Przesunięty przez: Kaszubski
16 Lipiec 2016, 15:25
Który silnik lepszy 1.4 8v vs 1.4 16v ?
Autor Wiadomość
 mdszewczyk


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 00:30   Który silnik lepszy 1.4 8v vs 1.4 16v ?

Jeśli ktoś byłby tak miły to prosiłbym o porównanie Corsy 1.4 8v 60KM i 1.4 16v 90KM, pod względem spalania, cen części, bezawaryjności, ewentualnie dostępności i cen zamienników. Dodam, że interesuje mnie jedynie wersja 5D. Przez 2 tygodnie miałem Corsę Swing 1.4 8v z '95r ale wjechał we mnie jakiś dziadek i idzie do kasacji :<, generalnie bylem z niej zadowolony jednak brakowało trochę przyśpieszenia. Z góry dziękuję za odpowiedzi o ogarniętych ludzi :)
Pozdrawiam mdszewczyk

PS: na samochód chcę przeznaczyć około 6000zł.




Temat przeniosłem - spidan
Ostatnio zmieniony przez spidan 2 Sierpień 2010, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Rumcajs



Informacje
LPG: Nie
Imię: Rumek
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 144
Skąd: Będzin
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 07:43   
   Moje auto: GSI 94'


W sumie jak się nie mylę to niezbyt dobry dział wybrałeś ale niech będzie.
A więc tak w dużym streszczeniu :
1.4 8v -
-bezawaryjność<nawet jeśli to prosta naprawa>
-mniejsze spalanie
-słabsze przyspieszenie
-mniejsza prędkość maksymalna
-bezawaryjny rozrząd
-mniejsze koszta

1.4 16V-
-większe koszta napraw<trzeba rozbierać pól silnika żeby się dostać to byle czego w związku z tym mechanicy więcej sobie życzą>
-awaryjny rozrząd<czyli trzeba regularnie wymieniać bo jak pójdzie to amen>
-większe koszta<wynikające choćby z pierwszego odnośnika>
-większa awaryjność<w związku że to nowszy model silnika posiada więcej "super" czujników itp>
-większy kop<jednak robi różnice 90 koników>
-większa prędkość maksymalna
-ze spalaniem różnie.Jeśli jeździsz do 3 tys. obrotów to jeszcze da rade ale jeżeli go lubisz ciągnąć wyżej<a jeżeli chcesz kopa to musisz ciągnąć wyżej bo dopiero wtedy go czujesz > to spalanie da się już bardziej odczuć.



Generalnie ,jeśli chcesz oszczędny silnik,nie zależy Ci na przyspieszeniu tylko prostym aucie itd to polecam 1.4 8v,natomiast jeśli chcesz poczuć trochę więcej mocy i mieć dynamiczny silnik przy którym nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem i stresie przy tym związanym to polecam .14 16v ale koszta są większe.

Czyli standardowo wszystko zależy od kasy...

Osobiście wybrałem 1.4 16v ,czasem się po wkurzam ponarzekam ale jakbym miał wybierać wybrałbym to samo jeszcze raz bo jednak czuć że jedziesz jak wciśniesz gaz.Najlepiej jak ma się jeszcze znajomego mechanika który Ci zrobi wszystko taniej : )Choć czasem czujników ma się dość.<prosty przykład Oli ostatnio hehe>

Kwestia gustu i wymagań ; )

[ Dodano: 2 Sierpień 2010, 08:45 ]
Aha no i zapraszam na spoty jak już będziesz miał corsę :)
 
 
     
 dawpio



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: Gdynia/Rekowo Górne
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 17:42   
   Moje auto: VW Passat B4 1,9 TDI


Ja osobiście poleciłbym Tobie silnik 1,4s 8v. Jest on na pełnym wtrysku. miedzy innymi dlatego ma większą moc i moment obrotowy.
Rumcajs napisał/a:
większy kop<jednak robi różnice 90 koników>
Jeśli chodzi o "kopa" to za niego jest odpowiedzialny moment obrotowy a nie moc. Moc odpowiada za V-max. Wiem że dla nie których może być mało realne , ale 1,4i 8v ma 103NM(przy 2800obr/min) a 1,4 16v 106NM(przy 3000obr/min). Więc różnica minimalna. Natomiast silnik 1,4s ma 114NM(przy 3400obr/min). teraz może krótko o charakterystyce pracy jednostek 8v i 16v. Silniki 8v mają "kopa" już przy niskich obrotach a jednostki 16v ciągną powyżej 3 tys i dlatego jest to złudzenie że 16v ma większego "kopa." Ja osobiście wybrał bym silnik 8v.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 21:09   

ale jednak 90KM to nie 60KM, jak trzeba to się redukuje bieg i 1.4 16v ciągnie jak ta lala, a 1.4 8v zostaje w tyle.. a przy jeździe z większymi prędkościami silnik 1.4 16v tak się nie nadweręża jak 1.4 8v :uuu:
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 06:43   
   Moje auto: ASTRA G


Bania26 napisał/a:
przy jeździe z większymi prędkościami


tak 50 w mieście, 90 na krajówce i 130 na autostradzie :uuu:


Rumcajs napisał/a:


Kwestia gustu i wymagań


Takim właśnie podsumowaniem można zakończyć wywody, wszystko co najważniejsze zostało już napisane.
 
 
     
 Rumcajs



Informacje
LPG: Nie
Imię: Rumek
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 144
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 09:01   
   Moje auto: GSI 94'


spidan,nie każdy jeździ tyle ; ) Jeździłem 1.4 8v i mam 1.4 16v i różnice widać oraz czuć kolosalną
 
 
     
 maniek2408


Informacje
mazowieckie

Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: płock
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 11:55   

ja kupiłem żonce 1.4 8v nienarzekam narazie jest pare rzeczy do roboty ale to jak w każdym. koła sie toczą i tyle 16v nigdy w życiu awaria awaria czujnik :krzyk:

Na forum używamy polskich znaków!!! Post do poprawki
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 7 Sierpień 2010, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Rumcajs



Informacje
LPG: Nie
Imię: Rumek
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 144
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 12:47   
   Moje auto: GSI 94'


Kwestia wytrwałości :) to ta sama historia co z GSI :) co kto lubi i do czego mu potrzebne:) Ale tańsza w eksploatacji na pewno jest ósemka :)
 
 
     
 mdszewczyk


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 13:03   

Dzięki za odpowiedzi :)
Jak mają się ceny części 16v do 8v?
Rozumiem, że są wyższe ale jestem ciekaw jak duża jest różnica.
Jak Wam mniej więcej palą szesnastki?
 
 
     
 Rumcajs



Informacje
LPG: Nie
Imię: Rumek
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 144
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 13:35   
   Moje auto: GSI 94'


przy normalnej jeździe w mieście licz w okolicy 7,5l-9l<choć trzymałbym się bardziej 8-9l> ,trasa 7l<wszystko zależy w jakim stanie czy egr sprawny,katalizator itd>,przy agresywniej to trudno powiedzieć ale myślę że od 9-14 nawet<choć to już trudno określić>

Mój przy jeździe kiedy lubię czasem spokojnie czasem wcisnąć spala 8,5-9l w mieście z zablokowanym egr-em

Dla przykładu u mnie rozrząd do 16 tki to masz w okolicy 420zł wraz z pompa plus minimum 200zł za zainstalowanie u mechanika choć przeważnie liczą sobie za to 400

Co do 8 mki to niech omówią temat Ci którzy mają ten silniczek bo nie chce gafy palnąć ale na pewno koszty robocizny będą mniejsze.

No i co do 16 tki jest przede wszystkim problem z tymi czujnikami.Pojawia Ci się błąd kompa i trzeba rozebrać połowę rzeczy pod maską żeby się dostać do danego czujnika.Więc jeśli sam to robisz lub masz znajomego który Ci to robi za pół darmo to ok ale jeśli oddajesz auto do warsztatu i trafi Ci się jakieś felerne to znając życie będą to rozkręcać i za to nalicza i pewnie nie znajdą od razu przyczyny w której jest problem wymienią co innego i znów będzie trzeba rozbierać itd
 
 
     
 AndrE


Informacje
LPG: Tak
Imię: Andrzej
Wiek: 30
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 31
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 5 Październik 2010, 21:07   
   Moje auto: Opel Corsa B X14SZ


To zależy od ciebie czy będziesz jeżdził szybko lub wolno ja mam właśnie Corse 1.4 8V 60KM i jestem z niej zadowolony (oprócz zamontowanej w niej instalacji Gazowej LPG) ja nie szaleje za dużo i mi w zupełności to wystarcza
 
 
     
 Kisztan



Informacje
podkarpackie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22 Listopad 2010, 08:44   

dawpio napisał/a:
Ja osobiście poleciłbym Tobie silnik 1,4s 8v. Jest on na pełnym wtrysku. miedzy innymi dlatego ma większą moc i moment obrotowy....

