Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 13:15
Wchodzi na wysokie obroty
Autor Wiadomość
 mario732


Informacje
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 21:21   Wchodzi na wysokie obroty

Witam . Panowie problem z kosiarką wygląda tak : rano po odpaleniu auto wchodzi na wysokie obroty , trzyma te obroty jakieś 3-5 sekund i po tym czasie spadają , podczas jazdy przy dojężdżaniu np. do czerwonych świateł i zatrzymaniu słychać że silnik trzymie podwyższone obroty które znowu po chwili spadają . Do tej pory było wszystko OK . Nowe przewody , nowe świece, nowa sonda lambda, nowy wtryskiwacz, filtr paliwa , filtr powietrza , TPS . Co może być przyczyną tej nagłej zmiany klimatu ?
 
 
     
 pokemon
E16SE



Informacje
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 169
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 21:44   

mario732,

Sprawdź przewody zapłonowe czy np. któryś z nich nie zrobi zwarcia (iskrzy) a także sprawdził bym silniczek krokowy gdyż może jest zabrudzony i obroty trzymają wysoki poziom.
 
 
     
 Zyzio
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 8 Wrzesień 2012, 22:22   
   Moje auto: VW Golf 4


Polecam sprawdzić potencjometr przepustnicy
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 11:14   
   Moje auto: AG Z14XEP


a ja bym polecił podłączyć auto pod kompa i zrobić adaptację nastaw podstawowych. Auto podczas jazdy 'uczy' się nowych nastaw dostosowując pracę silnika do synałów ze 'starzejących' się elementów. Jeżeli wymieniasz np przepływkę, czyścisz przepustnicę itd to komp błędnie interpretuje sygnał z ich czujników 'myśląc' że nadal masz stare elementy i wciskasz gaz ;)
Zrobisz adaptecję i auto będzie 'uczyć' się od nowa. Silnik przy tym powinien być rozgrzany przynajmniej do 70'C

ja miałem podobnie po czyszczeniu przepustnicy
 
 
     
 mario732


Informacje
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 15:11   

Panowie krokowy wymieniony , przepustnica wypolerowana ( teraz dopiero wróciłem z garażu ) i niestety efekt dalej ten sam. Przewody są OK.

Radzcie co go boli?

Milion to co piszesz to dosyć ciekawa propozycja , hmmm. wychodzi na to że bez mechaniora się nie obejdzie
 
 
     
 yosh


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: yosh
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 529
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 21:53   
   Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V


Wygląda to trochę tak jak by brało gdzieś lewe powietrze, sprawdź przewody podciśnieniowe a zwłaszcza od mapsensora.
Na dolocie przykrywającym wtrysk są podłączone przewody podciśnieniowe, gumowe kontowe łączniki na nich czasem lubią pękać.
W starszych jednostkach tego silnika był EGR sterowany podciśnieniem więc błędu nie wyrzuci ale może powodować objawy wymienione wyżej.
Pod pokrywą wtrysku są widoczne od góry dwie nakrętki i dwie śruby, sprawdź czy nie są poluzowane .
Pozdrawiam .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Wchodzi na wysokie obroty
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.