Witam,
Nazywam się Marcin, jestem świeżym posiadaczem Opla Corsy 1.4 B. oraz użytkownikiem tego forum.
Od samego początku mam problemy z Corsą. Początkowo wymieniłem wtryskiwacz ponieważ wcześniejszy bardzo lał, przez co autko było bardzo "zmulone" Aktualnie Corsa wyświetla 6 błędów:
1405 Uszkodzenie zaworu EGR
1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1530 Przekaźnik klimatyzacji
0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1
1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Autko zamula ( jak by coś było przytkane) przy średnich obrotach , szczególnie jak się nagrzeje. Check zaświeca się bardzo różnie ale ma tendencję do świecenia gdy autko postoi na zimnym powietrzu (szczególnie z samego rana). Czasami w momencie zaświecania się i gaśnięcia kontrolki check słychać coś w rodzaju pykania (jak przeskok iskry) pod plastikami od strony pasażera (na prawo od schowka). Jest też jedna zależność : gdy zapali się check to najczęściej świeci, aż do zgaszenia silnika i ponownego uruchomienia. Bardzo rzadko zgaśnie w trakcie jazdy. Często jest tak, że z rana wyjadę z garażu na zaświeconym checku, zgaszę Corsę, zapalę i chceck się już nie świeci. Gdy świeci check auto jedzie tragicznie - przerywa. Gdy nie świeci trochę przymula jak napisałem powyżej.
Proszę o porady co w pierwszej kolejności wymienić/naprawić ? Nie chcę pchać mnóstwa pieniędzy w to autko więc dlatego liczę na pomoc doświadczonych forumowiczów.
Przepraszam jeśli tego typu posty już były (kody błędów) ale chciałem wszystkie objawy dokładnie opisać, być może to pozwoli na postawienie dokładniejszej diagnozy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Marcin
Dzięki za odpowiedź.
Mam trochę nowych spostrzeżeń. Te owe "stuki" dochodzą od sterownika (komputera) nad półką pasażera. W tym czasie gdy dochodzi do "szalenia" kontrolki check engine i dochodzą stuki z komputera, wyskakują 2 błędy na raz.
1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
1530 Przekaźnik klimatyzacji
Błąd 1640 program diagnostyczny opisał mi coś z ECU. Oba komunikaty nieco się różniły w treści ale znaczenie mają bardzo podobne.
Po jakimś czasie jadąc na checku przy zamulającym się silniku wyskakuje 3 błąd
0325 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1
Myślę że problem leży po stronie komputera. Co o tym sądzicie ?
[ Dodano: 11 Październik 2012, 21:27 ]
Skanując programem CDIF II pokazuje mi, że auto rejestruje temperaturę atmosferyczną -35 stopni, gdy na zewnątrz jest +10 . hmm czy by to miało związek z przekaźnikiem klimatyzacji i wyskakującym błędem ?... Termometr na wyświetlaczu wewnątrz auta mierzy poprawnie, zapewne ma osobny czujnik temperatury.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 12 Październik 2012, 14:29
Moje auto: AG Z14XEP
komputer korzysta z innego sensora temperatury niż wyświetlacz TID/DID. temperatura -35' sugerowałaby przerwę w obwodzie czujnika. Proponuję poszukać rozpiski pinów od kompa, schematy elektryczne w garść i ... Powodzenia.
ewentualnie jakbyś miał dostęp do innego kompa ( z wyłączonym immo) to możesz sprawdzić czy to nie sam komp winien.
Jest to wersja CDIF/2-2.0. Mam problem ze znalezieniem czujnika temperatury powietrza. Wiem jak wygląda, wiem, że gdzieś na kolektorze dolotowym, ale za nic go tam nigdzie nie widzę, ani wejścia w które mógłby wchodzić. Silnik to X14SZ
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 16 Październik 2012, 22:58
Moje auto: AG Z14XEP
pytając o aktualizację miałem na myśli wersję programu co cdifa, a nie wersję sprzętową interfejsu. Wersja aktualizacji wyświetla się podczas uruchamiania programu (rok i miesiąc).
Temat błędów praktycznie rozwiązany. Okazało się, że te owe "stuki" dochodzące od strony pasażera były prawdopodobnie zwarciem/niełączeniem na którymś z kabli wchodzących do komputera.Skutkiem tego było wyskakiwanie różnorakich błędów. Odpiąłem wszystko, pospinałem i problem zniknął. Pozostaje mi błąd sondy lambda od źle wyregulowanego gazu (niedawno założonego) i wymienienie bądź naprawienie czujnika powietrza dolotowego którego nie mogę znaleźć.. Wiecie gdzie dokładnie się znajduje w silniku X14SZ? Co do wersji CDIF'a, jutro sprawdzę i napiszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum