Wysłany: 2 Sierpień 2010, 00:30 Który silnik lepszy 1.4 8v vs 1.4 16v ?
Jeśli ktoś byłby tak miły to prosiłbym o porównanie Corsy 1.4 8v 60KM i 1.4 16v 90KM, pod względem spalania, cen części, bezawaryjności, ewentualnie dostępności i cen zamienników. Dodam, że interesuje mnie jedynie wersja 5D. Przez 2 tygodnie miałem Corsę Swing 1.4 8v z '95r ale wjechał we mnie jakiś dziadek i idzie do kasacji :<, generalnie bylem z niej zadowolony jednak brakowało trochę przyśpieszenia. Z góry dziękuję za odpowiedzi o ogarniętych ludzi
Pozdrawiam mdszewczyk
PS: na samochód chcę przeznaczyć około 6000zł.
Temat przeniosłem - spidan
Ostatnio zmieniony przez spidan 2 Sierpień 2010, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
W sumie jak się nie mylę to niezbyt dobry dział wybrałeś ale niech będzie.
A więc tak w dużym streszczeniu :
1.4 8v -
-bezawaryjność<nawet jeśli to prosta naprawa>
-mniejsze spalanie
-słabsze przyspieszenie
-mniejsza prędkość maksymalna
-bezawaryjny rozrząd
-mniejsze koszta
1.4 16V-
-większe koszta napraw<trzeba rozbierać pól silnika żeby się dostać to byle czego w związku z tym mechanicy więcej sobie życzą>
-awaryjny rozrząd<czyli trzeba regularnie wymieniać bo jak pójdzie to amen>
-większe koszta<wynikające choćby z pierwszego odnośnika>
-większa awaryjność<w związku że to nowszy model silnika posiada więcej "super" czujników itp>
-większy kop<jednak robi różnice 90 koników>
-większa prędkość maksymalna
-ze spalaniem różnie.Jeśli jeździsz do 3 tys. obrotów to jeszcze da rade ale jeżeli go lubisz ciągnąć wyżej<a jeżeli chcesz kopa to musisz ciągnąć wyżej bo dopiero wtedy go czujesz > to spalanie da się już bardziej odczuć.
Generalnie ,jeśli chcesz oszczędny silnik,nie zależy Ci na przyspieszeniu tylko prostym aucie itd to polecam 1.4 8v,natomiast jeśli chcesz poczuć trochę więcej mocy i mieć dynamiczny silnik przy którym nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem i stresie przy tym związanym to polecam .14 16v ale koszta są większe.
Czyli standardowo wszystko zależy od kasy...
Osobiście wybrałem 1.4 16v ,czasem się po wkurzam ponarzekam ale jakbym miał wybierać wybrałbym to samo jeszcze raz bo jednak czuć że jedziesz jak wciśniesz gaz.Najlepiej jak ma się jeszcze znajomego mechanika który Ci zrobi wszystko taniej : )Choć czasem czujników ma się dość.<prosty przykład Oli ostatnio hehe>
Kwestia gustu i wymagań ; )
[ Dodano: 2 Sierpień 2010, 08:45 ]
Aha no i zapraszam na spoty jak już będziesz miał corsę
Ja osobiście poleciłbym Tobie silnik 1,4s 8v. Jest on na pełnym wtrysku. miedzy innymi dlatego ma większą moc i moment obrotowy.
Rumcajs napisał/a:
większy kop<jednak robi różnice 90 koników>
Jeśli chodzi o "kopa" to za niego jest odpowiedzialny moment obrotowy a nie moc. Moc odpowiada za V-max. Wiem że dla nie których może być mało realne , ale 1,4i 8v ma 103NM(przy 2800obr/min) a 1,4 16v 106NM(przy 3000obr/min). Więc różnica minimalna. Natomiast silnik 1,4s ma 114NM(przy 3400obr/min). teraz może krótko o charakterystyce pracy jednostek 8v i 16v. Silniki 8v mają "kopa" już przy niskich obrotach a jednostki 16v ciągną powyżej 3 tys i dlatego jest to złudzenie że 16v ma większego "kopa." Ja osobiście wybrał bym silnik 8v.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 21:09
ale jednak 90KM to nie 60KM, jak trzeba to się redukuje bieg i 1.4 16v ciągnie jak ta lala, a 1.4 8v zostaje w tyle.. a przy jeździe z większymi prędkościami silnik 1.4 16v tak się nie nadweręża jak 1.4 8v :uuu:
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 1 Skąd: płock
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 11:55
ja kupiłem żonce 1.4 8v nienarzekam narazie jest pare rzeczy do roboty ale to jak w każdym. koła sie toczą i tyle 16v nigdy w życiu awaria awaria czujnik :krzyk:
Na forum używamy polskich znaków!!! Post do poprawki
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 7 Sierpień 2010, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odpowiedzi
Jak mają się ceny części 16v do 8v?
Rozumiem, że są wyższe ale jestem ciekaw jak duża jest różnica.