.... Wiem że dla nie których może być mało realne , ale 1,4i 8v ma 103NM(przy 2800obr/min)
a 1,4 16v 106NM(przy 3000obr/min). Więc różnica minimalna. Natomiast silnik 1,4s ma 114NM(przy 3400obr/min). teraz może krótko o charakterystyce pracy jednostek 8v i 16v. Silniki 8v mają "kopa" już przy niskich obrotach a jednostki 16v ciągną powyżej 3 tys i dlatego jest to złudzenie że 16v ma większego "kopa." Ja osobiście wybrał bym silnik 8v.


Nie wiem skąd masz takie dane, ale ja w książce wydawnictwa WKŁ "Opel Corsa i Tigra" znalazłem takie dane wg oznaczeń silników:

C14NZ - 60KM/5200 (nie mogą znaleźć jaki max. moment)
X14SZ - 60KM/5400 (j.w.)
C14SE - 82KM/5800; 106Nm/3000obr/min.
X14XE - 90KM/6000; 125Nm/4000obr/min.

I jak wynika z tych danych silnik 1,4 16V ma zdecydowanie większy moment, a co za tym idzie przyspieszenie, oraz większą ilość kucyków, więc i prędkość maksymalna większa.
Niestety aby z nich skorzystać trzeba silnik kręcić dość znacznie co przekłada się na spalanie.
 
 
     
 Byrtu


Informacje
lubelskie

Wiek: 33
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 21:37   

Witam kolegów jestem posiadaczem jadowitej Corsiny 1.4 Si ( 82 km ) na wielopunkcie i jestem bardzo z niej zadowolony,a m,in z osiągów.

Samochód posiadam od 2 lat, a sprowadziłem go 2 lata temu z Niemiec od starszego Pana, który miał ją od nowości ( przebieg 146 tys km serwisowany 1994 r !!! ).
Spalanie zależy od stylu jazdy. Miasto przy spokojnej jeździe 7-8l, przy ostrych szaleństwach 9-10, zaś najmniejszy wynik na trasie jaki uzyskałem to lekko poniżej 6 l,a największy to 9l gdyż jechaliśmy w czwórkę 175 km/h 5.7 tys obrotow. Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Ci co posiadają Corsine na wielkopunkcie wiedzą co to może osiągnąc, a miny ludzi z silnikami 2.0 są bezcenne gdy wymiękają na światłach i na prostych :hurra: . Tym samochodem w trasie śmiało możesz wyprzedzać i ma naprawde super osiągi. Po sprowadzeniu wyminiłem wszystkie częsci eksplatacyjne ( kompletny rozrząd płyny itd ). Po dwoch latach miałem jedynie dwie usterki, a m.in awaria termostatu w zimie i Sonda .

Jeżeli szukasz Corsy 1.4 to polecałbym Ci model Si . Często są w wersjach SPORT ( jak w mojej )

Pozdrawiam .
 
 
     
 Semy


Informacje
LPG: Nie
Imię: Robert
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 16:33   
   Moje auto: Corsa B; 98r.; 1.4 V16


Ja dodam od siebie, że poruszając się corsinką właśnie 1.4 16V codziennie zaskakuje ona mnie swoimi możliwościami. I ja osobiście poleciłbym właśnie tą wersje. Czemu?
Więcej mocy ma i w obwodzie i na oponkach dzieki czemu jak przyjdzie co do czego, czyli wlasnie w przypadku wyprzedzania bardzo łatwo osiągnąć potrzebną prędkość by wyprzedzić sznur nawet 4 aut bez większego problemu. W przypadku spalania to też niema problemu - wystarczy podczas jazdy trzymać się obrotów w okolicach 2k, no max 2,5k i spalanie bez problemu będziesz miał na poziomie 7,5L/100 km i to nie jest teoria ;) Wadą takiej jazdy jest mała dynamika, ale dla dynamiki redukcja biegu i dynamiki pod dostatkiem masz :)

Co do kosztów naprawy to nie wiem bo jak narazie nic mi sie w niej nie popsuło, a jeżdżę nią już (tylko?) rok.
 
 
     
 mds


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 28
Skąd: warszawa
Ostrzeżenia: ( 3/3 )
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 20:22   

dobrze że dodałeś coś od siebie bo ostatni post w kwietniu 2011 napewno nie wyczerpał tematu :uuu:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Giełda » Kupię samochód » Corsa B » Który silnik lepszy 1.4 8v vs 1.4 16v ?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.