Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:53
Eco Diesel vs. Verva ON
Autor Wiadomość
 georgeby


Informacje
opolskie

Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Nysa
Wysłany: 6 Wrzesień 2012, 20:14   Eco Diesel vs. Verva ON

Witam , chciałem się podzielić spostrzeżeniami odnośnie tankowania na Orlenie.
Otóż , przepaliłem autko kilkoma razami tankowania Verva ON do pełna i zauważyłem że autko ma troche większego kopa niż w przypadku ECO diesla z Orlenu.
Kilka dni temu zatankowalem 10 litrów eco.
Autko trochę muli , ale za to eco jest wydajniejszy. spadek mocy to jakieś 5-7%
ale przyrost wydajnosci wynosi prawie tyle samo.
Więc mamy do wyboru : Moc vs. Wydajność
Moje pytanie brzmi:
Co w przypadku Ultimate Diesel ze stacji BP ? i V-Power Diesel z Shell-a ?
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 6 Wrzesień 2012, 20:47   
   Moje auto: ASTRA G


Temat przeniosłem do właściwszego działu.

Cytat:
spadek mocy to jakieś 5-7%


Jaką metodą lub sposobem to zmierzyłeś?

Cytat:
Autko trochę muli , ale za to eco jest wydajniejszy


Chyba właśnie udało się Tobie oszukać fizykę :uuu:
 
 
     
 georgeby


Informacje
opolskie

Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Nysa
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 21:12   

:zlydzial:
Stwierdziłem to po teście diagnostycznym , a także własnymi sposobami.
Eco jest wydajniejszy od vervy , wiecej kilometrów się na tym zrobi ale bardziej muli auto.
Ostatnio zmieniony przez georgeby 7 Wrzesień 2012, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 21:30   
   Moje auto: ASTRA G


Po pierwsze - 4 pkt. regulaminu - popraw jak najszybciej

Po drugie wytłumacz jak to wyliczyłeś te 5-7 % bo takie rzeczy to tylko na hamowni. Bo na obecną chwilę to tylko jest subiektywna ocena, która nic nie wyjaśnia.

PO trzecie - wytłumacz mi proszę jak paliwo o gorszych parametrach i mniejszej liczbie oktanowej może być wydajniejsza od paliwa o lepszych parametrach ???????? Bo Twoje wpisy przeczą prawom fizyki i na dzień dzisiejszy to mam odmienne zdanie :uuu:
 
 
     
 georgeby


Informacje
opolskie

Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Nysa
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 22:50   

No napisałem przecież że po teście diagnostycznym ( chyba mówi samo za siebie , tak w tym hamownia )
Nie wiem jak to się dzieje , może chodzi o to że jak paliwo ma więcej oktanów to bierze go bardziej.
A Eco mniej i jest oszczędniejszy ? Nie mam jak tego wyjaśnić ale tak jest :nocom2: Dziwne wiem.
Wybacz za niedopatrzenie w poście wyżej , wina niemieckiej klawiatury ; )
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 09:01   
   Moje auto: ASTRA G


georgeby napisał/a:
No napisałem przecież że po teście diagnostycznym ( chyba mówi samo za siebie , tak w tym hamownia )

W takim razie przedstaw wykres.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 10:10   
   Moje auto: Porshe 911


georgeby napisał/a:

No napisałem przecież że po teście diagnostycznym ( chyba mówi samo za siebie , tak w tym hamownia )

Wybacz za niedopatrzenie w poście wyżej , wina niemieckiej klawiatury ; )

niemiecka klawiatura zamiast ó ma "O umlaut", nie ma żźć :)

co do oceny sprawności wydajności - komentarz pozostawię dla siebie.
lecz jak to udowodnisz prawdopodobnie NIK będzie karał miliardowymi kwotami koncerny, które oszukują na paliwie wykresy, tabele badania profesorów :)
Tomek co do praw fizyki cuda się zdarzają. :gutpost:
 
     
 julo


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 27
Skąd: śląsk
Wysłany: 30 Październik 2012, 21:20   

Kiedyś zarejestrował sie mój kolega na forum pracowników Orlenu.
Co on tam wyczytał to normalnie włosy się jeżą na głowie.

Cała ta Verva to oczywiście chwyt marketingowy, bo na zwykłym paliwie koncerny mało co zarabiają, bo za duża konkurencja, różnica kilka groszy jest zauważalna. Za to nawijanie makaronu na uszy przy kupnie Vervy to chleb powszedni. Wymyślili bajeczke jakie to dobre dla naszych aut, dają premie od wiekszej sprzedaży verwy dla włascicieli stacji itp.
- Co tankujemy ? Do takiego auta ? To tylko Verva ! itp
Albo teksty typu - będzie panu mniej palił i będzie mocniejszy...


A wiecie jak powstaje VERVA ? Pan Henio podchodzi do zbiornika paliwa, wrzuca łopate dodatku i już jest Verva za 6zł.

W dodatku sami na ich forum przeznali - nawet to na szkoleniach mówią, że paliwa są teraz bardzo "suche" warto do ON dolać troche Mixolu, tak 100ml na zbiornik 60L.

Ja od dłuższego czasu wole tankować zwykłą ON - a dodatki dolewać sobie samemu. PRzynajmniej mam go tyle ile potrzeba a nie 200ml na pół cysterny.

Pozatym zawsze sobie spisuje ile wlałem litrów i ile przejechałem od 5 lat i wiem że na Vervie zrobie mniej kilometrów. Więc po co przepłacać ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ paliwowy » Eco Diesel vs. Verva ON
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.