Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 13:15
corsa b 1,0 silnik x10xe
Autor Wiadomość
 wlisio


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: kkjk
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 15:45   corsa b 1,0 silnik x10xe

Na benzynie na zimnym silniku nie wchodzi na obroty, szarpie, na gazie pracuje prawidłowo

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Window

Łączna ilość kodów błędów: 2

P0130 - Za niskie napięcie obwodu sensora O2
(02) - Nie występuje

P0100 - Za niskie napięcie przepływom. powietrza
(02) - Nie występuje

Dane z opcom:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Prędkość silnika,1 200 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.80 V
Kąt Przepustnicy,4 °
Przełącznik położenia biegu jałowego,Zamknięte
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Przepływomierz powietrza,1.62 V
Temperatura cieczy chłodzącej,89 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.01 V
Temperatura powietrza wlotowego,42 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.61 V
Typ silnika,3-Cylindrowy
Kodowanie skrzyni biegów,Automatyczna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Sensor Halla,Nieaktywny
Cewka zapłonowa 1,Obciazenie
Cewka zapłonowa 2,Obciazenie
Cewka zapłonowa 3,Obciazenie
Cewka zapłonowa 4,Obciazenie
Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.90 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,37 %
O2 Sensor,102 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
Integrator Pętli O2,134 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),127 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),118 kroki
Pożądane powietrze jałowe,9 kg/h
Rzeczywiste powietrze jałowe,12 kg/h
Pożądane jałowe,1 200 obr/min
Sygnał obciążenia silnika,2.4 ms
TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),11 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Prędkość impulsów silnika,Aktywny
Obliczany przepływ powietrza,13.2 kg/h
Impuls wtrysku,4.9 ms
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 11:55   
   Moje auto: AG Z14XEP


to masz na odpalonym silniku?

trochę mnie dziwi wartość:
Pożądane jałowe,1 200 obr/min
u mnie jest 900, a jak włączę klimę to niecałe 1200

błędy dotyczą sondy lambda i przepływki

a patrząc na błędy to może być kres żywota przepływki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic810361.html

albo coś bardziej błahego - reset kompa (adaptacja nastaw podstawowych)
długo jeździsz już na gazie? pewnie głównie tylko na gazie?
http://forum.opel24.com/topic/16722-Blad-P0130-cd/

radzę zacząć od tego drugiego.
reset nastaw zrobisz na TECHu lub CDIF/2 - nie wiem czy na innych testerach też da radę.
 
 
     
 wlisio


Informacje
lubelskie

LPG: Tak
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: kkjk
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 11:02   

Wymieniłem przepływkę na podróbke . Obecnie jest błąd
p0130- za niskie napięcie obwodu sensora 02
[02]- nie występuje
Dalej przepływomierz czy sonda lambda?
Samochód jak szarpał tak szarpie.

pozdr wlisio

[ Dodano: 24 Wrzesień 2012, 09:04 ]
Temat zakończony. Wystarczyło wlać do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków i przejechać ok 300 km głównie na 3 biegu z prędkością 90km/h

[ Dodano: 24 Wrzesień 2012, 18:40 ]
wlisio napisał/a:
Wymieniłem przepływkę na podróbke . Obecnie jest błąd
p0130- za niskie napięcie obwodu sensora 02
[02]- nie występuje
Dalej przepływomierz czy sonda lambda?
Samochód jak szarpał tak szarpie.

pozdr wlisio

[ Dodano: 24 Wrzesień 2012, 09:04 ]
Wystarczyło wlać do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków i przejechać ok 250 km głównie na 3 biegu z prędkością 90km/h

Temat zakończony.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » corsa b 1,0 silnik x10xe
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.