lodzkie

Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 14:48   

Ok dzięki. ;)
A najbardziej zaskakujące jest to że check się nie pali.
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 15:58   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Sprawdź przewody masowe instalacji silnikowej , choć na 90% jest padnięty sterownik silnika.
Miałem niemal podobny przypadek , ze sterownikiem silnika można było się skomunikować po wyjęciu przekaźnika (jeśli dobrze pamiętam) pompy paliwa.
Dodam tylko że jak już udało się połączyć to sterownik wyrzucał awarię wielu elementów osprzętu.
Jeśli masz możliwość to pożycz sterownik silnika, podłącz go i bez próby odpalenia ( bo i tak nie odpali przez nieskonfigurowane immo) i sprawdź połączenia ze sterownikiem silnika.
 
 
     
 Mateo


Informacje
lodzkie

Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 18:00   

Moduły są raczej drogie tym bardziej te z immo i kluczykami a pożyczyć nie mam od kogo. Też podejrzewałem że może to być wina modułu ponieważ jak go kupiłem to dyndał sobie on na pompie od hamulców przymocowany był tymi plastikowymi opaskami. Oczywiście po kupnie zamontowałem go tam gdzie być powinien.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 18:38   
   Moje auto: AG Z14XEP


Mateo napisał/a:
Ok dzięki. ;)
A najbardziej zaskakujące jest to że check się nie pali.


zakładając że ECU sprawny, to może tak to wyglądać że MIL nie świeci, obroty wariują, bo sygnały z wymienionych czujników są, a w pamięci ma wartości oczekiwane jeszcze z tych starych czujników, więc może być tak, że np Ecu 'myśli' iż wciskasz gaz na jałowym - to tak mówiąc obrazowo.

a ze sprawdzeniem masy na bloku silnika pomysł jak najbardziej w porządku, też mi to przyszło do głowy rano.
na początek sprawdzenie masy (bo to najłatwiej - poprowadź masę od aku do obudowy ECU), potem przewód od ECU do OBD
jeszcze dla pewności bezpieczniki posprawdzaj.

pin w ECU: B11 -> ECU WIRING
odszukaj na tej stronie M1.5.5 lub X12XE.
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 20:53   

Spróbuj odpiąć zawór EGR i zobacz czy obroty się uspokoją, miałem tak samo wymieniłem te same rzeczy które opisałeś, a dopiero po odpięciu EGR się uspokoiło, następnie go wyczyściłem i jest spokój.
 
 
     
 Mateo


Informacje
lodzkie

Wiek: 30
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 00:10   

Tylko że u mnie tak jak by nie za każdym razem palił na jakimś cylindrze na wolnych obr.
Jak zrobi się cieplej to pokombinuję coś z tym ECU bo na razie garaż zawalony. ;/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Brak sygnału z komputera i nierówna praca.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.