Jak Wam mniej więcej palą szesnastki?
przy normalnej jeździe w mieście licz w okolicy 7,5l-9l<choć trzymałbym się bardziej 8-9l> ,trasa 7l<wszystko zależy w jakim stanie czy egr sprawny,katalizator itd>,przy agresywniej to trudno powiedzieć ale myślę że od 9-14 nawet<choć to już trudno określić>
Mój przy jeździe kiedy lubię czasem spokojnie czasem wcisnąć spala 8,5-9l w mieście z zablokowanym egr-em
Dla przykładu u mnie rozrząd do 16 tki to masz w okolicy 420zł wraz z pompa plus minimum 200zł za zainstalowanie u mechanika choć przeważnie liczą sobie za to 400
Co do 8 mki to niech omówią temat Ci którzy mają ten silniczek bo nie chce gafy palnąć ale na pewno koszty robocizny będą mniejsze.
No i co do 16 tki jest przede wszystkim problem z tymi czujnikami.Pojawia Ci się błąd kompa i trzeba rozebrać połowę rzeczy pod maską żeby się dostać do danego czujnika.Więc jeśli sam to robisz lub masz znajomego który Ci to robi za pół darmo to ok ale jeśli oddajesz auto do warsztatu i trafi Ci się jakieś felerne to znając życie będą to rozkręcać i za to nalicza i pewnie nie znajdą od razu przyczyny w której jest problem wymienią co innego i znów będzie trzeba rozbierać itd
Wysłany: 5 Październik 2010, 21:07
Moje auto: Opel Corsa B X14SZ
To zależy od ciebie czy będziesz jeżdził szybko lub wolno ja mam właśnie Corse 1.4 8V 60KM i jestem z niej zadowolony (oprócz zamontowanej w niej instalacji Gazowej LPG) ja nie szaleje za dużo i mi w zupełności to wystarcza
Ja osobiście poleciłbym Tobie silnik 1,4s 8v. Jest on na pełnym wtrysku. miedzy innymi dlatego ma większą moc i moment obrotowy....
.... Wiem że dla nie których może być mało realne , ale 1,4i 8v ma 103NM(przy 2800obr/min)
a 1,4 16v 106NM(przy 3000obr/min). Więc różnica minimalna. Natomiast silnik 1,4s ma 114NM(przy 3400obr/min). teraz może krótko o charakterystyce pracy jednostek 8v i 16v. Silniki 8v mają "kopa" już przy niskich obrotach a jednostki 16v ciągną powyżej 3 tys i dlatego jest to złudzenie że 16v ma większego "kopa." Ja osobiście wybrał bym silnik 8v.
Nie wiem skąd masz takie dane, ale ja w książce wydawnictwa WKŁ "Opel Corsa i Tigra" znalazłem takie dane wg oznaczeń silników:
C14NZ - 60KM/5200 (nie mogą znaleźć jaki max. moment)
X14SZ - 60KM/5400 (j.w.)
C14SE - 82KM/5800; 106Nm/3000obr/min.
X14XE - 90KM/6000; 125Nm/4000obr/min.
I jak wynika z tych danych silnik 1,4 16V ma zdecydowanie większy moment, a co za tym idzie przyspieszenie, oraz większą ilość kucyków, więc i prędkość maksymalna większa.
Niestety aby z nich skorzystać trzeba silnik kręcić dość znacznie co przekłada się na spalanie.
Witam kolegów jestem posiadaczem jadowitej Corsiny 1.4 Si ( 82 km ) na wielopunkcie i jestem bardzo z niej zadowolony,a m,in z osiągów.
Samochód posiadam od 2 lat, a sprowadziłem go 2 lata temu z Niemiec od starszego Pana, który miał ją od nowości ( przebieg 146 tys km serwisowany 1994 r !!! ).
Spalanie zależy od stylu jazdy. Miasto przy spokojnej jeździe 7-8l, przy ostrych szaleństwach 9-10, zaś najmniejszy wynik na trasie jaki uzyskałem to lekko poniżej 6 l,a największy to 9l gdyż jechaliśmy w czwórkę 175 km/h 5.7 tys obrotow. Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Ci co posiadają Corsine na wielkopunkcie wiedzą co to może osiągnąc, a miny ludzi z silnikami 2.0 są bezcenne gdy wymiękają na światłach i na prostych :hurra: . Tym samochodem w trasie śmiało możesz wyprzedzać i ma naprawde super osiągi. Po sprowadzeniu wyminiłem wszystkie częsci eksplatacyjne ( kompletny rozrząd płyny itd ). Po dwoch latach miałem jedynie dwie usterki, a m.in awaria termostatu w zimie i Sonda .
Jeżeli szukasz Corsy 1.4 to polecałbym Ci model Si . Często są w wersjach SPORT ( jak w mojej )
Ja dodam od siebie, że poruszając się corsinką właśnie 1.4 16V codziennie zaskakuje ona mnie swoimi możliwościami. I ja osobiście poleciłbym właśnie tą wersje. Czemu?
Więcej mocy ma i w obwodzie i na oponkach dzieki czemu jak przyjdzie co do czego, czyli wlasnie w przypadku wyprzedzania bardzo łatwo osiągnąć potrzebną prędkość by wyprzedzić sznur nawet 4 aut bez większego problemu. W przypadku spalania to też niema problemu - wystarczy podczas jazdy trzymać się obrotów w okolicach 2k, no max 2,5k i spalanie bez problemu będziesz miał na poziomie 7,5L/100 km i to nie jest teoria Wadą takiej jazdy jest mała dynamika, ale dla dynamiki redukcja biegu i dynamiki pod dostatkiem masz
Co do kosztów naprawy to nie wiem bo jak narazie nic mi sie w niej nie popsuło, a jeżdżę nią już (tylko?) rok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum