Witam :fkc: na wstępie chcę powiedzieć, że nie ma podobnego tematu na forum. Posiadam corsę z 93' r. która posiada silnik c12nz a chcę go zmienić na c16se. Wiem już co będę potrzebować tj. silnik + wiązka + komputer + pompa paliwowa, sprężyny od corsy gsi, tarcze + zaciski + klocki od astry gsi oraz mam założyć stabilizator.
Niestety nie wiem, czy nie będę musiał zarazem wymienić skrzyni biegów (podobno jak by co mam wsadzić f13cr), przegubów, półosiek, chłodnicy, oraz czy tarcze z astry gsi pasują na piasty od corsinki.
Nie wiem również czy to wszystko, co bym musiał poddać modyfikacji aby to wszystko ze sobą grało i jeżeli ktoś robił podobnego SWAP'a, to był bym bardzo wdzięczny gdyby mi powiedział o czym jeszcze nie wiem. :ojh2:
Teraz pytania o rzeczy z drugiego planu.
Moje pytanie wiąże się z kołem zamachowym, bo widzę że forumowicze coś przy swoich kombinowali, ale nie wiem jak bardzo mógł bym "odchudzić" swoje.
To samo się tyczy wałka, czy lepiej przerabiać oryginalny, czy lepiej kupić jakiś specyficzny ?
Pytam o te dwie rzeczy powyżej, bo wiem że dodają od siebie trochę efektu - a przecież o to głównie chodzi.
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:26, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Michał Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2011 Posty: 93 Skąd: ZAKOPANE
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 21:30
Moje auto: Corsa A 20SEH
Ostygnij, Nie musisz wsadzać hamulców od asi Gsi .wystarczy że wsadzisz od Corsy A,B GSI.
Chcąc wsadzić z astry lub kadeta GSi musisz mieć felgi minimum 14cali.
Jeśli chodzi o skrzynie to nie koniecznie musisz ją wymieniać.Skrzynia F13CR ma krótkie przełożenia i wtedy uzyskujesz szybsze przyspieszenie ,ale prędkość maź maleje.
Półosiek ,przegubów,chłodnicy i innych rzeczy z układu jezdnego nie musisz zmieniać.
Akurat tak się dobrze składa, że posiadam felgi 14'' a na internecie przeczytałem że hamulce z corsy lubią się gotować (no i na przykładzie kolegi), a te z astry ponoć ciężko tak zagrzać.
Jeżeli w przyszłości i tak bym chciał wymienić skrzynię na tą z krótkim przełożeniem, to pewnie lepiej to zrobić od razu ? (lepsze przyśpieszenie = większa frajda)
Jeżeli by ktoś jeszcze podpowiedział z kołem zamachowym i wałkiem to by było super
Tylko znowu doszedł nowy dylemat - czy zrobić SWAP'a przed zimą czy lepiej zrobić po zimie ... ehh ... znajomi doradzają żeby zrobić po, a wy co sądzicie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum