Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 21:21 Wchodzi na wysokie obroty
Witam . Panowie problem z kosiarką wygląda tak : rano po odpaleniu auto wchodzi na wysokie obroty , trzyma te obroty jakieś 3-5 sekund i po tym czasie spadają , podczas jazdy przy dojężdżaniu np. do czerwonych świateł i zatrzymaniu słychać że silnik trzymie podwyższone obroty które znowu po chwili spadają . Do tej pory było wszystko OK . Nowe przewody , nowe świece, nowa sonda lambda, nowy wtryskiwacz, filtr paliwa , filtr powietrza , TPS . Co może być przyczyną tej nagłej zmiany klimatu ?
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 169 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 21:44
mario732,
Sprawdź przewody zapłonowe czy np. któryś z nich nie zrobi zwarcia (iskrzy) a także sprawdził bym silniczek krokowy gdyż może jest zabrudzony i obroty trzymają wysoki poziom.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 11:14
Moje auto: AG Z14XEP
a ja bym polecił podłączyć auto pod kompa i zrobić adaptację nastaw podstawowych. Auto podczas jazdy 'uczy' się nowych nastaw dostosowując pracę silnika do synałów ze 'starzejących' się elementów. Jeżeli wymieniasz np przepływkę, czyścisz przepustnicę itd to komp błędnie interpretuje sygnał z ich czujników 'myśląc' że nadal masz stare elementy i wciskasz gaz
Zrobisz adaptecję i auto będzie 'uczyć' się od nowa. Silnik przy tym powinien być rozgrzany przynajmniej do 70'C
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 21:53
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Wygląda to trochę tak jak by brało gdzieś lewe powietrze, sprawdź przewody podciśnieniowe a zwłaszcza od mapsensora.
Na dolocie przykrywającym wtrysk są podłączone przewody podciśnieniowe, gumowe kontowe łączniki na nich czasem lubią pękać.
W starszych jednostkach tego silnika był EGR sterowany podciśnieniem więc błędu nie wyrzuci ale może powodować objawy wymienione wyżej.
Pod pokrywą wtrysku są widoczne od góry dwie nakrętki i dwie śruby, sprawdź czy nie są poluzowane .
Pozdrawiam .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum