Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:33
POMOCY !!!! Corsa B 95r 1.4
Autor Wiadomość
 Wujek Fido


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Płock
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 09:42   POMOCY !!!! Corsa B 95r 1.4

Mam nadzieję, że nazwa tematu jest na tyle chwytliwa, iż uda mi się przyciągnąć kogoś kto byłby mi w stanie pomóc.

Jestem użytkownikiem tego forum od około godziny, a posiadaczem Opla Corsy od 48 godzin (mój pierwszy samochód) , więc z góry przepraszam jeśli rozbawię kogoś swoimi pytaniami :uuu: .

Zostałem mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy 1,4 KAT, 1995. 1389 cm3/ 44KW Benzyna
( co ciekawe nie wiem nadal co wybrać bo do wyboru przy rejestracji byly 1,4i , 1.4s :) .

Chcę wymienić olej razem z filtrem i zastanawiam się jaki olej jest najlepszy dla takiego modelu.
Niestety nie mam pojęcia na jakim oleju jeździ teraz i możliwości uzyskania takiej informacji.

Jaki olej polecacie? Rodzaj,model filtru o jaki mam pytać w sklepie z częściami? No i oczywiście prosiłbym o przybliżony koszt jeśli ktokolwiek zmagający się z taką wymiana jeszcze pamięta. Chodzi mi o koszty oleju i filtru, usługę wykona mój znajomy za darmo, a mi zależy na tym, aby dowiedzieć się jak najwięcej mojego samochodu z rożnych źródeł.

Bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
     
 sQcha
Zasłużeni
Opel Man!ac



Informacje
Zaproszone osoby: 1
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Imię: Piotr
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 280
Skąd: Dzierżoniów DDZ
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 10:10   
   Moje auto: Corsa B, Astra F, Zafira A


Wydaje mi się, że olej półsyntetyczny będzie ok. Wybierz jakiś markowy olej 10W40 (Mobil 1, Castrol, itd.) Cena oleju uzalezniona będzie od tego jakiego producenta wybierzesz.
Cena filtra to ~ 20 pln. Model najlepiej spisz ze starego.
 
 
     
 Wujek Fido


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Płock
Wysłany: 29 Wrzesień 2012, 23:45   

Dzięki, ale poczytałem i przeprowadziłem wywiad środowiskowy, więc dla osób z podobnym problemem tak samo jak ja dopiero "pogłębiających" tajniki prostej motoryzacji napiszę to co ja zrobiłem w swojej J.LO ;)
Użyłem oleju mineralnego 15W40 - podobno najlepsze wyjście jeżeli nie ma się pojęcia jaki olej znajdował się wczesniej koszt 5L to 65zł - Lotus, filtr oleju natomiast zakupiłem marki Bosch cena 13zł.
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Październik 2012, 09:05   

Mineralnego się nie leje. Do Twojej corsy powinien być olej półsyntetyk.
 
     
 meksykaniec


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 3
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22 Październik 2012, 12:48   

Tak jak koledzy mówią, olej półsyntetyczny 10W40 będzie odpowiedni.
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 22 Październik 2012, 12:50   
   Moje auto: Porshe 911


tomaszstn napisał/a:
Mineralnego się nie leje. Do Twojej corsy powinien być olej półsyntetyk.


nie wprowadzaj w błąd! jeżeli nie masz pewności jaki jest zalany olej to wlanie minerala to najbardziej oczywista rzecz! wiesz co się stanie jak wlejesz półsyntetyk w miejsce gdzie był mineralny?

Po roczniku sądzę że Corsa ma więcej niż 200k km, Decyzja podjęta dobra.
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Październik 2012, 20:32   

Nie wprowadzam w błąd, sam tak również zrobiłem. Miałem zalany mineralny a pierwsze co zrobiłem to wywaliłem to gówno i wlałem półsyntetyk. Mineralny olej to nadaje się do malucha.

I po drugie, co niby ma się stać? Nie zalałem ropy tylko olej.
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 23 Październik 2012, 20:48   

No to bardzo mądrze zrobiłeś, :brawo: poczekaj trochę a zobaczysz co się dzieje, jak się leje półsyntetyk w miejsce mineralki.
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Październik 2012, 21:22   

To mnie uświadom bo jeżdżę już tak trochę i nic się nie dzieje. To że paru gości powiela bzdurne tezy wyssane z palca to nie znaczy że trzeba w to wierzyć. Tak jak napisałem, ja tak zrobiłem i poza tym że tylko to wyszło silnikowi na dobre to nic więcej nie zauważyłem. Oczywiście każdy zrobi jak uważa ale przytaczam mój przykład aby niezdecydowani mieli porównanie dla powielanych informacji odnośnie tego że cokolwiek się stanie z silnikiem. Wg instrukcji do corsy B ma być lany olej półsyntetyk i tego się trzymajmy.
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 24 Październik 2012, 18:01   

Po pierwsze olej mineralny jest gęściejszy od półsyntetyku, jeśli auto jeździło na mineralnym w różnych miejscach w silniku odłożył się nagar. Olej półsyntetyczny jest rzadszy, ma lepsze właściwości myjące i wypłukuje cały osad(także z miejsc gdzie są uszczelki), który może prowadzić do zatkania kanałów olejowych lub popychaczy oraz do rozszczelnienia silnika. Na pewno jazda na oleju półsyntetycznym lepiej wpływa na silnik(oczywiście jeśli nie został wlany po mineralnym), tylko zależy jaki on ma przebieg i jaki jest jego stan. Nie zaprzeczam temu że nie leje się półsyntetyku, tylko temu, że leje się półsyntetyk do silnika który jeździł na mineralnym.
 
 
     
 dzyna2000



Informacje
malopolskie

Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 24 Październik 2012, 20:30   
   Moje auto: Corsa A 20SEH


Koledzy, chłopak zrobił bardzo dobrze że zalał mineralny.
Jego silnik nie jest pierwszej młodości i lejąc półsyntetyk ,tak jak napisał kolega jedras21xxx, mógłby się rozszczelnić i spalać olej.

Tak na marginesie jeśli nie wiesz jaki jest olej ,leje się minerała i nie jest to żadna bajka.
Mieszając olej syntetyczny z półsyntetycznym w parę chwil robi się z tego galareta, silnik traci smarowanie a resztę możecie się domyślić.
 
 
     
 tomaszstn
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Październik 2012, 21:26   

:nocom:
Chłopaki, jak przeżyjecie tyle co ja i nie będziecie słuchać bzdurnych powielanych przez stare warsztaty opinii i zrobicie tak jak mówię to zobaczycie o ile lepsze będzie smarowanie. Jak ktoś nie wie co jeździło wcześniej to dobrze jest zrobić płukankę ale nie jakimś syfem za 5zł tylko dobrym środkiem i wtedy zalać olej taki jaki ma być ( czyli w przypadku corsy B półsyntetyk) . Następna wymiana po 3tys i potem już można bez problemu co max 10tys wymieniać. Zapewniam że o wiele lepsze to będzie dla silnika. Na 100% nic się nie rozszczelni i nie straci mocy, wręcz przeciwnie. Warunkiem jest oczywiście dobry stan silnika. Te silniki nie są wysilone i przebiegi rzędu 200-250tys to nie jest dla nich koniec. Przy prawidłowej eksploatacji mogą przejeździć znacznie więcej. Olej mineralny w tym nie pomaga. Mam nadzieję że jak kupujecie to sprawdzacie jednostkę napędową a nie bierzecie od handlarza który aby tylko sprzedać złoma leje 5 puszek motodoktora. Moja corsa po wymianie oleju, filtrów, świec, kopułki i palca odżyła. Jeździ teraz jak szalona ( jeśli można tak nazwać potężną moc 45 koni ) i bez problemu osiąga 170km/h więc skoro byłoby tak jak co niektórzy tu mówią to miałbym już paścia a niestety jest wręcz przeciwnie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Inne » POMOCY !!!! Corsa B 95r 1.4
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.